Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 20 mei 2017

Over een hypere Sam, ik tussen de mannen en het diepe decolleté van Thabang


  • We hebben laatst een potje gebowld. Met Sam, een vriendje van Sam en Thabang. Dat was hartstikke leuk. Allevier lekker fanatiek en het uur was helaas veel te snel voorbij. 
  • Sam heeft een keus gemaakt ..... hij gaat vanaf het tweede jaar naast alle 'normale' vakken het Technasium doen. Goede keuze Sam!
  • Sam fietste met losse handen van school naar huis toen er een politieauto naast hem kwam rijden. De agent zei: "Houd je handen aan het stuur, jongeman!"
  • Weer een paar schilderopdrachten klaar (die andere kan ik niet laten zien, want de baby moet nog geboren worden en de naam staat er al op). 
  • Vijf minuten voordat ik weg moest kreeg ik een appje van de oppas met de letters OMW. Ik had werkelijk geen idee wat die afkorting betekende. Snel Sam gevraagd, maar die wist het ook niet. Toen de oppas er was maar even om opheldering gevraagd: on my way. Aha!
  • Thabang heeft afgelopen week twee kinderfeestjes gehad. Naar de kinderboerderij/speeltuin de Flierefluiter en naar het zwembad. Met veel jongens. In een vrije situatie. Oef, ik houd mijn hart vast. Nou ben ik niet het "bezorgde moeder-type", maar ik weet wel dat Thabang VEEL toezicht nodig heeft!
  • Thabang kan niet wachten tot hij ouder is (en bier kan drinken, auto kan rijden, gouden kettingen kan kopen en dat soort dingen), hier scheert hij zich alvast even onder de douche....
  • Woensdag met mijn vriendin een paar uur op het terras doorgebracht. Tussen het gekletst door werden we voorzien van cappuccino en vers geperste jus d'orange, dat zijn van die heerlijke momenten.  
  • Thabang heeft al 15,50 euro voor de voedselbank Hellendoorn verdiend  .... en mijn auto blinkt weer (het water wat eraf kwam was werkelijk pikzwart).  
  • Woensdagavond hebben we samen met ouders van de kinderen in mijn groep de hele klas in boerderijsfeer gemaakt, het resultaat is gaaf geworden.
  • Ik moest gisteren ook weer het podium op met mijn kinderen uit groep 1 voor een optreden. De kinderen waren de dieren en ik stond daar, in mijn boerenkiel en rode zakdoek om de nek, een dansje te doen. De kinderen waren te veel onder de indruk en vergaten spontaan hoe het liedje, de gebaren en geluiden gingen. Ik ging in gloeiend hete toestand weer van dat podium af.
  • Mijn zus Judith viel op de mat ..... ik ben echt supertrots! Ze legt uit hoe het werkt op de spoedeisende hulp. Een oplage van 226.000, wauw! 
  • Ik wilde mijn tuinkussens pakken. Helemaal verschimmeld in mijn vochtige schuur. Ieks. Toen ik ze een paar weken later wilde pakken, zat er een vakkundig vervaardigd wespennest tussen twee kussens. Ik wil geen narigheid met die beesten, dus weg met dat nest (kon Thabang het mooi op school laten zien).  
  • Afgelopen dinsdag deed ik dus mee aan 'project adopted'. Ik ben benieuwd hoe dat project zich verder gaat ontwikkelen. Als ik over adoptie moet praten vind ik prima, maar de fotoshoot was ongemakkelijk. Ik houd er echt niet van. Eerst heel Rotterdam door op mijn slippers .... op zoek naar het ideale fotografie-achtergrond-plekje. Op een gegeven moment moest ik tussen een aantal mannen gaan zitten; in contrast met het single leven wat ik heb.  
  • We zijn hier druk met de 1e communie voorbereidingen van Thabang. Ik ben al drie avonden samen met andere ouders enthousiast van alles in elkaar aan het flansen; de kerk moet mooi versierd worden. De uitnodigingen zijn verstuurd en afgelopen zondag was de presentieviering in de kerk. Ik trok Thabang zijn netste blouse aan. Oja, er was een knoop af. Helaas geen tijd meer om een geschikte knoop te zoeken en dat eraan te naaien. Dan maar naar de kerk met de blouse heel ver open, haha (het schijnt wel dat het mannendecolleté een nieuwe trend is).  
  • Thabang was flink zenuwachtig, hij moest voorlezen. Dat ging hartstikke goed. Ook mocht hij over zijn zelfgemaakte moodboard vertellen (een collage van lekker eten, de hobby's, wat je later wilt worden en wat je leuk vindt op school). Het gesprek ging vooral over dat Thabang een beroep wil om mensen te helpen, leuk. De dienst duurde lang, heel lang, veel te lang. We hebben wel een uur en drie kwartier in de kerk gezeten.  
  • Thabang gelooft trouwens 'heilig' in God. Hoe hij eruit ziet? Hij heeft witte kleren aan met iets blauws erover. Dus. 

  • Tijdens de presentatie zong het kinderkoor een liedje voor alle moeders (het was Moederdag). Ze zongen telkens "mama kan alles". Thabang vond dat de tekst in zijn geval wel klopte, alleen kan ik geen handstand en breakdance. 
  • Een nieuwe rage: de fidget spinner. Thabang en Sam wilden er ook graag één. Helaas zijn ze bijna overal uitverkocht, maar mijn moeder ritselde ergens twee van die dingen. Nu onafscheidelijk met die dingen. Je kan de hele dag die dingen rondspinnen. Waait hopelijk snel weer over.
  • Sam kijkt soms live video's van youtubers. Op een gegeven moment kon je dan ook zo'n spinner winnen in een video. Die youtuber telt van 10 naar 1 en noemt vervolgens de winnaar: Sam Mulder. "Wil Sam Mulder even zijn e-mailadres achterlaten dan kunnen we via de mail afspreken waar de spinner naartoe gestuurd moet worden?" Jeeeeeej. Sam stuiterde in het rond. Hij had echt wat gewonnen. Toen hij even later in bed lag kon hij niet slapen, hij was er helemaal hyper van.  
  • Niet alleen hier in huis boevenstreken, ook bij mij in groep 1. Een leerling vertelde dat de baby was geboren (moeder was vorige week uitgerekend). Daar mocht hij uitgebreid over vertellen in de kring en ze heette Lizzy. Bij de logopedieles werd er iets moois gemaakt voor de kleine. Toen ik 's middags moeder even belde om te feliciteren ..... was ze gewoon aan het stofzuigen, er was niks van waar en de baby zat gewoon nog in de buik. Oho! 
  • En toen ik donderdag belangrijke gesprekken had en er even inval was in de klas, had één van mijn leerlingen een hele grote boormachine (die hadden we van de technische dienst geleend) van mijn bureau mee naar huis genomen, ik had namelijk vast stoere foto's met boormachine en gele helm gemaakt voor het Vaderdagcadeau. Erg! 
  • Sam kwam thuis en hij had erge jeuk op zijn rug ..... dat moest even nader geïnspecteerd worden. Wow, wat is dat!? Ik zag allemaal kleine blaasjes. Al snel wist ik in welke hoek ik moest denken: allergie. Ik had nieuwe wasmiddelen gekocht. Die heb ik direct aan de buurvrouw weggegeven en snel nieuwe gescoord. Probleem opgelost.  
  • Ik had zo'n grote cornflakesfamilieverpakking. Toen Sam de cornflakes in zijn kom met melk wilde doen, bleek de zak aan twee kanten open en zo lazerde de halve inhoud op het keukenzeil. Met stoffer en blik werd het goedje zo in de vuilnisbak gekieperd, zonde. 
  • Thabang en ik zijn in het boek van de griezels van Roald Dahl begonnen. Daar beschrijven ze in één van de eerste hoofdstukken alle viezigheid die er in de baard van de griezel blijft hangen. Ik zie overeenkomsten met het haar van Thabang ;-)
  • Thabang bedenkt altijd verrassende eetcombinaties: dit keer een cracker met hagelslag én tuinkers. 
  • Elke dag doet Thabang een poging om met gel een kuif naar links te maken, dat lukt echt niet, dat stugge eigenwijze haar blijft gewoon rechtop staan.  
  • Bij Thabang op school kwam de brandweer op bezoek, hoe leuk is dat. De brandweer vertelde over brandveiligheid (en dat ik mijn brandmelder eens een keer moet stofzuigen?), wanneer je 112 moet bellen (ik denk gelijk aan toen Thabang voor de grap 112 belde), etc. Ook mochten ze het brandalarm aanzetten in de school. En een kijkje nemen in de brandweerwagen was ook een succes. 
  • Met Thabang gaat het thuis en op school nu erg goed, hij zit weer lekker in zijn vel. Hij is helemaal de BOB (de baas over zijn boosheid). 
  • Donderdag was Hellendoorn in het nieuws. Op de site van de NOS staat: In grote steden zijn naar verhouding minder mensen gelukkig dan in kleine gemeenten. De stad met het laagste percentage gelukkige mensen is Rotterdam, waar 82 procent gelukkig is. De gemeente waar geluk het gewoonst is, is Hellendoorn, met 94 procent gelukkige mensen. Het hele artikel is te lezen op http://nos.nl/hellendoorn, ook om het gelukscijfer van jouw eigen gemeente te bekijken. Nou, ik ben het er roerend mee eens, ik ben ook erg happy hier!  
  • Thabang mocht eindelijk de hond van de achterburen een keer uitlaten. Het ging om Lola, een Franse bulldog pup. Thabang is dan zelfs de allergelukkigste van de hele wereld, denk ik. Prachtig om hem zo te zien genieten. 


Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk om weer te lezen! Wat kun je toch mooi schilderen! Hahaha die Thabang en zijn gouden kettingen en scheren.... wel,heel mooi om te zien hoe blij hij is met de hond. Gaaf dat je meedoet aan project adopted!! Hmmm chocohagel met tuinkers, misschien ga ik dat ook eens proberen ;-)! Fijn dat Thabang lekker in zijn vel zit, heel veel succes met de communie. En jammer dat we niet dichterbij wonen, onze auto kan ook een schoonmaak beurt gebruiken.....

    BeantwoordenVerwijderen