Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 30 mei 2017

Recept pizzabonbons


  • Heel ongewoon voor mijn doen ..... maar ik ga hier een recept delen! Ja, je leest het echt goed. Ik ben geen keukenprinses en de meeste baksels van mijn hand floppen: mislukte chocolademousse, in brand staande pepernoten, vloeibare koekjes en zelfs taarten die van het aanrecht afdruipen.
  • Maar nu heb ik een recept (van mijn vriendin Nienke) wat me keer op keer lukt en er vragen nu zelfs mensen naar mijn recept. Echt. Dus ik dacht het even hier te delen: het gaat om pizzabonbons. 
  • Je kan het ook koud eten of een dag van tevoren klaarmaken (maar warm is lekkerder). 
  • Benodigdheden voor 12 stuks: 1 ei, 1 pakje (roomboter) bladerdeeg, plakjes salami, geraspte kaas, italiaanse kruiden en curry. Daarnaast heb je een bakvorm nodig (waar 12 kleine muffins in kunnen, bijvoorbeeld van Xenos). 
  • Hoe? Je haalt het bladerdeeg uit de vriezer, dit moet je in vier stukken snijden (dit doe je 3x). Dan even ontdooien en in het vormpje doen.
  • Mix een geklutst ei, kleine salamistukjes, de geraspte kaas en de Italiaanse kruiden door elkaar. Een klein scheutje curry, toevoegen. Dit schep je in het bladerdeeg. Ik vouw ze altijd dicht, maar je kan ze ook open laten. 
  • Dan 30 minuten in de oven op 150 graden. En klaar is het. Zelfs geschikt voor de mensen met wat minder kooktalent (of zeg maar de grote prutsers en klunzen onder ons). 
  • Heel veel succes!



Eet smakelijk!! 

2 opmerkingen:

  1. wat leuk! Ga ik proberen! Ik heb een grote pizzafan in huis....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha moet niet gekker worden ;-). Nee hoor klinkt als een geweldig recept! Gaat op de lijst om te gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen