Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 31 januari 2012

Van 2 naar 3, de gevolgen


Ja, we zijn van een gezin van 2 naar 3 gegaan! De gevolgen (in ons geval):
  • Veel meer rollen wc papier aanslepen.
  • Driedubbel zo veel lol!
  • Weer Teletubbies kijken (al is de tv voor Thabang geen favoriet).
  • Wassen, wassen en wassen.
  • Geld. 2 keer dure winterschoenen, jassen e.d. kopen. En 't zou zomaar kunnen dat we een bekeuring krijgen voor 't wilplassen van Thabang (100 euro).
  • We krijgen meer gekke vragen en opmerkingen.
  • Ruzies lopen oplossen (en soms moeten ze het zelf maar uitzoeken).
  • Nog vaker de keukenkastjes afnemen.
  • 2 foto albums bijhouden.
  • Alles van Sam recyclen (kleding, fietsen, speelgoed, puzzels, etc).
  • Veel meer lawaai (=meer excuses maken naar de buren, sorry).
  • Aandacht (eerlijk) verdelen.
  • We hebben meer redenen om feestjes te vieren en taartjes te eten.
  • Twee keer bedrituelen uitvoeren.
  • De reactiesnelheid/alertheid van mij is binnen een paar weken explosief gestegen.
  • Ons huis 'slibt' nog meer dicht (alleen al de stapels kaarten die we hebben gekregen!)
  • Minder tijd voor mezelf (hoewel, ik heb net een 8 weken-proefabonnement op de krant genomen, mijn plan: Sam op school, Thabang zelf spelen en ik de krant lezen!! Wie had dat gedacht?)
  • Dat de vrouwen hier in huis duidelijk in de minderheid zijn (als ze maar niet denken dat ik de wc-bril omhoog laat staan)!
  • 2 kinderen is handig voor trucjes: goh, Sam wat kun je goed opruimen of Thabang, wat kun je goed zelf spelen! Werkt aanstekelijk.
  • Meer knutselwerkjes die richting huis komen .... leuk!
  • Ik moet de afwasmachine efficiënter leren inpakken.
  • 2 keer per dag een kietelbeurt uitvoeren.
  • Nóg meer compleet (mag aangevuld worden met grote man).
  • Straks nog meer halen & brengen naar tennis, zwemles, vriendjes, etc.
  • Er worden ook slechte gewoonten geïmiteerd: ik zag Sam ineens óók de tafel aflikken, huh?!
  • En laten we het niet hebben over 2x alles sparen (van die "leuke" spaaracties)!





1 opmerking:

  1. Hallo Marije!!!


    Van harte gefeliciteerd met je zoon!
    ( of beter gezegd,met je twee prachtige kerels!)

    Ik ben via google op je site gekomen.
    Ik was namelijk heel benieuwd hoe het met je gaat.
    Vandaag Herman ten Broeke nog naar jou gevraagd en die gaf me de naam van Thabang door.
    Dus dat gaf genoeg resultaat op google.

    Wat een leuke site, ik heb met veel plezier jullie leuke verhalen gelezen. Mijn man vroeg al, waarom ik elke keer zo moest lachen.

    En dat je zo creatief
    bent!!! Wat leuk.

    Marije ik hoop je nog een keer weer te zien en te spreken (bij ons op de Julianaschool), maar ik snap dat je nu nog lang niet aan werken moet denken.

    Geniet met en van elkaar en ik wens jullie alle goeds!

    groetjes,
    Harmina Manenschijn

    BeantwoordenVerwijderen