Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 2 december 2011

Huwelijksmarkt

Ik las deze week in een tijdschrift dat er in China (in Shanghai) elke zaterdagmiddag op het volksplein de wekelijkse huwelijksbemiddelingsmarkt plaats vindt. Terwijl zonen en dochters werken aan hun carrière gaan de ouders, ooms en tantes op zoek naar een geschikte huwelijkskandidaat! Velen houden zelfgemaakte posters omhoog waarop de gegevens van hun zoon of dochter staan: geboortejaar, gewicht, maandinkomen. Jonge mensen hebben het tegenwoordig te druk om een partner te zoeken. Daarom gaan de ouders op zoek. Als ze van de kwaliteiten van een bepaalde kandidaat overtuigd zijn, worden er e-mailadressen uitgewisseld.
Vrouwen boven de 25 zijn helaas te oud voor de huwelijksmarkt, dus veel kans zou ik in China niet maken.

Maar in Nederland zie ik het zo voor me! Mijn ouders naar de Dam met een poster: vrouw, 1977, hoog opgeleid, zelfstandig, 60 kilo, 2 zonen, dol op chocola, huurhuis en middelmatig inkomen. En dan maar afwachten waar ze mee thuis komen ......


1 opmerking:

  1. mmm, een mimeartiest, levend standbeeld, beiden erg rustig! Misschien de duivenvoerman? Geeft wel wat meer rotzooi, maar misschien houdt Mungo wel van duifjes. Of... toch de hufter op het witte paard?

    BeantwoordenVerwijderen