Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 30 november 2012

Over het boodschappenkarretje, keukenrol eten en een overstroming

  • Ik kan weer plaatjes en foto's op mijn weblog zetten! Helaas kost dat natuurlijk wel geld! Stom. Kon je ook nog alleen met een creditcard betalen (die ik niet heb)! Nog stommer.
  • We doen deze week lekker rustig aan, even een pas-op-de-plaats-week. Echt nodig, vooral voor Thabang en mij.
  • Toen we boodschappen gingen doen wilde Thabang (zoals altijd) zelf een klein karretje. Na 11 maanden samen-met-Thabang-supermarkt-ervaring vond ik dat geen geweldig plan. Maar hij gaf zelf aan dat hij heel goed kon luisteren en dat hij bij me zou blijven. Ik vond dat ik het maar weer eens een keer moest proberen. Dus oké! We waren amper bij het tweede gangpad en hop, weg was íe! Gevolg door een hele harde knal! Ik durfde haast niet om de hoek te kijken. Er snelden al een paar mensen naar hem toe. Was het karretje (én hij zelf ook omgekieperd). Alle boodschappen op de grond. En die harde knal was die stevige witte kunststoffen vlag, die kapot sloeg op de tegelvloer. Gelukkig had ik mijn twee flessen wijn in de arm. Tsja, ik was wel boos! En ik vertelde dat Thabang met dat kapotte ding maar iemand van het personeel moest zoeken. Zegt die mevrouw: "o, wat lief, is niet erg, als je zelf maar niets hebt en bla, bla, bla!". Volgende keer weer gewoon in de grote kar! Over een half jaartje nieuwe poging!    
  • Ik las bij een ander weblog dat Thabang in Lesotho samen met een paar andere kinderen uit het tehuis elke keer stiekem manderijnenschilletjes gingen opeten! Hij probeert dit in Nederland ook nog weleens. En toen we laatst met een lege keukenrol hadden gespeeld (als verrekijker/microfoon), waren er allemaal happen uit en Thabang maar lekker kauwen.
  • We missen Mungo vreselijk en het is ook zo kaal hier! Ik hoorde dat harde gesnurk nooit meer omdat ik eraan gewend was, maar zonder gesnurk is het hier heel stil in huis! Er zijn ook wel wat voordeeltjes te vinden (geen hondenhaar in Thabang's haar en in de printer, minder erg als er wat eten op de grond valt, geen sloom gewandel-gestress meer vóór schooltijd, niet meer opletten of Thabang en Sam wel lief voor Mungo zijn, geen overgeefsel meer opruimen, een iets prettiger luchtje in huis, niet meer wakker worden 's nachts van gesnurk of als 'ie een plasje moet en zo kan ik er nog wel een paar bedenken) maar het weegt niks niet op tegen het gemis.
  • En Thabang zegt soms: ik ben niet oud, hé? Hij is vast bang dat hij dan ook dood gaat.
 
  • Thabang vroeg mij op een morgen of ik me ook elke dag op de borst sla? Huh? Ja, zoals een gorilla. Nou, het antwoord is nee.
  • Je kunt Thabang ook van alles wijsmaken. En dat heeft Sam ook ontdekt. Nu denkt Thabang dat de maan van melk is!
  • Maandagmorgen kwam Thabang uit school met andere kleding aan ..... o, o! Ja, hij had de toiletruimte van groep 1, 2 en 3 laten overstromen. Het water stroomde de gang op! Hij was natuurlijk zelf ook kleddernat. De juf is een half uur bezig geweest om de boel weer droog te krijgen. Wat een boef is het ook!
  • Donderdag was Thabang met een zaklamp aan het schijnen bij opa in de ogen, in de mond en ook in de neus. Toen opa vroeg wat hij toen in zijn neus zag: spinnenwebben!!
  • Sam is deze sinterklaas een stuk rustiger dan voorgaande jaren, heerlijk! En Thabang weet helemaal niet wat er spannend kan zijn aan het sinterklaasgebeuren. Thabang vindt het wel gek dat zwarte piet pepernoten in de schoenen doet (gekke piet!). Maar zwarte piet kan de pepernoten beter naast de schoen gooien, want pepernoten die meer dan 8 uur doorbrengen in de schoen van Sam of Thabang zijn afgeschreven en kunnen direct door naar de prullenbak (de pepernoten zijn dan volgezogen met zweet!).
  • Zaterdag is sinterklaas ook in Hellendoorn aangekomen, het was erg leuk en gelukkig is de boef (zie foto) opgepakt en meegenomen naar het politiebureau.

de boef met de gestolen klepperderk!!

Hier laat Thabang het snoepje in zijn mond aan sinterklaas zien,
heel belangrijk ?!



1 opmerking:

  1. Maar Marije volgens mij is ´t zo dat als je eerdere foto´s eraf haalt, je er weer nieuwe bij kan zetten en dan hoef je niet te betalen. Misschien kan je dat doen, foto´s bij oudere berichten verwijderen... toch?

    BeantwoordenVerwijderen