Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 6 oktober 2012

Over de wasstraat, zwarte haren en een gewilde tutu

  • Zoals bijna elke zondag gaan we lekker naar het bos (of heide). We vinden het alle drie heerlijk (al gaat Thabang liever op de fiets). Dit keer tassen mee, om mooie kastanjes, eikels en bladeren te verzamelen (Sam, Thabang en ik verschillen wel wat betreft visie over wat mooi is). We hebben in huis een herfsttafel gemaakt, waar vooral Sam erg druk mee is. Thabang ziet het meer als een vrijbrief om alles mee naar huis te sleuren (hele takken worden naar binnengesleept).
 
 
 
  • Ik had afgelopen week een dagje geruild in verband met de rechtzitting en Thabang ging daarom een middagje bij Lotte spelen. Hij mocht even kijken bij de dansles. Hij had zijn schoenen al bijna uit .... hij wilde ook in zo'n balletpakje mét tutu!
  • Ik dacht altijd dat Sam flink chagrijnig kon zijn, maarja toen kende ik Thabang nog niet!
  • Ik had van die hondenkauwsticks gekocht voor dierendag, Mungo vindt ze heerlijk. Dit keer liep Mungo een deel van zijn lekker hapje mis .... Thabang is ook dol op kauwsticks.
  • Sam was deze week ziek en bleef een ochtendje thuis. Nu weer opgeknapt en volop aan het grappen.
  • Thabang vond deze zwartharige rups wel heel interessant en de rups mocht wel onder hem doorlopen. Hij beschermde de rups als er mensen langskwamen. Wat lief, dacht ik nog. Toen ik even naar Sam liep, hoorde ik ineens splatsh (dat was het einde van de rups). Daar was ik toch wel een 'beetje heel erg' boos over!

  • Thabang was zo blij toen hij mij zondag uit de douche zag komen ...... jij ook zwarte haren, hé mam!? En ik dacht, dat haar moet gewoon nog een beetje drogen (er stond namelijk middenbruin op de verpakking). Niet echt gelukt dus, maar wel een heel blij kind, nu hebben we allebei bruine ogen en heel donker haar!
  • Het is zo leuk, de werkjes die Thabang meeneemt naar huis ..... ze zien er heel bijzonder uit (wat het is, dat blijft voorlopig een raadsel?).
  • De juf van Thabang belde vrijdag op. Thabang stond al 20 minuten te wachten en werd niet opgehaald. Foutje van de BSO. Gelukkig was het daarna snel opgelost en kon hij lekker gaan spelen op de BSO.
  • We gingen door de wasstraat (zo één waar je op een lopende band moet en erin mag blijven zitten), dit is het nieuwe favoriete uitje van Sam en Thabang! Jammer dat Sam het raam een beetje open had laten staan. 
  • Vorige week aten we patatjes en terwijl we nog niet eens klaar waren kwam bij Thabang alles er alweer uit. Ik ben er nu eindelijk achter .... hij kauwt gewoon niet! Dus daar gaan we even goed op letten.
  • Thabang kan soms zo ineens erg verdrietig zijn en huilt dan veel en hard, daarna is 'ie het kwijt, dus dat lijkt me prima! 
  • Thabang heeft met school een uitje gehad. Hij vertelde trots dat hij bij juf in de auto mocht! Ze houden 'm goed in de gaten (is dat positief of negatief, ha, ha).  
  • Verder deze week: jammer, het regent elke keer als Sam atletiek heeft (en hij wordt dus steeds kleddernat), Thabang gooide zijn sokken in de brandnetels, ik werd in mijn kin gebeten door een overenthousiaste puppy, Thabang nam een bocht op de fiets net iets te krap en belandde in de heg, Sam heeft zijn nek lelijk bezeerd toen hij een salto op de trampoline deed en heeft zeker 2 á 3 dagen met een stijve nek rondgelopen en Thabang's vinger zat vast in een loep:    

3 opmerkingen:

  1. Ha Marije,

    En waar is die foto dan van je nieuwe kleur haren ;)
    Wat leuk weer om je blog te lezen en die tutu voor Thabang, lijkt mij geweldig hahaha!
    Groetjes Mariella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt, bij jullie is het nooit saai.... en die hondenkauwsticks, gatver....!! Alles goed afgelopen met die vinger in de loep trouwens?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. never a dull moment.... haha. Leuk je blogs weer te lezen Marije, wat heb je toch 2 schatten van jongens!!!
    x Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen