Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 16 november 2012

Over kleptomanie, een dubbeldate en samenspelen

  • We zijn flink aan het werk met de sociale vaardigheden die Thabang nog moet leren (en Sam natuurlijk ook). De laatste paar weken schiet Thabang vooruit. En het is zo leuk om te zien dat Sam en Thabang steeds verder naar elkaar toe groeien, ze hebben echt zo'n lol samen.
  • En wat ik wel schattig vond: we zouden Sam ophalen van de atletiek en ik reed er voor de gein even voorbij. Thabang boos en hij moest bijna huilen, hij wilde zo graag Sam weer ophalen! 

Lekker smullen van zelfgebakken paddenstoelencakejes
  • We hebben een nieuwe oppas, een jongen, Mike! Hartstikke leuk en bloedserieus! Nu hebben we 2 lieve leuke oppassen. Maar meestal ben ik zelf thuis!   
  • Nou schreef ik afgelopen zondag een stukje over de Schotse Hooglanders, dat dacht ik tenminste ..... mijn ouders hebben vreselijk gelachen want ik had er twee keer staan: Schotse Hollanders!! Ik heb nog nooit zo snel een stukje aangepast.
  • Thabang had woensdagmiddag een afspraak met 2 vriendjes tegelijk. Eén zit bij hem in de klas en zijn broertje was zijn beste vriendje op het kinderdagverblijf, wat een geluk: een dubbeldate!
  • Sam mag dit jaar 2 keer iets kiezen van kennismaken met sport. Hij had gekozen voor een aantal lessen badminton. Ook weer superleuk, wat is Sam toch lekker sportief! Maar ik moest zelf ook een avondje meedoen! Er was een toernooitje opgezet. We hebben 5 wedstrijden gespeeld, 1 verloren en 4 gewonnen. We gingen er met de 3e prijs vandoor!
  • Ik ben me aan het aanmelden voor de beroepsgroep van counseling (o.a. voor kindercoaches). Er is nogal haast bij want je diploma mag niet ouder zijn dan 2 jaar. Mijn diploma is van december 2010. Maar dacht je toch dat ik het weer kan vinden? Ik ben al 3 weken aan het zoeken! En ik weet nog dat ik toen dacht: dit moet ik onthouden, ik heb er toen vast een heel speciaal plekje voor bedacht. Nu de tijd echt begint te dringen heb ik toch maar de opleiding opgebeld .... ze sturen me zo een nieuw diploma! De volgende dag lag hij al op de mat! Dat had ik echt niet gedacht, maar gelukkig wel probleem opgelost! Nu maar hopen dat ik toegelaten word.
  • Thabang heeft wat kleptomanische neigingen! Er komen regelmatig spulletjes van anderen tevoorschijn uit zijn broek- en jaszakken, oei! We bezorgen alles terug bij de rechtmatige eigenaars, hoor!
  • Donderdag hebben ze op mijn werk bekend gemaakt hoeveel geld we als school hebben opgehaald voor Serious request: 16.039 euro! Niet te geloven, echt gaaf!
  • We gingen zaterdag kraamschudden in Weert. Thabang was vooral weg van de papa van de kleine. Het begrip papa snapt Thabang nog niet helemaal, hij noemt zowat elke man papa! Gelukkig heeft 'ie het begrip mama beter door. "Jij altijd voor mij zorgen, hé?!"   


Beetje boos!


1 opmerking:

  1. nou, de papa van Loïs heeft ervan genoten om met Thabang en Iris te gaan wandelen hoor!! 4 speeltuintjes uitgeprobeerd en een lekker lang stuk gelopen. Dat kan ´ie met z´n kleine meisje nog niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen