Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 22 september 2012

Over oeps, een fietssleutel en poep scheppen

  • Thabang vraagt de hele dag of we gaan fietsen. Zelfs als we net terug zijn. De eerste botsing met mama is ook een feit!
  • Toen ik nog even wat moest ophalen van binnen terwijl Thabang in de auto zat, begon Thabang op de toeter te drukken. Niet 1x, niet 2x, niet 3x .... zeker 15x. Dus buren voor de ramen, want wat is er toch allemaal aan de hand? Wat een boef! Helaas kon ik mijn ik-houd-me-in-plooi-want-ik-ben-boos-gezicht dit keer niet volhouden en ik barstte hard in lachen uit, daar gaat mijn geloofwaardigheid. Zegt 'ie later ook nog: "mama, vond jij grappig? Jij lachen, hé?!"
  • Net toen we bij de paarden gingen kijken, kwam de baas. Thabang en Sam mochten helpen voeren. Bij de paarden in de wei was voor Thabang iets té spannend, hij wist niet hoe snel hij weer over het hek moest!
  • Sam wilde graag alleen boodschappen doen. Prima. Wij moesten ook nog boodschappen doen, maar Sam mocht dan met een apart (kinder)karretje. Sam was snel klaar en stond zo weer buiten. Toen wij eindlijk ook naar buiten kwamen stond Sam wel heel beteuterd te kijken. Wat bleek, had hij zijn fietssleutel in de kar gelegd en vergeten. Hij had wel gezien dat er een ander kind mét dat karretje er vandoor was gegaan, maar hij durfde niet. Dus wij weer met z'n drieën door de supermarkt op zoek naar kind met kar. En dan vragen: mag ik even in jouw karretje kijken? Ja, dat mocht wel. De ouders van het kind kwamen er bij staan en vertelden dat ze de fietssleutel hadden gevonden en 'm naar de kassa hadden gebracht. Zo, ook weer opgelost! 
  • Sam heeft het weer naar z'n zin gehad op de proefles van de muziek. Liedjes zingen, op de triangel, met de sambabal en hij heeft 4 noten geleerd. Interessant.
  • We moesten voor controle naar het ziekenhuis. Thabang is alweer 101,5 cm, dat gaat goed! Ik vertelde natuurlijk nog wel even over zijn buikpijn van laatst. Voor de zekerheid laten we de poep weer even uitpluizen. Misschien nog een paar verdwaalde parasieten. Dus dat wordt de komende 3 dagen weer poep scheppen!
  • Wat kan Thabang goed helpen, hij houdt echt van bikkelen. Handig, hoor:
  • Thabang heeft een nieuw stopwoord: oeps. Het klinkt nergers naar, hopelijk is 'ie er gauw weer vanaf!
  • We hadden een logeetje, ons neefje Stef. Heel gezellig. Hij was alleen vreselijk aan het hoesten en snotteren (weg nachtrust). Helaas, hij heeft Thabang aangestoken. Thabang moest in bed op een gegeven zo hard hoesten, dat hij ervan ging huilen. Ik ging even naar hem toe. Toen ik een hoestdrankje wilde pakken ..... flats, een hele grote straal overgeefsel (met zo'n boog, jakkes). Jammer dat we rode kool hadden gegeten. Gelukkig was de landing perfect op het ronde ikea vloerkleed, die kon zo in de was! 
  • Bij mooi weer nog even lekker buiten spelen (speeltuin Ommen). Sam speelt voor gordel!
 
Mooie foto!
(jammer dat Thabang nu met z'n nieuwe schoenen in het water hangt)

  • De derde schoolweek school zit erop! Sam en Thabang raken aan het nieuwe ritme gewend! En ik ook!
  • Ik ben zo getraumatiseerd door de rekeningen van de autogarage dat ik eigenlijk net iets te lang had gewacht om te gaan toen de auto een raar geluid maakte. Helaas remblokjes én remschijven moesten vervangen worden. Maar het was niet duur, zei de baas, maar 240 euro! Duh, niet duur?!
  • Ach, altijd nog goedkoper dan de bekeuring die ik van Sam kreeg 600.000.000 euro voor commanderen stond er op de bon! Thabang kreeg een boete van 9.000.000.000.000.000 euro voor aan "mijn haren trekken", aldus agent Sam.
  • De oppas had bedacht om met Thabang en Sam kastanjes en eikels te gaan zoeken, toen ik terugkwam hadden ze allemaal leuke creaties met stokjes .... ben blij met de oppas!
  • Dat Thabang van alles voor elkaar krijgt, dat blijkt wel weer. Toen er een pakketje werd bezorgd en Thabang de deur vrolijk openzwaaide en met ontzag keek naar die prachtige grote bus van de bezorger ..... binnen een minuut zat Thabang achter het stuur! Charmeurtje!    
 
Thabang heeft leuke cadeaus gekregen voor z'n verjaardag ..... 
kom maar op met de herfst!

1 opmerking:

  1. Vooral dat foto-onderschrift...je moet wat over hebben voor mooie foto's ;) En wat leuk dat Thabang in de bus mocht, hij heeft dat toch weer knap geregeld. Groet Mariella

    BeantwoordenVerwijderen