Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 14 september 2011

Achter-het-behang-plak-momenten

Sam is natuurlijk de allerliefste van de wereld, maar af en toe kan ik ‘m wel achter mijn behang plakken!



Hier een lijstje met achter-het-behang-plak-momenten:
  • Toen Sam dacht dat hij een doos Knex boven zijn hoofd kon houden en er helaas 325 deeltjes uit de doos vielen.
  • Toen Sam jumpte van de leuning van de bank en met zijn voortanden mijn neus raakte … autsj!
  • Toen Sam op mijn auto aan het tekenen was (MET EEN STEEN!).
  • Als Sam voor de tigste keer met een excuus uit bed naar beneden komt: hij moet plassen of water drinken of hij moest niezen en daardoor zit er snot op zijn arm of het koordje van de lamp is tussen zijn tanden gekomen (huh?), etc, etc.  Nu hebben we hier gelukkig de regel "je mag maar 1 keer uit bed komen."
  • Toen Sam zijn knijpfruit liet spatten door de woonkamer … gevolg: een witte muur en gordijnen mét rode stippen.

  • Ik waarschuw Sam voor schrikdraad. Sam: "Nee, hoor, dat doet geen zeer" en hij grijpt het draad vast. Er gebeurt niets, wat nou elektrische spanning en hij lacht (me uit) .....
  • Toen Sam (goedbedoeld) met een natte spons één van mijn schilderijen probeerde te poetsen.
  • Als Sam bijvoorbeeld een splinter onder zijn voet heeft en als ik er alleen maar naar wijs, schreeuwt hij moord en brand!
  • Als hij zijn lievelingshondje Snuffie vergeet .... in het Afrikamuseum, hij heeft al eens een nachtje in de snackbar doorgebracht en hij is verschillende keren door de brievenbus weer terugbezorgd!
  • Sam was ongeveer 2 jaar en we moesten naar de kinderarts. Voor één keer verliet ik het huis zonder reservekleding ….. diarree tot aan zijn nek! Helaas moest de arts nu net aan de achterkant de longen van Sam beluisteren i.v.m. bronchitis. Gets!



  • Als we lekker een eind gaan fietsen en Sam na 200 meter al geen zin meer heeft.
  • Toen Sam me een glaasje water mét zeep liet drinken.
  • Ik stond net op het punt om gewilde theaterkaartjes te kopen via internet (waarbij ik speciaal ’s morgens om 6 uur al had ingelogd op de computer) en toen ik eindelijk aan de beurt was, Sam langs de computer liep en per ongeluk op een verkeerde toets drukte. Daarna kwam ik op een scherm: er zijn nog 1157 wachtenden voor u (bye, bye kaartjes).
  • Toen Sam zwemles had en alle kinderen keurig op een rij voor het zwembad stonden (met de rug naar alle moeders/vaders) en Sam zijn zwembroek naar beneden trok en zijn blote billen heen en weer wiebelde en aan iedereen liet zien!
  • Als we vóór schooltijd al hele welles-nietes-welles-nietes discussies hebben!
  • We konden Sam zijn schoenen niet vinden. Het hele huis wel 10x doorzocht ..... blijkt Sam ze de avond ervoor in de wasmand verstopt te hebben (en dat was hij vergeten)!


Toch wil ik dolgraag een tweede achter-het-behang-plak-lijstje van Thabang! 


1 opmerking:

  1. Sorry hoor Marije, maar ik kom echt niet meer bij.... als moeder zijnde zal het best frustrerend zijn af en toe, zo'n wiebel-billen-actieveling in huis, maar als toehoorder is het wel humor moet ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen