Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 14 december 2012

Over billen, sneeuwpret en ons geweldige humeur

 
  • Mijn eerste gluhweintje van dit jaar is een feit!
  • Thabang zegt deze week: "ik heb niet papa's, alleen mama". Gelukkig trekt 'ie er nu nog een big smile bij! Ben nog steeds driftig 'op zoek', maar dat schiet niet op ....
  • Prachtig was het afgelopen week met de sneeuw! Ik vond ineens Enschede (=werk) toch wel ver weg, maar gelukkig viel de overlast mee. Dus vooral pret gehad. Vrijdag sneeuwballen gooien met de kinderen op school en zaterdag met Thabang (Sam was er niet). Slee mee en meer heb je niet nodig! Op een gegeven moment had ik het wel gezien, maar meneer kan er geen genoeg van krijgen!   
 
'
 
Zo schiet het eten natuurlijk niet op!
  • Zaterdag was Sam er niet, zegt Thabang: "ik mis mijn grote broer, Sam". En toen Sam een spraakrecordertje had, had hij ingesproken: Thabang is heel erg lief. En Thabang wilde dit wel 1000 keer horen, ha, ha! En toen Sam deze week heel hard moest huilen zei Thabang: "ik ben bij jou, Sam". Wat zijn het toch lieverds!
  • Maar soms ook niet! We zijn alledrie toe aan de kerstvakantie (nog 1 week)! Sam slaapt onrustig en Thabang is nu 's morgens rond half 6 wakker, dat draagt niet bij aan ons humeur. Nog even doorbijten en dan kunnen we bijtanken! Sam is trouwens dinsdag en donderdag (bij opa en oma) al een hele dag thuisgebleven, hij kon het écht niet meer volhouden!  
  • Thabang plakt achter alle woorden in het meervoud een 's'. Dus billen zijn billes en lampen zijn lampes, etc. 
  • Thabang is voor het laatst naar het consultatiebureau geweest! Daar ben ik heel blij mee! En we hebben het hele inentingsschema nu klaar! Wat ook mooi is, Thabang is al 12 centimeter gegroeid!!! Ik hoef niet eens meer naar de Afrikaanse groeicurve te kijken! Hij zit nu nog maar net onder de Nederlandse gemiddelde jongens!
  • We hebben weer nieuwe toevoegingen voor het wat-is-er-allemaal-kapot-gegaan-lijstje: een vaasje, speelgoed, een dvd, een gescheurde net nieuwe vetplant, handschoenen, een kopje, een schotel en tig spijkerbroeken! Gelukkig hebben we kerstballen die niet kapot kunnen (Thabang zwaaide woensdag per ongeluk met z'n blouse minstens 10 kerstballen uit de boom). 
  • Zegt Thabang vanuit het niets tegen mij: "wat heb jij een rare (spreek uit 'lale') neus" .... en bedankt, hé! 
  • Er hangen kerstkransjes in de boom, ben heel benieuwd hoe lang ze daar nog hangen!?

neppe boze kerstmannen

1 opmerking:

  1. Hihi, die foto van de neppe boze kerstmannen is wel errug grappig :-)
    En hier ook één dol op sneeuw! Lerato kon er ook echt geen genoeg van krijgen!!
    Lerato is nu 8 cm gegroeid, nog even,... en Thabang haalt dr in ;-)
    Wat zijn de mannen toch lief voor elkaar! (nou ja, meestal dan he ;-)) echt leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen