Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 18 december 2011

Nog 1 nachtje

  • Gisteren hebben Sam en ik er een speciale dag van gemaakt! We zijn nu nog met z'n tweetjes, maar daar komt een eind aan. Na 7,5 jaar één-op-één is het tijd voor een nieuwe fase! Een hele verandering en dat is vooral erg spannend!
    We kunnen nog mooi even extra genieten. Sam mocht kiezen hoe deze zaterdag eruit zou zien: we zijn lekker naar de film geweest (Alvin and the Chipmunks 3) en we hebben een dr. Oetker pizza Funghi gegeten. Na een driedubbele kietelbeurt hebben we de dag afgesloten.
  • Vandaag hebben we een feestje van mijn vader ... hij wordt 65 jaar! Mooi dat we dit nog net samen kunnen vieren!
  • Deze week was een rare week. Veel geregel en gebel (het leek net alsof ik in al die 10,5 maand wachttijd tot afreizen nog geen voorbereiding had gedaan), de tv ging kapot (kunnen we niet hebben, er moet straks wel naar de Teletubbies gekeken worden, ieks), nog even een nieuwe modem installeren (moest binnen 5 dagen, je weet wel ... dat ze zeggen: binnen 5 minuten heeft u uw nieuwe modem geïnstalleerd), koffers ingepakt (maar 1 teveel ... dat vind ik heel knap van mezelf, maar het blijkt echt een probleem; tussen Johannesburg en Maseru gaat een heel klein vliegtuigje waar dat niet in past?), de kerstspullen zijn weer op zolder, de chocolade adventskalender t/m 31 december geplunderd en ik heb zelfs de autoramen van binnen gewassen!
  • En het was niet Sam, maar ik die van van gekkigheid niet wist hoe ik moest doen. Zo maakte ik een flinke frontale botsing met een fietser (we fietsten allebei om een hoekje op de stoep), kwam ik een paar keer te laat op afspraken (gebeurt anders nooit!), liep ik het huis uit met de tas van Sam i.p.v. mijn eigen tas en haalde ik mijn scheenbeen open (toen ik in het donker de kapotte tv niet zag staan).
  • Op maandag wordt Sam na schooltijd opgehaald door mijn moeder, deze maandag kan dat natuurlijk niet, maar Sam vond dat we dan wel wat later konden vertrekken.  
  • Toen ik vroeg of Sam nog vragen had over onze reis naar Thabang, maakte hij zich vooral erg veel zorgen over dat hij gepest zou worden (door kinderen in Lesotho) .... gelukkig kon ik Sam geruststellen!
  • Sam denkt dat we niet neerstorten, fijn!
  • Ik zit alvast te bedenken hoe ik een mooi oud en nieuw scenario voor mezelf kan maken (als Sam en eventueel Thabang lekker ligt te slapen en ik ze niet wakker hoef te maken voor spetterend vuurwerk). Zit ik daar te zitten! En moet ik dan vooral mezelf een mooi 2012 toewensen, hmmmm?   
  • Gisteravond kwam mijn vriendin Nienke 2 grote enveloppen brengen: 1 voor Sam en 1 voor mij met post voor onderweg bijv. een envelop voor tijdens de heenvlucht, kerstmis, als we bij Thabang zijn, oud en nieuw, etc ....... geweldig!!!! Ik zag al verschillende handschriften voorbij komen, ze zijn door meerdere mensen om ons heen geschreven, mooi, mooi!

  • Ik zal proberen af en toe een stukje op dit weblog te schrijven en wie weet kan ik dan een foto plaatsen (al schijnt het uploaden van 1 foto soms wel een half uur te duren).
  • Nog 1 nachtje, kriebels in onze buik, maar we zijn er helemaal klaar voor!
  • Tot het volgende bericht uit Lesotho!

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo spannend voor jullie! Ik wens jullie een hele goede reis, een mooie ontmoeting (hopelijk zo snel mogelijk!) en een voorspoedig verblijf in Lesotho.
    Ik hoop dat jullie daar ook nog een mooie kerst en oud & nieuw gaan krijgen. 2012 gaat hoe dan ook mooi van start voor jullie!
    Heel veel liefs en ik kijk uit naar de berichten!
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marije wat spannend!!!!
    Ik hoop dat jullie sneller dan verwacht Thabang mogen ontmoeten hoor. Jullie gaan in ieder geval een mooie en bijzondere tijd tegemoet in Lesotho, wat een mooie manier ook om het land van je 2de zoon te leren kennen!
    Je zult veel in onze gedachten zijn!

    Hele goede reis morgen, geniet! en ik hoop snel weer iets van je te horen / lezen!!

    Dikke knuffel vanuit Beneden Leeuwen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marije,

    wat bijzonder allemaal! Vind het erg leuk om je verhalen te volgen, en ben ook heel benieuwd naar je reis.
    Wens je samen met Sam een goede reis, een goed verblijf, een een spetterende ontmoeting met Thabang! Wat zal dat bijzonder zijn!
    Heel veel geluk!

    Groetjes, Marleen Keller

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele goede reis toegewenst en hopelijk kunnen jullie snel thabang in jullie armen sluiten.succes en geniet van alles.

    Liefs Sabina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marije en Sam, hopenlijk hebben jullie een goede reis gehad. Leuk om je blog te volgen, ik wens jullie een geweldige tijd in lesotho en een hele mooie eerste tijd met Thabang. Geniet ervan!
    Groeten Karin, trotse mama van lefa uit lesotho.

    BeantwoordenVerwijderen