Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 23 september 2015

Over een halve slak, een stroomdraadhulpje en kletterende yoghurtbakjes

  • Woensdag hadden we het kinderfeestje van Thabang. Gelukkig was het nog een tijdje droog, dan hoefden we niet de hele middag binnen te zitten! 
  • Thabang had vier vriendjes uitgenodigd en Sam was de hele middag mijn assistent. Ook heeft Sam veel geholpen met de voorbereidingen. Hij heeft zeven opdrachten uitgetypt met hele verhalen er omheen, prachtig! Wat is hij creatief in denken! 
  • De jongens vonden het geweldig om telkens een envelop met bijbehorende opdracht uit te voeren, zoals snoep happen, een uitbeeldspel, stoelendans, schat zoeken, etc. Wat een lol hadden de jongens. En wat een lawaai. Wat is dat met jongens, alles gaat met een hoop kabaal!? 
Cake versieren en smullen maar!




Even chillen! 

  • Thabang kreeg zo'n mooie Snackeez beker! Wat een geluk, hoeft hij toch niet te wachten tot 'ie 8 is. 
  • Er ontstaan soms leuke, spontane en interessante gesprekken over de afkomst van Thabang. Al zijn vriendjes wisten wel waar Thabang vandaan komt. En tegen mij zeiden ze: "Jij bent eigenlijk alleen de échte moeder van Sam, jij bent een andere moeder voor Thabang." En dan leg ik natuurlijk even haarfijn uit dat ik ook een echte moeder ben van Thabang. Wat doen moeders? Koken, voor de kinderen zorgen, kusjes geven, nieuwe kleding kopen, troosten en al die andere 1000 dingen. Die doe ik voor Sam én die doe ik voor Thabang. Geen verschil! Ik ben evenveel moeder! 
  • Als afsluiting van het feestje lekker patat eten rechtstreeks van het tafelkleed. Sam had al het bestek en de borden er op getekend! Altijd leuk!
  • Ik moet er toch even iets over zeggen, de vluchtelingen. Pfff, wat een groots probleem. Ik heb gewerkt met vluchtelingen en het was zo'n mooi werk. Nu hoorde ik bij Giel op de radio een prachtig liedje over 'vluchten kan niet meer' van Speelman en speelman, poehee, ik kon het zowat niet droog houden....voor wie het terug wil luisteren: http://giel.vara.nl/media/346024
  • Om de hoek gaan ze in de sporthal ook vluchtelingen opvangen (korte crisisopvang). Sam en Thabang kunnen dus daar even niet gymmen. Ik vind het prima, mooi dat Hellendoorn ook iets kan doen.
  • Ik had maandag een hele inspirerende studiedag, met 700 collega's van Atendiz! In het Twente stadion. Ontzettend veel bijgeleerd over hersens, samenwerken en mindfullness. Dat laatste kan ik wel gebruiken, want ik slaap toch slecht! Afgelopen zondag viel ik zelfs pas om half 8 's morgens in slaap! (tot half 9)    
  • Het project van het opknappen van de kleutergang bij mij op school is bijna voltooid. Eén van mijn eigen plannen was om een hele grote boom aan het begin van de gang te creëren, waarin alle kinderen een plekje mét foto krijgen. En nu is de boom klaar: 
  • Oh, wat was ik laatst boos op Thabang (ik weet al niet eens meer waarom), maar daardoor was ik net even te grof in het pakken van de yoghurtbakjes, die ik vervolgens allemaal zo uit het keukenkastje op Sam's hoofd liet kletteren. Sorry, Sam!
  • Ik had een ouderavond van mijn klas ..... met een Powerpoint alle ouders over van alles geïnformeerd. Het hoort erbij, maar ik vind het altijd razend spannend. Niet mijn sterkste punt om voor groepen te praten. Nu ben ik er weer een jaar vanaf!
  • Er is een nieuw product: vingerkoekjes! Om de inhoud van een Nutella-pot goed te kunnen verorberen! O, help, dat het bestaat?! Whahaha! 
  • Er zat helaas een slak tussen onze voordeur! De ene helft lag buiten, de andere helft binnen, jakkes. 
  • Thabang is zo druk met schrijven van nieuwe letters en was zo fanatiek dat hij mijn kussen en bank ook een klein beetje heeft meegenomen in zijn enthousiasme!
  • Je zult maar in Hellendoorn wonen = dus Hellendoorn rally! Al waren de jongens vaak met andere dingen bezig: zoals stroomdraden vasthouden (Thabang), wormen onderzoeken (Sam), maïs plukken (beide), kikkers vangen en eigen laarzengeur opsnuiven (Thabang). En ik naar de rally kijken!
  • Dat blijf ik apart vinden dat Thabang tegen stroom kan. Je ziet de stroom gewoon telkens door zijn handen gaan. Hij heeft de grootste lol. Veel mensen wilden tijdens het kijken van de rally achter het draad staan waar stroom op stond. Thabang houdt dan voor alle mensen de draden uit elkaar zodat iedereen er langs kan. Sommige geloofden niet dat er stroom op stond en probeerden dat dus wel even uit, autsj!  
  • Thabang gooide ook nog met een stok brandnetels in de lucht en die landden op zijn hoofd! Niet handig! 






  • Thabang: "Doet dat zeer een baard in je keel?"
  • Sam zit in groep 8 en we zitten samen al regelmatig te mijmeren en te fantaseren over de school hierna. Ineens wil Sam gymnasium doen! Hoewel hij het eerst de grootste onzin vond om Grieks en Latijn erbij te doen, wil hij het nu ineens ("Ach, mam, dat doe ik er zo bij, daar werk ik me wel doorheen"). Ben benieuwd! 
  • De letterlijke vertaling van gymnasium is trouwens: plaats om naakt te zijn, huh? 
  • Zondag zijn we bij mijn zwager wezen kijken .... die had een roeiwedstrijd. Erg leuk om te zien! En goed gedaan, hij werd direct geïnterviewd door de krant.
  • Ik ben weer eens naar de kapper geweest. Dit maal het lelijkste kapsel ooit! Ik wist niet hoe snel ik naar huis moest om het weer in een staartje te knopen! Ik had gewoon zo'n lelijk recht toe recht aan pispotkapsel! Toen ik dat even aan collega's liet zien, vonden ze het inderdaad het lelijkste kapsel ooit (en meestal zijn ze erg complimenteus, maar dit keer was het dus echt zo)! 
  • Sam: "Ik heb een zeer balletje."
    Ik: "Oh. Dat is niet fijn. Die dingen schijnen heel gevoelig te zijn.”
    Sam vertelde dat hij niet wist hoe het kwam (en ik dacht ondertussen: “Ah, daar heb ik toch geen verstand van”).
    Ik zei: "Moet ik er even naar kijken?"
    Sam: "Je ziet er niks van, zo'n balletje zit in een zakje, hoor!" Het verhaal ging nog verder maar dat durf ik hier niet op te schrijven! 
  • Ik had de hele koelkast vol gezond eten en wat doen we ..... belandden we zondag ineens (door de wel bekende oorzaken: geen zin in koken en lekkere trek) bij de MacDonalds! Slecht. 
Spontane actie van Sam om zo frietjes te eten!


1 opmerking:

  1. Wat een onwijs mooie boom is het geworden! En eigenlijk wil ik dat lelijke kapsel ook wel zien :-).
    Bah die naaktslakken, wij hebben er ook een heleboel in de tuin, op de voordeur, brrrrr.
    Enne je hebt nu dus wel een unieke bank, met letters! Heeft echt niemand anders :-)!

    BeantwoordenVerwijderen