Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 5 september 2012

Update

 
  • Sam vindt vakantie het allerleukst, maar nu hij naar school gaat merk ik dat hij dat toch ook wel weer fijn vindt. En dan vooral die nieuwe vakken (zoals aardrijkskunde en geschiedenis), hij is er gek op!
  • Als afsluiting van de vakantie hebben we afgelopen weekend gebarbequed .... gezellig.
  • Sam mag voor het eerst met opa achterop de motor. Dus moesten er helmen gepast worden!
  • Sam vindt het jammer dat Thabang en hij op school niet gelijk pauzes hebben.
  • Thabang had een mooie kralenketting op school gemaakt. En trots dat 'ie was. De volgende dag moest de ketting weer mee terug naar school. Ai, ai, ai, hij bleek niet helemaal trampolineproof te zijn. We moesten flink ons best doen om ook de allerlaatste kraal weer terug te vinden.
  • Nu Thabang ook op school zit en ik na ruim 8 maanden weer wat tijd voor mezelf krijg .... het eerste wat ik maandag heb gedaan is een eind lopen (met I-pod), heerlijk. Daarnaast ben ik nu vooral een beetje hyper van wat ik allemaal wil en kan doen. Zoals eindelijk de ramen wassen en ik heb zelfs de kussenhoezen van de bank uitgewassen!
  • Sam had een heel slecht plan bedacht en drukte zo een klein takje bij Thabang in de neus. Weg takje. In gedachten stond ik alweer bij de huisartsenpost, aangezien Thabang het woord snuiten maar niet lijkt te begrijpen. Maar de schade valt mee, Thabang peuterde het takje gelukkig zelf uit zijn neus.
  • Sam en Thabang vinden het erg leuk om elkaar boeken voor te lezen. Ik zal daar binnenkort een filmpje van plaatsen.

  • Sam heeft weer een paar lieve briefjes voor me geschreven en voor Thabang heeft hij tekeningen gemaakt. Op 1 van de briefjes stond dit: "ik ben blij dat jij mijn mama bent en ook uit jou buik kom jij bent de liefste moeder die ik ken".
  • Met Thabang ben ik op dit moment bewust bezig met 'eerlijk zijn'. Eerlijk zijn vindt Thabang moeilijk, ik denk dat hij denkt dat hij straf krijgt. Veel complimenten geven als hij eerlijk is lijkt nu al te helpen, heel leuk om te zien!
  • Thabang doet een inhaalrace wat betreft het eten. Hij is in 1 week bijna 2 kilo aangekomen, dat wordt extra boodschappen doen.
  • Wat betreft het fietsen gaat het met Thabang heel goed. Hij is nu op een grotere fiets aan het fietsen. We sjeesden zo naar mijn ouders die hier een paar kilometer vandaan wonen. Af en toe van de fiets vallen hoort er ook bij, maar dat maakt Thabang niks uit.  

  • Sam en ik hebben weer een boek van Roald Dahl uit, Daantje de wereldkampioen, geweldig boek! We zijn al in een nieuwe Dahl begonnen: de Reuzenperzik, ben benieuwd!
  • Ik ben helemaal klaar voor mijn nieuwe baan als juf op Het Roessingh .... morgen beginnen! Ik heb zelfs rozen gekocht omdat ik de kinderen het woordje roos ga aanleren.
  • Organisatorisch is dit een pittig weekje. Eigenlijk is Thabang vrijdag ook nog jarig, maar ik zie 'm dan bijna niet, dus we doen net alsof 'ie zondag jarig is. We zijn al aan het aftellen, elke dag een sticker plakken. Zaterdag ben ik de hele dag te vinden op de kunstmarkt in Nijverdal en zondag is dan natuurlijk hét feestje van Thabang (dus nu alvast boodschappen in huis gehaald, grasgemaaid, leuk-dat-je-er-was-uitdeel-bakjes gemaakt, etc.
  • Hoor ik net op de radio dat ze het fokken van zieke honden zoals de bulldog met zijn platte neus willen verbieden ..... ziek? Dat beest van ons hier is springlevend en al 11 jaar!! 
  • Woensdagmiddag was het voor Sam tijd voor de motorrit met opa op de Harley. Spannend was het wel. Sam had me al de hemd van mijn lijf gevraagd (Als ik eraf val en opa merkt dat niet? En als al die auto's dan over me heen rijden?). Maar Sam vond het leuk!! Veel sightseeing en een ijsje eten onderweg. En even op de snelweg, lekker hard! 
  • Het lijkt Thabang ook wel wat .... op de Harley. Toen Thabang ook nog even gas mocht geven, schrok hij ervan, wat een geluid!
  

1 opmerking:

  1. Wat goed om te lezen dat Thabang zich rond eet ;-) En stoer zeg, die Sam bij opa achterop! Stoere opa ook! ;-)
    Het zal vast gek zijn nu Thabang ook naar school is, maar ook wel lekker! Goed van je al die voornemens om zoveel weer te kunnen en willen gaan doen. Mijn voornemens blijken nog steeds voornemens, haaha! Dus succes ;-)

    tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen