Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 22 december 2011

Reisverslag 1

Weblog Marije
19 december

Eindelijk, eindelijk, eindelijk is het zover, we gaan vertrekken! Kriebels in mijn buik, geen hap door mijn keel! Half 5 spring ik mijn bed uit! Stephanie, Stef en mijn moeder brengen ons naar Schiphol. Bij het afleveren van de bagage moet ik 100 euro betalen voor de extra koffer. Toen ik vertelde dat ik "voor een heel weeshuis" aan spullen mee had (inclusief bellenblazers, etc), deed ze stiekem van alles op de computer en bevestigde de labels aan de koffers ..... ik hoefde niets te betalen! Wat lief! Het afscheid valt zwaar, we gaan met tranen in onze ogen door de paspoortcontrole!
Om 10.30 uur vliegen we. De reis is erg lang, maar het verloopt prima. Sam doet het geweldig. Ik moet vooral erg lachen als Sam met zijn muziek (met koptelefoon) meezingt en dus het hele vliegtuig van Sam's zangkunsten kan meegenieten! In Johannesburg zien we onze bagage niet voorbij komen op de bagageband, zal vast rechtstreeks naar Lesotho gaan. Om 23.30 uur komen we uitgeput in ons hotel. We kletsen 2 minuutjes en dan lekker slapen!

20 december

Om 5.15 was meneer Mulder alweer wakker! Lekker douchen en in bad. Daarna stond er een heerlijk ontbijt klaar. We vertrekken wat later naar de hoofdstad van Lesotho vanwege technische problemen aan het vliegtuig. Weer wat formulieren invullen. Ik sta bij 'nothing to declare', maar omdat ik wat kleding voor Thabang bij me heb, moet ik daar ook weer een formulier voor invullen.
We worden opgewacht door Mrs Mamonyane Mohale. Zij stond ons gisteren ook al op te wachten (?). Ons verblijf: Lancers Inn ziet er prima uit. Het is wel erg slecht weer, veel hagel en onweer. Tussendoor even gezwommen.
We doen boodschappen, er is heel veel te koop, zelfs Heinz tomatenketchup en Nescafe cappuccino. We kopen een flesje wijn bij de drankwinkel en gaan richting de telefoonwinkel. daar zet ik de boodschappen per ongeluk zo hard op de grond, dat de fles knapt en de hele vloer ondergesmeerd wordt. Ik vertel aan het personeel van de wijn en zij komen direct in actie en gaan voor mij, van hun eigen kassageld een nieuwe fles wijn kopen ..... merry christmas, zei ze nog. Hoe mooi is dat!!!

21 december

Vandaag is mijn vader echt jarig! Dus gelijk maar even sms-en. Lekker douchen en in bad en dan gaan we op zoek naar een taxi om Judith van het vliegveld op te halen (27 kilometer). Zo gevonden. Onderweg worden we aangehouden door de politie, niet echt fijn. We krijgen nog een hand van de agent en vervolgen onze weg. Bij het vliegveld heeft de taxi-chauffeur ineens geen tijd meer en rijdt weg, nouja! En er komen verder geen taxi's bij het vliegveld. Gelukkig wil iemand ons drietjes toch meenemen.
Eenmaal weer bij Lancers Inn heeft Mamonyane heel goed nieuws. Van de hal wordt een soort kantoortje gemaakt en we praten over Thabang. waarschijnlijk kunnen we donderdag of vrijdag naar de principal secretary en daarna Thabang ontmoeten. Wat ben ik blij, blij, blij!
We hebben een relaxte middag aan het zwembad en we slaan boodschappen in. Ik bak vissticks en frietjes en kook boontjes. De frietjes lijken na mijn bakpogingen meer op aardappelpurree (foto volgt later!)

22 december

Vandaag de stad in. Helaas krijgen we net het nieuws dat de principal secretary voor "emercency calls" is weggeroepen, niemand weet wanneer ze terugkomt en of we haar deze dagen nog kunnen spreken. Ik val in herhaling, maar het blijft zo spannend allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Hi Marije en Sam, Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Hier wordt heel hard geduimd, hoop dat je vandaag Thabang in je armen sluit! Hele fijne kerst. JJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marije en Sam,

    Wat hebben jullie een spannende kerst!!! En ook nog 1 die je nooit zult vergeten......helemaal geweldig.
    Wij hopen dat jullie nu heel snel jullie Thabang in de armen kunnen sluiten om nooit meer los te laten!!!

    Hele fijne kerst toegewenst.

    Fam Elzinga....(nr 16)

    BeantwoordenVerwijderen