Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 30 december 2011

Reisverslag deel 5


29 en 30 december Mijn zus Judith, de nanny, is helaas vertrokken, maar ze heeft toch haar i-Pad achtergelaten (bedankt Juut), dus hier weer een stukje uit ons leven hier in Lesotho! Ik moest wel lachen toen ik na het schaapverhaal 's nachts bij Sam op de kamer kwam, Sam zei in zijn slaap: Waar is het schaap? Het heeft op hem ook indruk gemaakt!  We hebben 2 relaxte dagen en gaan extra vaak zwemmen. Sam maakt de mooiste duiken en koprollen. Ook gaan we veel in bad, vanmiddag zat ik samen met Thabang in bad. We doen wat boodschappen, lezen boekjes en doen potjes voetbal (als Thabang niet met de doelpalen=slippers er vandoor gaat). Als we over straat lopen gaan we heel langzaam, Thabang kijkt elke auto na. Hij kijkt sowieso z'n ogen uit. Na 2 jaar tehuis gaat er een wereld voor hem open. Wat doet hij veel nieuwe indrukken op: trampoline springen, auto rijden, in een kar zitten in de supermarkt, zwemmen, aandacht, eigen speelgoed. Hij heeft een eigen fotoboekje met foto's van ons huis, zijn slaapkamer, de hond, de auto en onze familie. Hij bladert er zeker een paar keer per dag doorheen. We proberen rustig aan te doen. Het weer begint mee te werken en dat zorgt voor een vakantiegevoel (compensatie voor onze regenvakantie bij de Loosdrechtse plassen van afgelopen zomer). Straks komen we alledrie nog poepiebruin weer! Ik sprak mijn contactpersoon en ze hebben het papier van de uitspraak van de rechter teruggevonden (weer een zorg minder). Er bestaat nog steeds een kans dat we komende donderdagmiddag kunnen vertrekken naar huis en dat we dan vrijdagochtend 6 januari op Schiphol aankomen. Maar ze houden de spanning er nog even in. Het humeur van Thabang is wisselvallig .... aantrekken en afstoten, het hoort er allemaal bij. En wat kan hij boos worden!!! In het begin was er een beschaafd huiltje, maar nu mag de hele omgeving meegenieten, wat een lawaai! Hij was er vandaag zelfs schor van. Sam: "Mama, wat kan Thabang snel driftig worden, he!?" Tussen de middag slaapt Thabang ruim een uur. Dan hebben Sam en ik de tijd om even bij te kletsen en een spelletje te doen. Het hondenkwartet is favoriet en we leren er ook nog wat van. Nu weet ik bijvoorbeeld van alles over de Tibetaanse terrier, de Westie, de Amstaff en de Barzoi! Sam ken ik hier niet weer, hij is een echte grote broer, zo lief, ik heb er niets mee te doen (misschien komt dat nog?). Ik dacht even wat haarspray te halen voor Thabang om zijn droge hoofdhuid mee in te smeren, blijk ik spray te hebben gekocht voor nepvlechten. Hmmm, er valt nog veel te leren over kroeshaar. Verse boevenstreken van Thabang: Schotel met ijs op de grond gooien, wc papier helemaal afrollen, Sam 's armband in zijn keel laten hangen, met een ingevette buik langs het raam vegen, wegrennen met de grootste lach die er is, mijn slippers en zijn eigen tas in het water gooien, witte rozenblaadjes eten, Sam met een pollepel slaan, snoeren lostrekken en alle dingen die peuters van 3 doen! En dan kent hij straks hier de grenzen, kan ik thuis weer zo'n beetje opnieuw beginnen (trap, hond, koekjes-la, planten, computer, etc). Maar als ze allebei lekker liggen te slapen, dan kan ik heerlijk van mijn wijntje gaan genieten, je hoort mij niet klagen!

4 opmerkingen:

  1. hi Marije,

    Fijn dat je zus de Ipad heeft achtergelaten, voor jou en stiekem ook voor ons. Wat heerlijk dat het zo goed gaat en wat een ontdekkingsreis is deze trip voor jullie. Ook de foto's echt super, wat een schatjes heb jij zeg!
    Geniet van de ontdekkingen die nog komen!
    veel groeten
    Suzanne
    pm wil je graag dat er mensen op schiphol staan om jullie te verwelkomen? Ik weet niet of ik dan kan komen, maar proberen kan altijd, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Wat een super mooi kereltje hebben jullie!!! En wat een mooie ondeugende oogjes haha.....Heb Devin al even laten zien wie zijn nieuwe buurjongentje word(wat een leuk jongetje mam!) En ook even verhaaltjes voor gelezen hoe ondeugend hij is nou aan Devin zijn reactie te zien helemaal geschikt!!! En als die van zijn mama geen snoepjes mocht mag die hier wel een snoepje komen halen....lief.....

    Nou geniet nog even en dan op naar Nederland met je 2 mannen..

    Groetjes Esther en Devin (nr 16)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, wat ontzettend lief van je zus dat ze de iPad heeft achtergelaten. Zowel voor ons, maar denk ik ook voor jou. Het schrijven maakt je hoofd steeds weer wat leeg, anders blijf je wel met heel veel gedachten zitten. Ik heb zo mijn best gedaan om bruin te worden op Gran Canaria, maar ik begrijp dat ik het van jou ga verliezen...... Geeft niets, om deze reden verlies ik graag. Spannend wanneer jullie terug kunnen naar huis, samen met Thabang. Max zal wel teleurgesteld zijn als ik om 12.00 ophaal, maar vanmiddag kan ik hem dan jullie weblog laten kijken.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marije,
    Wat ontzettend leuke verhalen, wat een bijzonder avontuur voor jou en Sam. En een prachtig kereltje erbij, die mooie, ondeugende Tabang. Ik hoop dat jullie vandaag zijn aangekomen. Gefeliciteerd en veel geluk met zijn drietjes. Goed wennen aan elkaar!

    groetjes Marianne B.

    BeantwoordenVerwijderen