Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 5 mei 2012

Update


  • We hadden de afgelopen week vakantie, heel fijn! Sam moet geld inzamelen voor de stichting make a wish (doe een wensstichting) en was op zoek naar karweitjes, komt dat even goed uit! Dus flink aan het werk gezet (stofzuigen, terras vegen en auto wassen). Al moet ik zeggen dat de auto er alleen maar viezer op geworden is!?
  • Thabang heeft 'dankjelel' ingeruild voor 'dank u' (hoe hij daarbij komt?)
  • Ik heb vast teveel opgeschept over Thabang's slaapgewoonten met zijn makkelijke slaapgedrag van 19 uur tot 7 uur. Nu heeft hij moeite met inslapen, soms met doorslapen (nachtmerries?) en is hij vaak om 6 uur al wakker! Of begint hij Sam hierin ook al na te doen?!
  • Deze week heeft Thabang prikken gehad (Meningokokken C, BMR en DKTP).
  • Toen ik deze week in de woonkamer struikelde riep Thabang: "kijken waar je loopt!"
  • Thabang ging deze week 1 dag naar het kinderdagverblijf. Wat een verdriet bij het afscheid nemen. Zo erg dat ik om 11 uur opgebeld heb! Dat heb ik nog nooit eerder gedaan (ook bij Sam niet)!! Het was helemaal prima, Thabang had 5 minuutjes gehuild en vanaf toen heerlijk gespeeld. Hmmm, wat word ik een watje! 
  • Ondertussen ging ik met Sam naar de bioscoop .... quality time! En we zijn laatst ook al naar Nemo in Amsterdam (wetenschappelijk museum) geweest.
  • Ik schilderde op een schilderij de geboortedatum: 13-02-1212, zit ik er 800 jaar naast, dom, dom.
  • De eetgewoonten van Thabang zijn voor mij een mysterie. Groenten en aardappels vind 'ie niet lekker. En als er hier een maanden oude verschrompelde druif onder een kastje wordt uitgevist, steekt 'ie die gauw in zijn mond, blegh! We zijn nu gestart met een beloningssysteem. Als hij zijn bord leeg eet, mag hij een sticker (met een auto erop) plakken. De 1e sticker is een feit!
  • Sam was afgelopen week een keer ziek. En jaloers dat Thabang was!! Spontaan had hij ook een zere buik en een zeer hoofd. Stond ik in de keuken met een huilende Thabang en lag Sam alleen op de bank ....
  • Gelukkig kan je bij Thabang goed zien (én horen) of hij echt verdriet heeft of niet. Er zijn hier al liters krokodillentranen over zijn wangen komen rollen.
  • Sam en Thabang hebben veel tijd op de trampoline doorgebracht. In Sam's ogen wil Thabang er te snel af en toen had 'ie maar bedacht om de fiets van Thabang op de trapoline te zetten en zo Thabang nog een tijdje langer op de trampoline te houden! (die fiets moest er natuurlijk gelijk weer af)
  • Thabang is dol op pleisters. Zo erg dat ik nu een limiet heb (1 per dag). Ook als hij op zijn tong bijt wil hij daar een pleister op.
  • Thabang en Sam zijn voor het eerst samen uit logeren geweest, bij opa en oma. De allereerste keer logeren voor Thabang. Het was erg geslaagd (o.a. met de trein, zwemmen, helpen in de tuin en opa kietelen). Wat was ik blij om ze na een dagje weer op te halen!
  • Ik heb lekker even kunnen winkelen, pizza gegeten met een vriendin en 1001 andere klusjes kunnen doen, heerlijk!
  • Thabang kan tot 10 tellen, heel knap! Alleen als we verstoppertje doen gaat het van 1,5,10, ik kom!
  • Thabang en Sam zijn dol op spelen ..... in de zandbak, op de trimbaan, schommelen en in korte tijd wordt de hele woonkamer in een hut veranderd:







4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke update! Klinkt ook als een lekkere vakantie :-)
    Lerato heeft vanavond alle fimpjes weer gekeken, wat blijft dat toch leuk!
    Snel weer afspreken, lijkt me gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou, ben weer bijgelezen.... ;) Geweldig om de updates te lezen en met name de foto's en filmpjes te zien! Wat heb je toch 2 geweldige zonen Marije, een waar genot om dit mee te beleven. Fijne zondag nog en tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word altijd zo blij van jouw stukjes. Wat een geweldig positief mens ben je toch en wat heb je fijne kinderen.
    Dank je wel dat je mij laat meekijken in jouw leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als Sam nog wat bij moet verdienen mag hij ook nog wel bij mij langs komen hoor.;)

    veel liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen