Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 28 oktober 2012

Bijzondere dag!

 
Vandaag was het een bijzondere dag. Thabang werd gedoopt in de kerk in Hellendoorn. We waren al een paar weken bezig met het voorbereiden (we moesten o.a. het boekje zelf maken).

Peettante Nienke en peetoom Marcel zaten naast ons. Mijn zus Judith heeft een speciaal gedicht voorgelezen. En Sam mocht ook voorlezen in de kerk. En hij heeft tekeningen voor in het boekje gemaakt. Thabang had er vooraf erg zin in en dat water op zijn hoofd leek hem vooral erg grappig. Het liefst was hij in de doopvont gaan zitten, hij is dol op water.
Ik was nogal bang dat hij zou gaan schreeuwen in de kerk (dat geeft zo'n mooie echo). Gelukkig ging het prima, Thabang heeft zich keurig gedragen (en lekker even zwaaien naar alle bekenden in de kerk).

 
Ik mocht een doopwens uitspreken:

Ik wist niet dat ik na een blik
zo veel van je houden zou
Maar ik weet nu al niet eens meer
hoe ik leefde zonder jou
Je bent stralend als de zon
Je bent mooi, dapper en klein
En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn

Ik hoop dat ik je geven kan
Wat jij me geeft
Zo lang ik leef ...
Ik zal onvoorwaardelijk staan aan jouw zij
En ik hoop dat je ooit voelen mag
Wat ik nu voel
Wat ik bedoel
En wat in woorden niet te vangen is voor mij
 
 
Na de dienst gingen we naar huis om het te vieren met taart, broodjes en nog veel meer. Iedereen kreeg nog een (neger)zoen mee in een koker: "Leuk dat je er was! Dikke zoen van Thabang"
 
We kijken terug op een hele fijne bijzondere dag!
 

 



6 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie tekeningen van Sam!
    groetjes Mariella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder! En mooie foto's!
    Fijn dat het een leuke dag was. En je doopwens, mooie tekst. Die hebben wij gebruikt voor de adoptiefilm van Lerato :-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht! En wat een lieve lollige foto van thabang.knap ook van Sam zeg. Gefeliciteerd.

    Groetjes sabina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tekst en tekening!
    Gefeliciteerd Thabang!
    Groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. slik... wat een prachtige doopwens Marije!!!

    BeantwoordenVerwijderen