Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 9 november 2012

Over dekking zoeken, een egel en last van blaadjes

 



 
  • Als Thabang uit school komt moet je dekking zoeken. Hij komt altijd zo enthousiast naar me toe, iedereen die ook maar enigszins in de weg loopt wordt zowat omver gereden!
  • We kregen mooie post! Lerato heeft ons een leuke kaart én een prachtige hartjes-foto-sleutelhanger én een dvd met alle filmpjes waar ze samen op staan gestuurd, helemaal geweldig!
  • Niet alleen de NS heeft last van blaadjes ..... Sam & Thabang zijn allebei al een keer (door bladeren) onderuit gegaan met de fiets!
  • Sam mocht bij de Fancy fair in een superstoere Ferrari.
  • Thabang wil heel graag sporten en op muziekles. Ik dacht, ik laat hem lekker een jaartje wennen aan school, maar hij kan echt bijna niet meer wachten! 
  • Ik had 6 schilderopdrachten, dat zijn er nu 8 geworden (slik).
  • Sam moest een gaatje boren (eigenlijk 2). Jammer, het werd een drama. Hij moest zelfs na die tijd ervan overgeven.
  • De verwarming is weer gemaakt, er zat een snoertje los(!). Moest de energiewacht daar 3 keer voor uitrukken? Oeps!
  • Thabang wordt al zo'n grote vent, we hebben deze week de kinderstoel maar eens opgeruimd!
  • Zoals elk jaar heeft Sam zo'n last van het verzetten van de klok, hij blijft 's morgens zo vroeg wakker worden, dus nu een flink slaaptekort!
  • Al maanden had ik een paar vraagtekens bij het verhaal van de afkomst van Thabang. Dus de stoute schoenen aangetrokken en gemaild naar Lesotho. Het duurde even, maar ik heb antwoord op mijn vragen, heel fijn! Ik had ze ook even een filmpje gestuurd (Thabang met de slappe lach), ze zouden het aan de staf van Beautiful gate laten zien, leuk.
  • We hebben een egel gezien. We hebben hem een paar honderd meter kunnen volgen, grappig beest.
  • De gymtas van Sam is zoek. En er ging deze week weer van alles kapot, een paar broeken van Sam en Thabang, de rits van de jas van Sam, het trommelstokje van Thabang en zelfs Sam's nieuwe schoenen van 79,95 euro! Toch maar even teruggegaan .... we mogen gelukkig een nieuw paar uitzoeken!
  • Sam en ik zijn in een nieuw boek van Roald Dahl begonnen: Matilda.
  • Ik ben de filmpjes uit Lesotho aan het terugkijken .... ik vind het onvoorstelbaar en onwerkelijk (toen, nu en alles daartussen). En wat heeft Thabang zich goed kunnen ontwikkelen. En nog steeds! De taal is helaas verdwenen, maar hij heeft zijn eigen persoonlijkheid voor een groot deel wel kunnen behouden: zangtalent, eigenwijs, charmeur, lachebekje & vooral ondeugend! Zie bijvoorbeeld dit filmpje, ongeveer 1 week na de ontmoeting gemaakt:
 


1 opmerking:

  1. Wat goed (en leuk!) dat je met Lesotho gemaild hebt!
    En dat filmpje, menn.... wat is ie gegroeid hé. En dan vooral qua uiterlijk bedoel ik, het is op het filmpje echt een peuter.....
    Alleen zijn stemmetje en ondeugd is nog hetzelfde ;-)

    Dikke kus voor Thabang van Lerato!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen