Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 24 november 2012

Over overblijven, symbiose en sinterklaassfeer



  • Ik had Thabang en Sam uitgebreid verteld over het laten inslapen van Mungo. Maandag hebben we nog een klein stukje door het bos gewandeld, dat vond 'ie altijd het leukst. Maandagavond kon Sam maar niet in slaap komen, wat was hij verdrietig en ik ook. De hele week slecht geslapen. Dinsdagochtend zou het gaan gebeuren. Komt Thabang dinsdagmorgen uit bed: "hé, Mungo is niet dood! Hij was helemaal verbaasd! Toen Sam en Thabang op school waren ben ik met Mungo naar de dierenarts gegaan. Mungo ging eerst onder narcose, daarna kreeg hij een injectie. Ik kreeg nog een brief mee dat Mungo officieel was overleden c.q. geëuthanaseerd, brrr. We missen hem nu al. En het is zo stil (nou snurkte hij ook wel erg hard). We moeten helemaal een nieuw ritme zien te vinden!
  • Maandag zouden Sam en Thabang overblijven. Voor Thabang zou dit de eerste keer zijn. Thabang snapt soms niets van de wereld en dus had ik een overblijfmoeder en de juf ingelicht over deze eerste keer! Het eten was prima gegaan. Daarna mogen de kinderen lekker buiten spelen. Thabang had zijn jas aangetrokken, de tas achterop zijn rug gedaan, de fiets gepakt en wilde er zo vandoor! Toen een moeder van een vriedje van Sam hem tegenhield en vroeg waar hij naartoe ging zei Thabang: naar mama fietsen! Wilde hij zo naar huis fietsen! En ik was er niet. Ik doe mijn best er niet aan te denken wat er dan had kunnen gebeuren.
  • Thabang is uit de kinderstoel en dat gaat prima. Hij blijft rustig en netjes zitten. Dat kunnen we van Sam niet zeggen, wiebelkont!
  • Het zit me zo dwars, ik wil het er nog 1 keer over hebben: Dora en Diego en de bijbehorende idiote woordenschat. Thabang zingt tegenwoordig met Diego mee over symbiose! Belachelijk!!
  • Sam kan goed overweg met z'n keyboard .... hij speelt zelfs al een pepernotenlied.
  • Op mijn werk is het echt heel erg leuk, wel knetterhard werken! Vrijdag werd ik ook nog ruim een uur geobserveerd, gets! Er werd gekeken naar 108 punten! Het hoort er allemaal bij. 
  • Dinsdagmiddag was Thabang zo moe, dus lekker een middagje thuis blijven van school!
  • Verder zijn we hier al helemaal in sintsferen! We hebben een tafel met sintspullen, er zijn verkleedkleren en Sam en Thabang mogen natuurlijk af en toe de schoen zetten! Thabang laat z'n cadeautje 's morgens trouwens keurig in zijn schoen zitten.  
 
 


1 opmerking:

  1. Raar he zo in huis zonder Mungo, dat heeft echt wel even tijd nodig want hij zat zo in je ritme van de dag.
    Mooi dat je het zo naar je zin hebt op je werk, en gelukkig dat die moeder Thabang tegenhield toen hij naar huis wilde fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen