Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 31 mei 2012

Van alles

  • Het visum van Thabang loopt op 10 juni af (dat is volgende week zondag, oh, oh). Dus voor de zoveelste keer met de IND aan de telefoon voor het verkrijgen van de verblijfsvergunning voor Thabang (we streven ernaar voor 7 februari een beslissing te nemen, ja, ja). Er is iets misgegaan en ze weten niet wat. Ze gaan er achteraan! Afwachten dus.
  • De uitslag van de MRI zag er goed uit .... Thabang heeft prima hersenen!
  • Van de Nederlandse groeicurve wist ik wel dat Thabang aan de onderkant zat. Maar nu heb ik de afrikaanse groeicurve ook even bekeken. Tsja, Thabang is zeker aan de kleine kant! Er is gemiddeld 5% van de Zuid-Afrikaanse bevolking kleiner dan Thabang. En 95% is groter. Misschien kunnen we nog een kleine inhaalslag maken, hij is in ruim 4 maanden al 8 cm gegroeid! (wel 300 gram afgevallen). En anders kan hij altijd nog op plateauzolen gaan lopen, ik weet zeker dat hij dat leuk vindt!
  • Vaak voel ik me zo rijk met Sam en Thabang, echt heel mooi!
  • En soms voel ik me zo´n dweil na een dagje met deze 2 portretten!
  • Het bijzonderste moment van deze week was de presentatie van mijn moeder in de kerk ... mijn moeder is nu officieel benoemd als pastor in de Emmanuelparochie (Ommen, Dalfsen, Hoonhorst, etc). Heel speciaal!
  • Sam had voor z'n eerste communie vrijkaartjes gekregen voor Ponypark Slagharen. Gisteren zijn we met Stephanie en Stef naar het pretpark geweest. Het was hartstikke leuk. Sam is voor het eerst in de achtbaan over de kop geweest, stoer! Thabang kon lang niet overal in, maar heeft het ook prima naar zijn zin gehad.

  • Ik moest even op iemand wachten bij de Hema, lees ik op het raam dat alle waterkokers met bepaalde produktnummers worden teruggehaald ... je kan er een elektrische schok van krijgen. Thuis even gecheckt, ja hoor, dus dat ding moeten we dus nog even terugbrengen!  
  • Elke dag moeten we een paar keer de hond uitlaten. Soms schiet het niet op. Of met de hond niet óf met Thabang niet. De laatste tijd ging Thabang op de step, hij kan het goed. Hij weet dat hij niet dicht langs de auto's mag (dan wordt mama boos en laten we de step de volgende keer thuis). Nu gingen we via een hele grote parkeerplaats. Ik scan dan altijd eerste even hoeveel auto's er staan en bepaal dan de route. Ach, er stond maar 1 auto. En je raadt het al .... kaboem! Ik hoorde een flinke botsing. Toevallig kwam de meneer net naar z'n auto lopen, ai, ai, ai. Ja, uh, sorry! Gelukkig kon de meneer er om lachen (!) en viel de schade mee. De step laten we voorlopig maar even thuis!
  • Sam noemt onze hond over datum, omdat 'ie al zo oud is, ha, ha.
  • Deze week hoefde Thabang maar 1 dag naar het kinderdagverblijf. Moeilijk, moeilijk. Dan moet hij 's morgens al veel huilen. Natuurlijk zeg ik de hele tijd dat ik 'm altijd kom ophalen. Maarja, als je liever bij mama wil zijn, valt het niet mee. Hij moest dit keer zelfs overgeven toen hij bij de kinderopvang was. Wat is het toch wat voor zo'n mannetje.
  • Hier in huis gaat het juist zo fijn! Er komt geen dag meer voor dat hij de hele dag chagrijnig is. En ook de driftbuien komen nauwelijks meer voor (hij komt erachter dat het toch niet werkt).
  • De proefperiode atletiek van Sam is voorbij, nu 4 keer survivallen en dan kan Sam beslissen wat hij wil. Survival was ook weer erg leuk. Toch grappig om te zien dat de meeste kinderen in het begin voorzichtig door een sloot rennen .... nu mag het! Thabang wou ook wel graag, misschien toch maar een keer oude kleren aan laten doen, maar ik denk dat hij dat dan als 'normaal' ziet en er helemaal geen sloot meer veilig is!

Hier nog een paar leuke foto´s (vooral lekker veel naar buiten):





2 opmerkingen:

  1. Mijn jongste zoon heeft meer dan een half jaar zonder verblijfsvergunning gezeten. De adoptieprocedure was al opgestart en om voor een paar maanden (bleek uiteindelijk langer te zijn) nu 900 euro te betalen. De IND belde mij pas na een maand of 9 toen de adoptie al rond was waar mijn vervolgaanvraag bleef. Misschien voor jullie ook een optie?
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's, en wat fijn toch dat het allemaal zo goed verloopt.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen