Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 3 november 2012

Over een geprakte banaan, zindelijkheid en zere handen

  • De klok verzetten, nooit leuk met 2 jongens die zo'n vast ritme hebben! Normaal zijn ze rond 6 uur/half zeven wakker, maar nu dus al bijna een week 5 uur/half 6, ik vind er niks aan!
  • Deze week haalde ik de was uit de droger, toen rolden er méér dan 10 kastanjes uit, oeps, vergeten de broekzakken te controleren!
  • Sam heeft een nieuw spel bedacht op de trampoline: ballen in de brandnetels gooien en Thabang laten halen, niet leuk! En Thabang doet het ook nog!
  • Thabang blijft onafscheidelijk met zijn fiets ..... hij wilde hem afgelopen zondag zo meenemen in de kerk!
  • Dan is 2 keer naar school op maandag en dinsdag ook leuk, want de fiets mag mee! Thabang is zo trots dat hij nu 2 keer mag (net als zijn grote broer Sam)!
  • Thabang plast eigenlijk nooit meer in zijn broek, overdag gaat het dus prima! Maar de nacht, pfff. Hij heeft een luier om 's nachts. Maar het zijn vaak veel te veel plasjes voor de luier en dus pyama nat. En ik wilde nog wel beginnen met de zindelijkheidstraining. Dan mag ik wel 4 keer per nacht een wekker zetten om hem te laten plassen, hmmm, daar wacht ik dan nog wel even een paar maandjes mee, hoor.  
  • Sam kwam thuis met een grote zwarte vieze geprakte banaan in zijn schooltas. Hij was op zijn tas gaan zitten en even vergeten dat daar een banaan in zat (er gaat al bijna 5 jaar elke dag een banaan mee).
  • De verwarming is dit jaar alweer voor de zoveelste keer kapot. Elke ochtend eerst naar de zolder om op de resetknop van de ketel te drukken, maar ook dat werkte niet meer. En ze zijn er al een paar keer bijgeweest. En het moet nog winter worden, brrr! 
  • Zondag weer een heerlijke boswandeling gemaakt met Judith en Eric. 
 
 
  • Sam en een vriendje hadden een mooie discussie achterin de auto: Cas kon zich niet voorstellen dat hij later met een vrouw zou gaan. Nou, Sam ook niet. Sam bedacht een oplossing, dan konden ze wel met z'n drieën gaan samenwonen (Sam, Cas en Thabang). Dat wilde Cas wel, maar dan zouden ze wel een keer uit elkaar gaan. Sam zei ook nog dat hij het zoenen niet wilde oefenen. Daarna zei hij: "Nou, met mijn moeder zoenen wil ik wel, dat valt nog wel mee." Ha, ha!
  • Deze week was ik de klos en heb ik me pijnlijk bezeerd! Ik heb een vlizotrap naar de zolder. Ik stond bovenaan het trapgat en toen viel ik. Gelukkig kon ik me nog net vastgrijpen aan 2 balkjes en daar hing ik dus te bungelen. En zeer dat dat deed aan mijn handen! Ik heb gewoon 8 blauwe plekken aan de binnenkant van mijn handen. Sam schrok en we hebben gelijk maar weer even besproken dat als ik echt gevallen was, hij misschien wel even 112 had moeten bellen.  
  • We wonen vlakbij de begraafplaats en toen er net een mevrouw naartoe ging vroeg Thabang: "woon jij daar?" Gelukkig kon de mevrouw er hartelijk om lachen.
 
Thabang heeft mooie cadeaus gekregen met het dopen ....
of ik daar nu zo blij mee ben?
  • Op maandag, dinsdag en woensdag haal ik Sam en Thabang zelf op van school. Op donderdag doet mijn moeder dat. En op vrijdag de BSO. Thabang is altijd erg vrolijk als hij uit school komt. De juf van de BSO vertelde dat hij op vrijdag altijd even moet huilen als hij mij of mijn moeder niet ziet, even de teleurstelling verwerken en daarna is het gelukkig al snel weer goed
  • Thabang is officieel Nederlander ..... een vriendinnetje van Sam vroeg wanneer Thabang nou onze kleur krijgt?
  • Elke dag komen er in groep 1 twee kinderen uit de midden- of bovenbouw die even op de klas passen, zodat de juf even een bakje koffie kan drinken. Deze week mochten Sam en zijn vriendje naar groep 1 ...... Sam vond het maar wat mooi om even bij zijn broertje in de klas te zijn!
Mungo legt graag zijn kop ergens op ..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten