Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 18 oktober 2012

Over een fietssleutel, een windmolentje en een lederschildpad

  • Hier weer een update, de tijd vliegt.
  • Het gaat goed hier. Wat kan je blij zijn dat je weer beter bent! Wel jammer want we zouden vorige week met z'n drietjes naar het theater gaan, naar de kindervoorstelling "bijt 'íe in je bil", met allemaal liedjes die Thabang kent. Helaas, dat hebben we moeten missen. 
  • Als Sam iets kwijt is, vraagt 'íe eerst aan Thabang of hij het toevallig heeft opgegeten, ha, ha.
  • Mijn baan bevalt heel goed, ik ga met zoveel plezier! Ik heb ook zo'n leuke groep! 
  • Thabang is dol op helpen .... zo hebben we deze week het kinderfornuis, alle potten, pannen, kinderservies, etc. afgewassen, wat een feest voor Thabang! Zelfs de vloer kreeg een beurt. 
  • Thabang gaat met veel plezier naar school. Hij wil ook graag 2 keer op maandag en dinsdag, dus dat gaan we proberen na de herfstvakantie.
  • Nou had de juf gevraagd of ik op school kon komen voor een gesprekje .... na mijn uitgebreide ervaringen met "gesprekjes" op school rondom Sam, wist ik niet of dit een goed teken was. Oei, inderdaad was het niet helemaal oké, Thabang heeft wat moeite met de sociale vaardigheden. Dus daar gaan we de komende periode mee aan het werk. We stemmen de aanpak thuis en school op elkaar af. Kijken of het werkt?! En Thabang is zo'n lieverd! (dus dit was wel een au-momentje, hoor).

 
  • In de buurt kennen ze Thabang al goed en ze gaan allemaal erg leuk met hem om (en andersom). Hij mocht grabbelen in een ton. Hij grabbelde een windmolentje. De hele week moest het windmolentje mee naar buiten, want dat is toch prachtig als de wind 'm ronddraait, daar kan je niet lang genoeg naar kijken!
  • Ik heb de termen sinterklaas én zwarte piet bij Thabang laten vallen. Hij heeft natuurlijk geen idee. Maar toen ik vertelde dat sint cadeautjes meeneemt gaf Thabang aan wel een lippenstift te willen ... dan houdt sinterklaas dit jaar vast geld over!
  • Steeds vaker horen mensen een Twents accent bij Thabang, help!


  • Thabang was gek van een houten slang (van Sam) en nam 'm overal mee naartoe. Toen we zaterdag even naar de kerkversiering gingen kijken was die slang zo "ploep" verdwenen in een rooster, zeker 3 meter diep, dus dat was bye, bye met de slang.
  • De taalontwikkeling van Thabang gaat prima. Zegt Thabang deze week dat hij op zoek is naar de lederschildpad en de roodoogkikker (helaas kijkt Thabang weleens naar Dora, wat zijn dat voor een woorden?)!  
  • Ik heb een goedkope keyboard via Marktplaats kunnen kopen, héél goed opgepoetst (ze hadden met een zwarte watervaste stift letters op de witte toetsen geschreven) en daarna heb ik er Sam heel blij mee gemaakt! 's Morgens wil hij er gelijk op (dat hoeft van mij dan weer niet zo).
 
  • Sam is soms nogal chaotisch. Sam denkt er 's morgens echt niet aan dat 'ie een tas moet meenemen, Thabang wel! Of als Sam een briefje of een collectezakje aan de juf moet afgeven, loopt 'ie er zo nog meer dan een week mee rond. Nu heeft Sam het zelfs afgelopen maandag gepresteerd om zijn fietssleutel kwijt te raken van ons huis naar de schuur (ongeveer 6 meter). Hoe is het mogelijk? En ik snap het nog niet, want we hebben 'm nog steeds niet terug (en nee, Thabang heeft 'm niet ingeslikt).
  • Nou had ik deze week weer zo'n vieze situatie. Ik had de schone was in de droger gedaan en meestal vouw ik alles zo snel mogelijk op (minste kans op kreukels, ik houd niet van strijken). Ik wil Thabang's pyama binnenste buiten keren, voel ik ineens iets viezigs en nattigs. Bij nadere inspectie bleek het om de stoffelijke en slijmerige resten van een slak te gaan, de hele pyama zat onder, walgelijk. 
  • Komende week hebben we lekker herfstvakantie. We hebben al leuke plannetjes!
 
Stoer, hé!?

Nieuwste mode!

3 opmerkingen:

  1. Wat beleef jij toch altijd ontzettend veel, zo leuk omdat allemaal te lezen behalve dan die slak bah!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koptelefoon voor het keyboard? Scheelt een stuk, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lederschildpad, ja dat staat dacht ik niet in het van Dale voorleesboek. ;)
    Oei slakkenslijm probeer dat er maar eens uit te krijgen!
    veel groeten Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen