Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 31 mei 2018

Over piepschuim verstoppen, een toetjesverslaving en een lieve machinist


  • Meestal ga ik 1x per jaar naar een festival: het Afrikafestival. Maar nu ben ik 2x geweest. Het Lepeltje Lepeltje festival, met lekker eten en leuke muziek. heerlijk weer, dus al snel in tropische sferen. Ik kreeg een mooie pannenkoek geserveerd!!  
  • Dit blog heeft wat vertraging opgelopen want mijn modem had het onweer van afgelopen week niet overleefd en was naar de bliksem. Toen ik net terug kwam van mijn werk had Sam al de nieuwe modem geïnstalleerd, wat handig! Drie dagen zonder internet, tv en wifi. Dat was wel even afkicken. 
  • Thabang is voor het eerst helemaal alleen naar het turnen gefietst .... 6,4 kilometer. Poehee! Wel gelijk een kwartiertje later gecheckt of hij goed was aangekomen en zijn fiets op slot had gezet. Het was helemaal prima gegaan. 
  • Zaterdag ging ik naar Eibergen voor een reünie van mijn eerste school waar ik werkte. Dat waren twee bijzondere werkjaren ..... met vluchtelingenkinderen. Even een paar mooie herinneringen opgehaald met de collega's van toen. Ik was toen 21 jaar: 
  • Ik ga stoppen met dit blog! Het is goed geweest zo. Ik doe nog 7x een weekoverzicht en dan is het klaar! De kinderen zijn nu al blij .... dan hoef ik ze niet meer met mijn fototoestel te achtervolgen;-)
  • Ik reed naar mijn werk en onderweg kwam ik erachter dat ik geen ontbijt (=yoghurt met muesli) had genomen. Ik blijk daar echt niet zonder te kunnen. Ik ben officieel toetjesverslaafd. Ik ben in Hengelo nog langs een benzinepomp gegaan voor het scoren van yoghurt. Helaas, dat hadden ze niet. Dan maar naar het restaurant van revalidatiecentrum Het Roessing en dat lukte. Kon ik alsnog genieten van mijn ochtendmaaltje. 
  • Er was kunst op straat in Nijverdal. Met de jongens even een rondje gemaakt langs de diverse acts. Eén sprong er echt uit, geweldig! Het was zo grappig, we lagen alledrie in een deuk. Die man kwam ook nog speciaal naar Thabang om aan zijn kroeshaar te voelen. 

  • We hadden laatst weer een gesprek op school over Thabang. Met negen (!) mensen. Wat zijn ze goed bezig met hem, ongelooflijk. Ik voel me haast schuldig. Hij werkt o.o.a. met een schoolcoach aan psycho-educatie. Dat hij vooral zichzelf goed leert kennen, waar de mogelijkheden liggen en wat handig is om nog bij te leren op sociaal gebied.
  • Ook thuis zijn we met van alles bezig. Dit keer hebben we een Kids skills traject gedaan. Thabang ging dan een half uur 'lief' buiten spelen met 4 duidelijke regels. Als dat goed ging kon hij een smiley tekenen op een kaart. Bij 10 smileys gaan we een appeltaart bakken! 
  • Het is zover; Thabang heeft er 10 gehaald. 
  • En nu komt het schandaligste …. ik had nog nooit appeltaart gebakken (ik ben 40 jaar). Maar het is gelukt en de beloning smaakte heerlijk!


  • Sam was met vrienden een filmpje aan het opnemen voor een schoolopdracht. Dat hebben ze hier in huis gedaan. Toen ik terugkwam van mijn werk bleek al snel dat één van zijn vrienden overal piepschuim heeft verstopt; in laatjes, in keukenkastjes, in de lamp, in potjes met kaarsen, etc. Daar komen we er de komende tijd vast nog veel van tegen.
  • Sam ging voor het eerst met de trein naar zijn vader. Hij had op zondag een familiedag van zijn vaders kant. Dus ging hij op zaterdag met de trein. Wij zwaaiden hem uit. Toen hij wilde instappen had hij zijn tas nog in de auto laten liggen. Ik ging even bij de machinist staan, hij deed de deuren open en vroeg of er iets was. Ik legde uit dat Sam zijn tas was vergeten. Hij gaf ons 2,5 minuut. Dus wij renden in sneltreinvaart de trappen op richting de auto, we pakten snel de tas om vervolgens weer naar de trein te snellen. Gehaald! Wel wat straaltjes zweet, maar gelukkig kon hij nog mee. De machinist zwaaide nog even enthousiast naar ons. Wat lief dat hij ons nog even deze gelegenheid gaf. 
  • Sam was in Enschede overgestapt. Hij had zich alleen vergist en was naar het station in Gronau gegaan i.p.v. naar Glanerbrug. En in Gronau lukte het uitchecken niet. Moest hij later alsnog op de fiets naar Glanerbrug om daar uit te checken. Pffff, de 1e treinrit voor Sam zit erop! 

Hij heeft het leuk gehad! 
  • Donderdagochtend ging Thabang om 6.55 uur naar de BSO. Hij zag achter het huis ineens dat zijn skelter weg was. Ik keek even snel rond, maar zag inderdaad ook niks roodblauws staan. Een leven zonder skelter is geen optie voor Thabang, dus gingen we 's avonds uitgebreid op zoek. Hij was zo gevonden .... aan het eind van de straat ergens in een steegje. Weer een dolgelukkig kind in da house! 
  • Zaterdag was er een primeur, want ik ging voor het eerst naar Dauwpop! Met twee vriendinnen. Alleen je fiets parkeren vond ik al een attractie .... hoe moet je 's nachts met een dronken kop je fiets ooit terug vinden? Gelukkig dat ik nooit zoveel wijn drink dat ik dat niet meer weet. En anders kan ik altijd nog lopend naar huis. 
  • Het was geweldig: het weer, de aankleding, de mensen, de bands en natuurlijk de wijn. We hebben o.a. Triggerfinger gezien, we hebben gek gedaan op de Zweedse band Hives, een glimp opgevangen van Claw boys claw en een spetterende show van Kensington meegemaakt. Volgend jaar gaan we zeker weer, maar dan met alle vijf vriendinnen! 

Op slippers was echt een heel slecht plan!
  • Mijn vriendin had een nieuwe jumpsuit aan. Zij was niet de enige die dat setje had gescoord .... we hebben er wel 7 gezien. Natuurlijk moesten ze telkens even op de foto samen. 
  • Mijn moeder was vrijdag jarig, maar ik moest werken en ging die dag op schoolreisje. Sam is wel geweest en heeft de hele familie voorzien van taart en koffie, de lieverd!
  • Wij vierden het zondag met mijn ouders, zussen, aanhang en kinderen door het blote voetenpad te lopen. Jammer dat Sam niet meekon. Dan mis ik hem toch echt! 
  • Ik stapte bij mijn ouders in de auto en Thabang bij mijn zus en zwager. Na ruim een half uur kreeg ik een bericht dat mijn zus al op de bestemming was. Wij waren aan het rondrijden en konden het niet vinden. Bleken we bij de Broekhuisdijk in een Bathmen te zitten. Moesten we nog 25 minuten rijden voor de Broekhuisdijk in Gelselaar.  
  • Desalniettemin hebben we natuurlijk wel genoten van dit leuke uitje .... lekker door de modder banjeren. Ook hebben we het avonturenpad gedaan met tig hindernissen. De dag perfect afgesloten met een drankje bij de speeltuin. 








Nou lijkt het net of we schoon naar huis gingen, echt niet waar natuurlijk!

Tot volgende week!

5 opmerkingen:

  1. je gaat stoppen!? Oh nee! Zoals jij verslaafd bent aan je toetjes, ben ik geloof ik ook verslaafd aan je blog. Ik had al paar keer gekeken of er al iets opstond, maar snap nu de vertraging ;-) maar ik snap t helemaal, ik spreek uit ervaring ;-)
    maar voor t zover is lees ik nog lekker mee hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heeeerlijk en goed dat Thabang zo veel hulp op school krijgt. Ik ben daar erg jaloers op :) Ntsane gaat sinds deze week naar het speciaal onderwijs. Omdat hij dit schooljaar helemaal geen extra hulp meer kreeg terwijl hij het zo naar de zin had op school. Zo jammer en echt een gemiste kans. Goed om te lezen dat er scholen zijn die het wel willen en kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat jammer dat je gaat stoppen! Ik geniet telkens van je leuke (en herkenbare...) stukjes.... Maar kost vast ook veel tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je gaat stoppen; ik had je blog pas net ontdekt! Ook mijn kinderen zullen de belevenissen van Sam en Thabang gaan missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neeeeeee niet stoppen, ondanks dat het alweer even geleden is dat ik heb gelezen! Maar dan kan ik weer bijlezen hoe het bij jullie gaat. Dingen herkennen, stiekem lachen om de streken van de jongens en gewoon heerlijk lezen, want je schrijft zo leuk! Zorg je wel dat je ze ergens opslaat of uitprint of uit geeft of zo ;-)!?

    BeantwoordenVerwijderen