Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 6 mei 2018

Over een zwembad uitproberen, een zoeninspectie en de sterrenhemel bewonderen


  • Toen het vorige week een dag zo regende, waren wij op weg naar Bocholt om daar voor Vettt.nl het Bahia eilandbad uit te proberen. Wat was het gaaf daar. Wel knetterdruk, ik had namelijk vergeten dat heel Duitsland zo ongeveer vrij was vanwege de dag van de arbeid. Sam en Thabang maakt het niks uit .... die hebben alleen maar gezwommen! 
  • We kregen die dag alles gratis: de entree, het eten en drinken, wat een luxe. Alleen nog even een blog erover schrijven en thats it.  


  • Vooral de duikplanken waren zeer aantrekkelijk voor Sam en Thabang. In het begin springen ze er gewoon vanaf, maar hoe vaker ze eraf gingen hoe ingewikkelder de sprongen; van mooie duiken tot aan salto's (Thabang deed zelfs een achteruit salto). En af en toe plat op de buik hoort er ook bij.
  • We willen graag nog een keer terug als het mooi weer is. 

Lekker bubbelen!
  • Er waren hier en daar wat zoenende mensen .... Thabang keek zijn ogen uit. Hij inspecteert dat dan het liefst van zo dichtbij mogelijk. En doet een heuse poging om dat ook met mij uit te proberen, ieuw! 
  • Op de terugweg kwamen we vlak langs het Zwillbrocker Venn (bij Eibergen net over de Duitse grens). Daar schijnt een kolonie flamingo's te zijn. Nu we toch in de buurt waren, hebben we gelijk maar even een kijkje genomen. Gaaf! We nemen de volgende keer wel een verrekijker mee. 
Een kolonie flamingo's!
  • Wat is het heerlijk weer om met Thabang rond te fietsen hier in de buurt. Natuurlijk ploffen we dan ook ergens op een terras neer voor ijs!  

Even een brug beklimmen.
  • We deden een nieuw spel bij ons achter het huis: Flingo. Je trekt allemaal een elastisch vestje aan en probeert de bal om hoog te wippen als 'ie bij jou in de buurt komt. Echt een heel grappig spel, het ziet er namelijk niet uit.  
  • Toen het een nacht flink onweerde kroop Thabang bij mij in bed. Volgens Thabang hoefde het licht op de wc ook niet aan, het flitste genoeg buiten. 
  • Er zijn sinds vorige week pleisters in 6 verschillende huidskleuren te koop! Dan hoeft Thabang niet meer met zo'n lelijke lichtroze pleister rond te lopen ;-) 
  • Thabang en ik hadden ons laatst een middagje teruggetrokken in onze woonkamer. Gordijnen dicht en filmpje aan. Thabang wilde graag Frozen zien. Bakje popcorn erbij en onze middag was geslaagd. Totdat er een vriendje binnenkwam om te spelen. Thabang schaamde zich echt dood dat hij Frozen aan het kijken was, dat is voor meisjes. Razendsnel ging de tv uit. 
  • Sam heeft nog een middag hard bij mijn zus in de tuin gewerkt. Hij had er een zere rug van. Maar wel weer lekker geld verdiend.
  • Hier is het in de vakantie ook tijd voor spelletjes: bijvoorbeeld pesten.  
  • We hebben acht dagen een logĂ©: een hond! Dat wordt veel wandelen. Sam & Thabang vinden het prachtig. 

  • Oehlala, ik ben lekker een paar dagen weggeweest met mijn vriendje! 
  • In een sterrenkubus in Lattrop. Je kan dan 's nachts de sterrenhemel door een koepel boven je bed bezichtigen, heel gaaf! Er is ook een telescoop die je kunt proberen (maar wij kregen dat ding echt niet aan de praat). 
  • Zo'n sterrenkubus is nogal klein, konden we gelijk kijken of we het samen een beetje kunnen uithouden ;-)
  • En wat hadden we heerlijk weer. We hebben gewandeld bij het Lutterzand, op vele terrasjes gezeten, we waren bij de Sterrenwacht in Lattrop en we zijn twee keer heerlijk uit eten geweest. 

In Nordhorn bij Pier99 op het terras. 

  • We zijn bij het Arboretum Poort Bulten geweest. Daar kan je uren rondlopen tussen de prachtige bomen, planten, bloemen en poelen. Het was zo prachtig daar. Daarna neergestreken op het terras. Wat was het heerlijk om een paar dagen weg te zijn. Dan denk ik echt: wat deed ik allemaal voordat ik kinderen had?
  • Ik had dat huisje trouwens in december geboekt om met de kinderen te gaan ..... whahaha, wat een slecht verhaal eigenlijk, heb ik het zo ingeruild voor mijn vriendje. 
  • Gelukkig blijven er genoeg leuke dingen over om te doen met de kinderen.   
  • Thabang logeerde een nachtje bij mijn beste vriendin en een nachtje bij mijn zusje. Ik vind dat zelf altijd wel spannend en Thabang ook. Hij moest bijvoorbeeld nu ook douchen bij een ander, dat is nieuw en daar kan Thabang echt wel zenuwachtig van worden. Maar blij dat alles goed is verlopen. 
  • En Sam? Sam mocht thuis blijven met twee vrienden. Wow, Sam is echt in een nieuwe fase beland! Mijn huis was ineens een heus puberhol met gamecomputers en drie matrassen in de woonkamer. Ze gingen 's nachts pas om 04.00 uur en 02.00 uur slapen. Sam vond het geweldig en vond dat ik veel te kort weg was (van woensdagavond tot aan vrijdagmiddag lunchtijd). Of ik in de zomer niet langer weg wilde? Er moest nog wel puin geruimd worden: overal lege bakjes, smerige borden, plastic zakken en vieze pannen. Ze hebben het wel allemaal weer keurig in orde gemaakt.
Tot volgende week! 
(inclusief een bloederig verhaal)

1 opmerking:

  1. Ondanks dat het niet zo is gegaan als je had gehoopt, heb je wel een geweldige ervaring opgedaan met de paar nachtjes weg. Weet je ook meteen of je het nog een keer met de jongens wil doen!

    BeantwoordenVerwijderen