Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 15 september 2011

kippen


Kippen, ik heb er niet zo veel mee .....

Maar mijn ouders hebben ze! Van het soort: Wyandottes (lang leve google afbeeldingen). En als mijn ouders op vakantie zijn ben ik er als de kippen bij om ze te verzorgen!
Op zich niet moeilijk, een beetje water en wat voer. En een klein bakje met 'lekkere' zaadjes.
Als ik aankom trekken ze een sprintje om zo snel mogelijk te beginnen met zaadjes pikken. Ik gooi dat spul altijd zo snel mogelijk het hok in, zodat ik niet het doelwit kan worden van al dat gepik!

Liet ik deze week zo'n bakje met zaadjes vallen op het tuinpad. Ik dacht nog: "ach, dat eten de vogels wel op" en ik haalde een nieuw bakje voor de kippen. Kwam ik een dag later terug ..... heel veel bezoek bij de gevallen zaadjes ..... van naaktslakken, jakkes! Die zaten daar gewoon lekker met z'n allen te dineren! Volgende keer zal ik het toch gelijk maar even opruimen ...



Een paar jaar geleden toen mijn moeder deze hobby net ontdekt had, had ze 1 favoriete kip .... Betsy! Ik heb er zelfs een mooi bordje voor geschilderd om aan het kippenhok te hangen!
Toen ging ik op een dag weer even kipjes voeren .... lag Betsy dood in het hok! Oh! Oh!
Wat nu!? Uiteindelijk hebben we een gat gegraven en hem op een mooie plek begraven (het lag waarschijnlijk niet aan mijn voerkwaliteiten dat ze er niet meer was). Gelukkig was mijn moeder er niet al te verdrietig van.

Vanavond komen mijn ouders terug en ze leven allemaal nog! Nog een paar uurtjes volhouden, graag!





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten