Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 16 juli 2018

Over kroketballen, dure kipnuggets en een illegale handtekening

Thabang & Davi
  • Thabang vindt het moeilijk om vriendjes te regelen en de laatste tijd help ik daarmee .... dat werkt, want er is hier nu elke woensdagmiddag iemand te spelen. En het spelen zelf gaat ook hartstikke leuk! 
  • Vrijdagavond was het dan zover: ouder en kind turnen. Helaas zonder mij. Maar ik heb een goede vervanger gevonden: oppas Bart. Hoe geweldig is dat!! Ze vonden het allebei helemaal prachtig. Bart probeerde ook nog een flikflak, dat ging minder goed en zijn nek krakte. Maar geen blijvend letsel gelukkig.  

  • Sam was vrijdag jarig! 
  • En helaas had ik, net als vorig jaar, een studiedag én een personeelsfeest. Dus heel vroeg een heerlijk ontbijt gemaakt, lang zal die leven gezongen en cadeaus op zijn bed gebracht (we gaan in oktober samen naar Mindf*ck).
  • De rest van de familie mocht het feestje met Sam verder vieren en dat is supergoed gelukt; met versierde foto taart en een stuk touw die hij moest volgen naar het cadeau: een nieuwe bureaustoel waarin je lekker lang kan gamen.    
  • Zaterdag hebben we een feestje hier thuis gegeven, gezellig.  


  • Er werd een halve finale gevoetbald en dat wilde Sam wel graag zien. Nikki wilde op dat moment juist graag aandacht en 'terroriseerde' Sam. 
  • Even later heeft Sam patat gekocht. Hij kreeg 20 euro mee van mijn zus. Toen hij terug kwam had Sam het idee dat hij veel te veel had betaald. Ik vond dat hij daar gelijk wat van had moeten zeggen. Toen we de zak van de snackbar open maakte wisten we al snel waar die 20 euro naartoe was gegaan. In plaats van vier kipnuggets, zaten er vier bakjes met vijf kipnuggets in! 
  • Nikki bleef ook nog logeren. Een kind van 4 jaar dat is toch heel wat anders dan mijn jongens. Zij wilde 's morgens om 7 uur gelijk van alles samen doen en ik moest een heel entertainmentprogramma uitvoeren. En douchen, haren wassen en haar haren doen, help. Ook nog lekker gefietst en gepicknickt.    
  • Sam at een ijsje met een kauwgombal onderin. Hij mag geen kauwgom i.v.m. de beugel, maar Sam zegt dat hij niet wist dat het kauwgom was, dûh. Nu een slotje eraf en het ijzerdraad is los. Zucht.   
  • Ik had op mijn school een high tea met de kinderen en de ouders als afsluiting van het jaar. Wat was dat supergezellig, ik heb ook zo'n leuke klas.  
  • Ook Thabang had een high-tea met de juffen op school. Hij moest zorgen voor beschuit met muisjes. Hij weet dan niet precies hoe dat gaat en dagen lang stelt hij vragen (Waar moet ik dat neerleggen? Hebben we er genoeg? Hoeveel muisjes moeten erop?). Hij wilde zelfs op woensdag de beschuitjes al smeren, terwijl de high-tea op donderdagmiddag was ;-)
  • Zaterdag had Thabang een kinderfeestje en wilde daar echt niet naartoe. Omdat hij dan niet weet hoe het allemaal gaat. De wereld is echt nog vaak onveilig voor Thabang. Navraag leverde me alle details van het feest op en dat stelde Thabang gerust. Hij is dus toch geweest en heeft het gaaf gehad. Hij had gezwommen bij de Scheg in Deventer en kroketballen gegeten (bitterballen, denk ik). Het lijkt wel of hij wat faalangstig wordt. Hij lijkt altijd zo'n macho, maar ondertussen. 
  • Sam moest boeken inleveren. De boeken laat je dan bij de desbetreffende docenten alvast zien, zodat eventuele boetes/bedragen genoteerd kunnen worden in een schema. Eén boek had hij niet bij zich tijdens de les, dus heeft Sam zelf maar even bedacht dat het in goede staat was en een handtekening nagebootst. Oho! 
  • We zijn voor het eerst bij een recreatieplas in Lemelerveld geweest. En dat was best leuk daar. 






  • Ik ging ramen wassen en een piepklein beestje dat op het raam zat was het daar absoluut niet mee eens .... hij prikte mij venijnig. Daar had ik nog wel een paar dagen last van. 
  • Sam en ik voorspelden de WK wedstrijden. Als hij won dan kreeg hij een kinderbueno en als ik won dan moest hij een klusje doen. Hij heeft de hele woonkamer al afgestoft en de tuinset ontgroend. 
  • Toen ik laatst op Facebook postte hoe het afliep met mijn vriendje .... had ik ineens wel 600 pageviews., wow. 
  • We gingen met mijn ouders en zusje en de kinderen even een ijsje eten bij Landal. Daar begon een show van Bollo. Thabang vond het prachtig en omhelsde Bollo! 

Nog 1 blog tegoed, tot volgende week! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten