Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 28 mei 2017

Over algebra abracadabra, een vrouwelijke vervang vader en opgehaald worden in een dikke vette BMW

Deze selfie maakte Thabang!
  • Wat een heerlijke week hebben we gehad!
  • En wat zitten we allemaal lekker in ons vel, we bruisen van energie (oké, vooral ik dan).
  • Sam had prima scores voor de Cito toets van de eerste klas van het VWO. Op gymnasium niveau haalde hij zelfs voor een wiskundeonderdeel (algebra) een percentiel score van 99 (gemiddelde is 50 en 100 is het hoogst haalbare). Algebra is voor mij volledige abracadabra, dus ik kan helaas niet met de eer gaan strijken dat hij al die slimheid van mij heeft.   
  • Er is hier een paar honderd meter verderop een hoge (speel)bult en een mini recreatieplas aangelegd, vlakbij de Regge. Wat een mooie plek hebben ze ervan gemaakt (ontworpen door de groepen 8 uit Hellendoorn). Daar gaan we vast nog vele uren doorbrengen.


  • Ik heb een gesprek gehad op school met de juf en de kindertherapeut van Thabang. Het gaat zo goed met Thabang, hoe lekker is dat! We gaan de komende periode verder werken aan het omgaan met emoties. Hij moet een goede emotionele woordenschat tot zijn beschikking hebben, zodat hij duidelijk kan aangeven wat er is.   
  • Mijn moeder was op Hemelvaartsdag jarig, 66 jaar. Hopelijk kunnen we dat nog tig keer vieren! Thabang fungeerde als heuse ober! 
  • Het is hier vreselijk heet in huis en ik zei tegen Sam en Thabang: "Moet je raden hoe warm het hier nu is?" Sam gokte 24 graden. Thabang spiekte even op de thermostaat en wist het antwoord wel: tweehonderd zestig graden! (26.0 graden). 
  • Nog vier keer en dan zitten mijn twintig gitaarlessen erop. We zijn nu aan het oefenen voor een soort uitvoering, er komt dan publiek, spannend (bij mijn kleuters is dat gênante gevoel pas net weg).
  • Thabang mocht bij turnvriendje Maurice eten. Spaghetti inclusief DAB. 
  • Thabang ging in de auto op zijn zonnebril zitten, nu een dikke barst in het glas. Hij vond 't om te lachen, ik niet. En hij had ook al een fikse aanvaring gehad met de skelter tegen de schuttingdeur, die helemaal scheef was gaan hangen en nauwelijks nog open of dicht kan. Sam ramde met zijn fiets zo hard tegen de stoep dat zijn achterband compleet naar de filistijnen is. Zucht.  
  • Ik ben vandaag precies 13 jaar gescheiden, wauw .... is het écht al zo lang geleden? Jep! 
  • Thabang vindt het nu vaak veel te licht op zijn kamer als hij moet gaan slapen. Zo kan het ook:
  • Wat een prachtige avond was het woensdagavond. Met mijn drie zussen naar Onder aan de Berg, een nieuw festival in Hellendoorn en lekker dicht in de buurt. De bult opfietsen, een plasbandje van twee euro kopen (staand plassen tussen de mannen ging mij net iets te ver), een tapas-tas bemachtigen en wijn inslaan. Alle ingrediënten voor een mooie avond. Combineer dat met het heerlijke weer, een prachtig vormgegeven locatie en de muziek van Nielson, Caro Emerald en Marco Borsato. Alleen had hij nou net die dag zijn schoonmoeder begraven, hij was emotioneel en raakte zijn stem kwijt. Dat was voor ons nog meer reden om mee te blèren, schandalig hoeveel tekst ik van al die nummers ken (ik kende alles, beschamend). Mijn zussen lachten me trouwens ontzettend hard uit …. omdat ik keurig mijn plastic beker op de grond zette toen die leeg was (dat hoort natuurlijk niet op zo’n festival, dat hoor je op de grond te gooien). Tijdens het klappen raakte ik een kaal hoofd van de man voor me, oei en ik plantte een high five bij mijn zus in het gezicht. Verschrikkelijk gelachen. En voor ons een nieuwe traditie, volgend jaar weer. O Yeah!    


  • De wc-rol was op en ik pakte even een nieuwe, liet ik zo de hele rol in de wc vallen. Dat ding zoog zich gelijk vol met water natuurlijk. 
  • Thabang: "Mijn broer is gek!" Ik houd mij wijselijk stil.
  • Ik heb met een vriendin de Unfassingsweg in Delden gelopen. De mooiste route die ik ken. Ongeveer 9 kilometer door een gevarieerd landschap. Door het bos, door uitgestrekte weides, over houten vlonders, tussen de koeien en schapen door. De schapen gingen niet eens aan de kant, bijzonder. En je kan bij een kraampje onderweg ook nog een bakje koffie kopen, of zelfgemaakt jam of yoghurt, mmm. Of je ploft, net zoals wij, op het terras voor een heerlijke lunch bij brasserie De Zwaan.
  • Thabang gaat op 11 juni de 1e communie doen en het is dan de bedoeling dat je in de kerk tussen je ouders in naar voren komt. Ik loop naast Thabang, maar er kan nog iemand bij. Hij wilde het liefst mijn zus Judith vragen. Zegt Thabang: "Judith, wil jij mijn vader zijn en in de kerk bij mijn eerste communie naast mij lopen? Onee, wacht eens, ik vraag Eric wel, dat is een man, hij kan mijn vader zijn!" En zonder het antwoord af te wachten loopt Thabang zo naar Eric om hem te vragen. Ha, ha ..... maar dat wil ik niet! We doen toch maar gewoon mijn zus, hoor.
  • Wat heb ik twee mannelijke superoppassers. De één ging met de kinderen ijs halen van zijn eigen geld. En de ander haalde Thabang op van turnen met de auto. Niet zomaar een auto, hij leende de dikke vette BMW van zijn vader en toen moest zijn vader dus met een Ford Ka naar de sportschool. Thabang vond het geweldig, ik had die smile maar wat graag willen zien! 
  • Met Moederdag lukte het ons niet om gezellig samen te zijn met mijn zussen en ouders. Dat hebben we ingehaald en mijn ouders trakteerden ons op een dagje Waarbeek in Hengelo. Wat was dat leuk. Thabang nestelde zich bij de botsauto's en kwam er die middag nog maar amper uit. Sam is eigenlijk 'te oud' voor dit pretpark, maar hij had de grootste lol! Daarna ook nog bij een Pannenkoekenhuis in Borne gegeten, waarbij ik koos voor een heerlijk exemplaar met bosvruchten. 





1 opmerking:

  1. Wat een geweldige dingen heb je de afgelopen tijd gedaan! Sterkte met die jongens! Hier gaat ook al zo vaak jets kapot (blu-ray speler, nas, camera, papier, speelgoed, boeken, en vast nog een heleboel meer. Dat ik mijn nart vast houd voor als hij wat ouder is, zelfstandiger en dus bij meer dingen kan.......

    BeantwoordenVerwijderen