Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 28 december 2011

Reisverslag deel 4

27 december Beetje moe en Thabang heeft een ochtendhumeur! Eerst even zwemmen en daarna gaan we naar een hotel waar je een prachtig uitzicht hebt over de bergen en de stad. We nemen een bakje koffie en er is een speeltuintje. Als we terugkomen komt het met bakken uit de lucht en dat blijft zo. Rond etenstijd lopen we door de stromende regen, want we willen Sam en Thabang op patat met hamburgers trakteren! Ik draag een plastic zak op mijn hoofd (ken hier niemand). En Thabang heeft ook een jas van een tas aan. Sam heeft een vest met muts. Als we éénmaal het eten voor onze neus hebben, blijken Sam en Thabang fijnproevers; ze laten hun hamburger staan, tsss! Er zijn zoveel mooie, leuke, lieve en grappige momenten op een dag. Thabang moet schaterlachen als we kiekeboe doen, hij zwaait naar auto Brum op de dvd speler, Sam zegt Nederlandse woorden en Thabang zegt ze na, Sam springt met badhanddoek en al per ongeluk in het zwembad, Thabang showt vol trots zijn nieuwe sandalen (oude van Sam) ...... hoe blij kan je ergens mee zijn? Er zijn ook irritante momenten. Zo zit ik namelijk voor mijn gevoel de halve dag met Thabang op de wc. Zeker 20 keer per dag! Hij drinkt heel veel en plast heel veel! 28 december We worden om 8 uur al opgehaald door Mariella (iemand die ik ken uit Nederland). We gaan een dag naar Malealea, dit wordt ook wel de juweel van Lesotho genoemd. Het is een prachtig dorp midden in het berggebied. Mariella rijdt in een huurauto, de heenreis is prachtig (wacht maar tot ik de terugweg beschrijf). Rond 11 uur komen we aan en gaan eerst even picknicken en spelen in de speeltuin. Daarna krijgen we een rondleiding van een gids door het dorp. We zien de traditionele huizen, kinderen, vee, hoe bier wordt gemaakt, etc. (tussenstand foto's Judith heeft alleen al van deze week 700 foto's). Tegen 15 uur beginnen we aan de terugreis. We besluiten de Afrikaanse manier te proberen. We gaan het lokale busje uit proberen. Er staat een 8-persoons busje. We zitten op elkaar gepropt met 23 mensen. Het duurt even voordat we vertrekken. Plotseling zie ik naast het busje een paar schapenpoten de lucht insteken? Er wordt een schaap met zijn poten en kop heel strak met een touw aan elkaar vastgebonden, we hebben er een passagier bij! Tuurlijk weet je dat dit soort dingen gebeuren (is ook een deel van Afrika), maar ik wil dit nu niet zien. Helaas is er geen ontkomen aan en gaat het schaap ook mee naar Maseru (om daar traditioneel geslacht te worden). Na 2 uur zijn we er eindelijk. We belanden in een soort markt, waar we nog wat cd's uit Lesotho kopen .... wat zijn wij stijve harken als je Thabang ziet swingen! Dit is voorlopig mijn laatste update van het reisverslag ... mijn zus Judith en haar iPad gaan ons morgen verlaten! Whahaahaa, sta ik er alleen voor met die 2 ondeugende kereltjes! Ik ga me gewoon aanpassen aan het Afrikaanse ritme: relax, het komt goed!

8 opmerkingen:

  1. Hi Marije,

    Is er misschien een internetcafe in de buurt ;), nee dat zou wel ingewikkeld zijn met jou twee (b)engeltjes. Geniet van de tijd die je nog daar bent en inderdaad relax, go with the flow. Het gaat je zeker lukken, je bent een geweldige moeder. Heerlijk swingend het nieuwe jaar in met jou twee kanjers!
    veel groeten,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Marije, het gaat goed zo te lezen. Maar je handen ook behoorlijk vol aan die twee mannen. Jammer dat je zus morgen weggaat, voor jou en vanwege de iPad :-)
    Weet je al hoe lang jullie nog moeten blijven? Is dat toch nog langer ondanks dat Thabang nu al wel bij jullie is?
    Veel plezier nog daar!
    Groetjes. Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marije,

    Wat een belevenissen...
    Gaat jou vast lukken!
    Thabang boft maar met jullie.
    Liefs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marije,

    Kan je zus de I-pad niet achterlaten?? Dan hoef je niet naar een internetcafé en kunnen we toch op de hoogte blijven.

    Jullie maken heel wat mee, en je ziet ook nog wat van lesotho wat later heel dierbaar kan zijn.

    succes met de rest van je verblijf

    gr ditty en kaylee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marije,

    Nou dat gaat je vast wel lukken hoor met die twee bengeltjes van je, wel jammer dat je geen verslagen meer kunt schrijven.
    Mooi dat je ook de kans hebt om wat meer van Lesotho te zien.

    Liefs,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Marije, ineens kwam ik op het idee (vraag niet waarom) om te googlen op je naam. In combinatie met 'adoptie' kwam ik op je reisblog terecht. Hoe ontroerend Marije!! Wat zul jij apetrots en gelukkig zijn! En zonder de iPad van je zus zal je een heleboel reacties pas veel later lezen, maar dat is nu wel het allerlaatste om je druk om te maken. Ik heb ongelooflijk genoten van je reisverslagen (ik heb alles met terugwerkende kracht gelezen uiteraard) en wens je nog minstens zoveel mooie dagen toe. Heel veel lieve groetjes van één van je collega's, Majella van 't Hul

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha Marije Sam en Thabang,

    Hartstikke leuk om jullie belevenissen zo te volgen! de volgende uitdaging komt er aan hoor ik wel, Jij met je twee fantastische zoons in het mooie Afrika! Geniet nog even van de tijd daar! Wel jammer dat je zus vertrekt!
    Wij gaan morgen ook lekker op wintersport:)!
    Nog heel veel plezier!
    veel liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marije,
    Wat schrijf je toch geweldig leuk. Fijn dat het voor jou een manier is om van je af te schrijven, voor ons is het leuk om jullie belevenissen te lezen en zo ook alvast Thabang te leren kennen.
    Groetjes, Nicole
    Op naar het volgende reiverslag!

    BeantwoordenVerwijderen