Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 7 juni 2018

Over een toevallige dubbele aanmoediging, een verschrikkelijke aankoop en Thabangs straf

  • We zijn blij dat we weer tv kunnen kijken nu de nieuwe modem er is. Hoewel een avondje Mario Bros met Sam op de Wii ook best leuk was. Wat ben ik daar trouwens slecht in ;-( Sam moest me echt op sleeptouw nemen. 
  • Vorige week lekker gezwommen met Thabang en een vriendje bij het Ravijn in Nijverdal. Ik zat zo in de relaxmodus dat ik er geen foto's van gemaakt heb. 
  • Het blijft maar mooi weer, je zou haast gaan vrezen voor een lelijke zomer. Een goed excuus om nu extra veel ijs te eten:

  • Zaterdag stond vooral in het teken van kijken naar andermans sportieve prestaties. Neefje Stef moest om half 9 voetballen (in de regen). Maar die had nog last van de Avond4daagse en deed bijna niets in het veld. 
  • 's Middags hebben we gekeken naar de tenniswedstrijd van mijn zusje. En zij speelde op de baan naast Marlon, mijn vriendin. Toevallig én handig! Kon ik twee wedstrijden tegelijk supporteren. Ze hebben het beide knap gedaan.  
  • Sam mocht ondertussen aan het werk in de tuin bij mijn zus en zwager. En ik kreeg een telefoontje van de oppas: Of Thabang zin had in een ritje met de gloednieuwe BMW van zijn vader? Is dat écht een vraag? Tuurlijk!!! Hij kon niet wachten tot 'ie mee mocht (duurde wel vijf lange minuten). Vol verhalen kwam hij terug: waar ze hadden gereden en het allerbelangrijkste: hoe hard ze gingen!!    
  • Thabang had op school van een klasgenoot verloren met een potje 'steen, papier, schaar'. Moest hij voor straf een Dora kleurplaat inkleuren. 
  • Maandagavond hebben we bij elkaar gezeten voor het Jan Mulder Memorial Fund. We hebben genoeg gave plannen bedacht voor het komende schooljaar, er komt een mooi project aan. 
  • Ik zie mijn vriendje veel te weinig, nu alweer twee weken niet ..... maar misschien hou ik het zo wel langer vol (dat 'omdenken' houden we er nog even in).  
  • Zondag reden we 's morgens naar Friesland voor een feestje. Mohale was 8 jaar! Leuk! We kregen er ook taart, stokbroodjes en heerlijke broodjes knakworst.
  • Op de terugweg konden we gelijk door naar verjaardag nummer 2 .... de dochter van mijn beste vriendin was jarig (daar ben ik peettante van). We waren om 18 uur weer thuis.
  • Sam wilde niet mee en ging even lunchen bij opa en oma. Stef kwam ook nog langs om te gamen en ijs te eten. 
  • Thabang had een leuk idee ..... ik kon wel met een oogpotlood een sixpack op mijn buik tekenen, whahaha! Het is maar wat je een leuk idee vindt! 
  • Ik heb dinsdag & woensdag bij de overburen een muurschildering gemaakt. Mijn buurmeisje Lisa krijgt een nieuwe kamer:
  • Ik ben om. Verschrikkelijk. Ieks. Afschuwelijk. Te lelijk. Daar gaan mijn mooie opvoedingsprincipes. Ik heb een GPS horloge gekocht voor Thabang. Vorig jaar bazuinde ik nog belachelijk in het rond dat ik NOOIT mee zou doen aan die onzin (toen speelde Thabang zo ongeveer alleen nog achter het huis). Zo zie je maar weer. In de afgelopen weken ben ik als een bezetene tig keer door héél Hellendoorn gefietst om te kijken waar Thabang uit hangt om vervolgens oververhit en met zweethoofd terug te keren naar huis, zónder Thabang. Met Sam werkten mijn opvoedingspogingen prima, maar met Thabang is dat een heel ander verhaal. Ik zou ‘m wel wíllen vertrouwen, maar helaas blijkt uit de afgelopen 6 jaren dat 't nog compleet niet het geval is. En wat was ik het ineens helemaal zat! Dus na de zoveelste zoektocht kroop ik achter de computer (het zweet liep ondertussen in straaltjes van mijn gezicht) en bestelde zo’n afgrijselijk ding. 
  • Het eerste exemplaar was niet nauwkeurig genoeg. Als Thabang hier door de straat fietste dan gaf dat ding aan dat 'ie ineens IN het Avonturenpark bij de Kalimantan was (mocht 'ie willen). Maar daar heb ik natuurlijk niks aan. 
  • Dus teruggestuurd en een andere besteld. Ik kan hem nu berichtjes sturen als hij moet komen eten of dat ik even naar de AH ben. En hij kan mij bellen als hij naar het turnen fietst en ondertussen een lekke band krijgt ofzo. Ook kan ik zien of hij veilig is aangekomen.
  • Poehee, wat ben ik blij met dit stukje moderne technologie. 
  • Ik beloof dat ik nooit meer iets roep waarvan ik het niet zeker weet ;-) 
  • Hij belt me nu trouwens soms op met dat ding: "Uit welk land kom ik ook alweer?"

Nog 6 keer een weekoverzicht en dan zit 't erop met dit blog! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een onwijs mooie muurschildering (is dat een woord?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marije. Welk merk gps watch heb je nu? En had je hiervoor een van one2track? Daar was je ontevreden over begreep ik... hoor graag je mening. Groet Marion Nijenhuis

    BeantwoordenVerwijderen