Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 30 juni 2018

Over loeiende sirenes, tranen van ontroering en modderdag

  • De schoolfoto's zijn er weer. Foto's zat, dus ik wilde net als vorig jaar overslaan. Maar toen ik bovenstaande bekkie zag .... bestelde ik spontaan een setje foto's (inclusief groepsfoto), grrrr.
  • Thabang haalde weer een 10 voor topografie .... echt supergaaf! 
  • Zondag hadden we een gezellige buurt bbq (precies toen het een paar uurtjes motregende). En ik ben met de buurjongen Jesse en Thabang nog even wezen kijken naar het model vliegen. Hartstikke leuk om te zien, helaas geen spectaculaire crashes.
  • Op school zijn we hartstikke druk. We hadden o.a. oudergesprekken (minder leuk) en modderdag (heel erg leuk én vies). De kinderen vonden het prachtig .... lekker smeren en kliederen. Ook kwam de brandweer en de kinderen mochten met loeiende sirenes over de parkeerplaats rond rijden.   
  • Ik zag deze op Facebook voorbij komen:

Les oto! 
  • De mierenplaag lijkt hier in huis vooralsnog opgelost en toen diende zich al weer het volgende: de intrede van een zwerm fruitvliegjes. Irritant. 
  • We moesten er van alles voor laten schieten; een atletiekwedstrijd van Sam, de Reggesurvival en het WK voor adoptiekinderen, maar zaterdag stond helemaal in het teken van auto's, auto's en nog eens auto's. We mochten een dag mee met de 'Vet cool man'. We tuften in onze Citroën richting de Isala klinieken in Zwolle. Daar werden we ontvangen met koffie, ranja en koekjes. Beide jongens kregen een bijpassend Vetcool shirt aan. Daarna vertrokken Sam en Thabang onder politiebegeleiding in Porsches naar het circuit van Lelystad. Sam zat in een zwarte en Thabang in een groene. Ze mochten ook lekker rondscheuren op de kombaan. Op het middenterrein was van alles te doen, je kon er karten, er waren clowns, luchtkussens, bestuurbare auto's, gave politievoertuigen en je kon er sumoworstelen. 
  • En niet te vergeten: al het eten was gratis .... pffff, hotdogs, patat, salades, fruit, ijs, suikerspinnen, poffertjes. Vooral Sam loopt dan de hele dag te smikkelen, die kan zo genieten van eten. 
  • Het was echt een fantastische dag, kijk maar mee:  



 

Het mooiste moment van de dag: 
in een oldtimer politie Porsche met loeiende sirenes rond racen! 
  • Aan het eind van de dag verlieten de jongens Lelystad in hun Porsches. Ik moest met de bus terug naar Zwolle. Er zat een jonge vent achter het stuur. Die wilde de kombaan ook wel even proberen. Met bus. En wat hij vervolgens deed? Een andere bus inhalen (wat voor de Porsches ten strengste verboden is). In de schuine bocht haalde hij een andere bus in, ik ben geen bangerd, maar ik stond doodsangsten uit, echt!
  • Natuurlijk is het bovenstaande 'Porsche rijden' heel bijzonder. Maar weet je wat ook bijzonder is? Hoe ze op school met Thabang omgaan. Ik wilde eigenlijk wel dat hij naar het speciaal basisonderwijs ging. En we zijn daarom in januari een groot traject gestart (met 10 verschillende mensen, van leerkracht, orthopedagoog, schoolcoach tot aan videobegeleider en gemeenteconsulent). Maar school wil Thabang zo graag houden en met z'n allen lijken onze plannen goed te lukken. De juf van Thabang moest er spontaan van huilen, ze was zo ontroert .... ook omdat Thabang zo lief is! Iedereen gunt hem zoveel. Toen hield bijna niemand het meer droog, snif, snif. Ik ben zo dankbaar. Je dacht toch niet dat ik tissues had meegenomen naar een schoolgesprek. En 's avonds bleek ik ook wéér tissues nodig te hebben, maar dat leg ik volgende week wel uit. 
Nog drie blogs te gaan, nu gaat het snel!

2 opmerkingen:

  1. Wat ontroerend dat stukje over de school van Thabang, dat is Passend Onderwijs. Kind centraal en kijken wat wel kan. Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen