Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 28 september 2012

Over de 1e speelafspraak, onstuimig weer en de rally

 
  • Mochten we laatst een nummertje trekken (voor een wachtrij), dus ik dacht dat Thabang dat wel even kon doen. Hmmm, dat waren er ineens 7, sorry! 
  • Ik had deze week een afspraak in de binnenstad van Amsterdam, iets minder relaxed rijden dan hier in Hellendoorn. En zelfs met de papieren op schoot (in plaats van navigatie) reed ik zo naar de juiste bestemming. De stad uit was een heel ander verhaal. Ik dacht: als ik alsmaar rechtdoor rijd dan kom ik vanzelf "de ring" tegen en dan rijd ik zo de goede kant op. Nou, na een kwartier nog geen ring in zicht! Dus helaas een beetje vertraging opgelopen.
  • Thabang heeft zijn eerste speelafspraak via school gehad! Met Michella. Er wordt vooral nog naast elkaar gespeeld, maar het begin is er!
  • Afgelopen maandag was er een ouderavond van de school van Sam en Thabang. Ik kreeg eerst informatie over groep 1 (over methodes, de dagindeling en toetsen, o, o) en daarna over groep 5 (tijd voor spreekbeurten en boekbesprekingen). De juf van Sam vertelde nog dat Sam vooral de 1e week flink uitgeprobeerd had.
  • Thabang gaat steeds beter praten. Vooral heel fijn, al hoor ik soms ook dingen die ik liever niet wil horen ..... bijvoorbeeld: haren knippen én meisje én juf boos in 1 zin! Bleek hij in de klas de haren van een klasgenootje te hebben geknipt!
  • Het weer is deze week onstuimig, Thabang en Sam ook! 

  • Sam mocht voor het eerst alleen vanuit school naar huis. Hij moest me even bellen als hij thuis was en hij is anderhalf uur alleen geweest, spannend!
  • Toen Thabang deze week naar vriendin M. ging, mocht Thabang mee naar boven om J. van bijna 2 jaar uit bed te halen. Zodra J. Thabang ziet zegt 'ie: "aap"! Thabang zegt: ik ben geen aap. Een dag later kwam J. even bij ons spelen en Thabang vroeg gelijk aan mij: ben niet aap, hé mam?!
  • Er was Hellendoorn rally, dus er moest en zou gekeken worden! Thabang en Sam vonden het prachtig om te zien én te horen!
  • We zijn naar de tandarts geweest! Ze gaan beide met plezier liggen in de stoel (daar denk ik wel anders over).
  • Ik hoor vaak dat ik zulke leuke foto's van Sam en Thabang samen plaats. Natuurlijk vliegen ze elkaar ook regelmatig in de haren, maar het is niet zo dat ik dán gelijk naar mijn fototoestel grijp, tot nu toe nog geen knallende-ruzie-foto's.
  • Thabang wordt zo groot, nog een paar centimeter en hij past niet meer in een campingbed!
 
 



1 opmerking:

  1. Thabang is wel een grote fan van de schaar of was het haar van zijn klasgenootje gewoon te lang? (Wat een ondeugend jongetje, waar ik stiekem wel om moet lachen) groet Mariella

    BeantwoordenVerwijderen