Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 3 september 2012

Eerste schooldag


Vandaag was het dan zover! Thabang gaat naar groep 1! Sam naar groep 5!

Handig, Thabang kan fietsen, dus op de fiets naar school.
Sam een dikke kus en veel plezier gewenst (ik geloof dat de langste tijd voor een kus geweest is, niet echt stoer meer, hé?!).
Wat onwennig gaan Thabang en ik samen de klas van juf Corine in. Ze stond ons al op te wachten. Thabang vertelde gelijk dat hij op zijn grote fiets 'met zonder zijwieltjes' was gekomen. Samen hebben we een werkje uitgezocht en dit mocht hij gaan maken aan een tafel. Hij koos voor een puzzel met 5 koeien (van groot naar klein leggen). 
Toen het tijd was voor mama om te vertrekken, wilde Thabang mij buiten komen uitzwaaien. Toch maar beter om binnen voor het raam te gaan zwaaien, mama snel naar buiten en Thabang bleef binnen zwaaien. Wat hand-blaas-kusjes ..... en dat was het. Heel gek.

Ik stond naúúrlijk veel te vroeg op het schoolplein om op Thabang en Sam te wachten.
Ze hadden het leuk gehad. Sam was enthousiast en Thabang had lekker geknipt (de halve klas lag onder de knipsels, geloof ik) en hij wilde van alles (dan weer in de bouwhoek en dan weer dit en dan weer dat). Een paar keer naar de wc geweest en nog lekker buiten gespeeld. Thabang vindt het maar wat stoer dat hij nu bij Sam op de grote school zit!

Omdat Thabang en ik nog maar zo kort bij elkaar zijn blijft hij voorlopig de middagen nog thuis .... dan kan hij mooi rustig in het schoolritme komen.

Op naar morgen!

1 opmerking:

  1. Daar gaan ze. samen, de wijde wereld in. Gelukkig kan je Thabang rustig laten wennen aan school. Fijn dat hij het zo goed doet.
    veel groeten,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen