Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 19 november 2012

Gaaf geheim

 
 
Zaterdag kreeg ik een sint-en-piet-hoe-kan-dat-nou-vragenvuur van Sam:
Een paar voorbeelden:
  • Geloof jij in sinterklaas?
  • Hoe kan sinterklaas zo snel van Roermond naar Nijverdal?
  • Doe jij pepernoten in mijn schoen?
  • etc, etc.
Tsja, Sam ..... het was tijd voor een goed gesprek en het onthullen van het grote geheim. Vooral spannend voor mama, want die drukt jou altijd op het hart dat je altijd eerlijk moet zijn. En je geloofde tot aan vrijdag nog zó heilig.

Gelukkig vind je het prachtig om het nu te weten. Je bent ook al zo'n grote vent.

En als mama nou dacht dat dat van zaterdag een vragenvuur was, daarna kwamen pas de vragen los! En kocht jij dan de cadeautjes? Ja. En doen alle papa's en mama's dat? Ja. En zijn die pieten geschminkt? Ja. En had jij die opwindmuis vorig jaar in die grote doos gedaan? Ja. En zetten jullie gewoon de zak op pakjesavond bij de deur? Ja. Etc. Etc.

Sam bleef maar herhalen dat hij het niet erg vond en dat hij blij is dat ik niet meer hoef te liegen.

Nu heb ik er dus deze sinterklaas een hulp bij! En Sam een gaaf geheim!








1 opmerking:

  1. Heerlijk! Hier een meisje van 6 dat zeker wel gelooft, maar haar ontgaan de details niet.
    Zaterdag na de aankomst zei ze: mama, die Pieten zijn geschminkt hoor! Ik nog heel onschuldig: o ja?
    Zij: jaha, ik zag wit eronder.....
    Ik heb e.e.a. nog kunnen verdoezelen als oogwit, 'kijk maar in de spiegel, dat heb jij ook meid', maar ik ben bang dat het voor haar niet lang meer duurt tot zij het Geheim doorkrijgt...

    Wel geweldig dat je nu zo heerlijk samenzweerderig kunt doen! Wat zal Sam zich groot voelen dat hij iets weet dat Thabang nog niet weet! Hoe reageert Thabang op Sinterklaas? Dit is toch de eerste keer voor hem?

    Geniet van je prachtige jongens, mag je trots op zijn!

    Groeten,
    Ida

    BeantwoordenVerwijderen