Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 8 september 2011

Matching


In Lesotho is het matchen van adoptiekinderen aan 'nieuwe' ouders een groot proces. Er zijn speciale matchingsbijeenkomsten. Het gaat niet in volgorde van binnenkomst (welk dossier het eerste binnen is). Maar er wordt zorgvuldig per kind gekeken bij welk gezin hij of zij het beste zal passen. Ik vind het fijn dat er zo persoonlijk wordt gekeken. Bij het matchen kijken ze ook naar werk, gezinssituatie, e.d. Vaak blijken de kinderen achteraf erg goed bij hun adoptiefouders te passen.
Ik heb 4 A4-tjes vol met vragen klaarliggen die ik nog wil stellen aan de ‘social welfare’ in Lesotho, aan het tehuis en de 'housemothers'. Bijvoorbeeld: waarom ze hem Thabang hebben genoemd, over zijn geboortedatum, wanneer hij in het tehuis is gekomen, gewoonten, vriendjes, of hij in het ziekenhuis heeft gelegen, etc, etc.
Eén van de vragen is ook waarom hij aan ons gematcht is? Wat maakt het dat Thabang juist goed bij de Muldertjes past? Van Thabang weet ik dat hij actief en extravert is …. kan hij straks lekker met Sam ravotten!


(als het maar niet is omdat ik vanwege mijn werk verstand heb van gedragsproblemen zoals adhd, autisme, psychiatrische stoornissen, ha, ha)

1 opmerking:

  1. Ben je gek! Je bent straks zijn mama, geen coach!!
    Hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen...
    Kun je je hoofd wel bij je werk houden? Kan me voorstellen dat Thabang veeeel leuker is om mee bezig te zijn! Succes in ieder geval, hoop gauw weer es bij kletsen als je dat leuk vind tenminste..
    groetjes,

    je "achterbuurman"

    ohja nog van harte met zijn verjaardag natuurlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen