Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 22 mei 2017

Roze, roze, roze

  • Ik ben zo dol op roze. Ik word er blij van! En hoewel ik de tegenslagen ook wel ken, bezie ik de dingen maar al te graag door een roze bril. Ik sta het liefst positief en optimistisch in het leven. 
  • Vandaar deze roze pagina ... 





  • Ik las ergens: Als je van roze houdt dan ben je dol op zacht en zorgen, je vertroetelt graag en houdt van schoonheid. Charme en een beetje gekkigheid maken het leven leuk. Het is belangrijk voor je om onvoorwaardelijk liefde te kunnen geven en ontvangen.
  • Dit bovenstaande klopt niet helemaal, vooral dat 'charme' is een tikkeltje onjuist ;-)
  • Nog even een stukje geschiedenis: tot ongeveer de jaren veertig van de twintigste eeuw werd roze echter vooral voor jongens gebruikt, aangezien het dicht bij rood lag, een meer besliste kleur. Voor meisjes werd toen juist vaak blauw gebruikt, een kleur die beschouwd werd als delicater en vrouwelijker.


1 opmerking:

  1. Hahaha ja geweldig he dat roze nog niet zo lang geleden een jongens kleur had. Is ook zo in Nigeria en Turkije.
    Ik had Inu een keer een roze t shirt aan gedaan en toen werd hij uitgemaakt voor meisje, tsssss.
    Geweldige roze pagina, ik word er ook helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen