Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 27 juli 2012

Over ontslurfen, zoenen en de rechtbank

  • Ik heb nogal veel gerelaxed met dit mooie weer, maar bij deze toch een update!
  • We zijn de afgelopen week 2 keer naar een recreatieplas geweest, 1 keer een hele middag in een privézwembad wezen zwemmen (handig zo'n achterbuurman!) en we hebben een relaxed speeltuin-luierdagje gehad bij nunu in de buurt van Deventer (www.naarnunu.nu) .... helemaal mijn ding, een leuke hippe tent met strandstoelen! 
  • Ik ben gebeld door "mijn advocaten"! De rechtbankprocedure naar Nederlands recht van Thabang loopt voorspoedig! Huh, een instantie die mij gaat opbellen? En met positief nieuws! Heel fijn! Ik heb aangegeven dat ik graag de uitspraak van de rechtbank wil bijwonen. Dit is alleen mogelijk op 6 september en 4 oktober. 6 september is mijn 1e werkdag, dus dat gaat niet lukken. Met een beetje geluk kan ik er op 4 oktober bij zijn en is Thabang ook voor de Nederlandse wet mijn zoon!
  • Als Thabang 's morgens uit bed langs Sam gaat geven ze elkaar altijd eerst een goedemorgenkus en Sam tilt Thabang dan even op, om vervolgens met z'n drieën naar beneden te gaan.
  • Thabang heeft hier in huis een olifantenbeeld ontslurft .... de slurf eraf gebroken, helaas. We gaan er geen lijmpoging meer aanwagen, hup de prullenbak in.
  • Toen we deze week aan de negerzoenen zaten, zei Sam dat ik zoenen moest zeggen en dat ik het geen negerzoenen mocht noemen, zeker niet als er een neger bij je in huis woont!
  • Als Thabang met zijn hoofd onder water gaat ... zegt 'ie dat hij een waterhoofd heeft.
  • Thabang noemt het vriendje van Sam: Kapsel i.p.v. Pascal!
  • En als Thabang het in het begin van de week nog wat koud vindt om te zwemmen, zegt hij dat hij best met sokken aan kan gaan zwemmen.
  • Sam is 4 dagen naar zijn vader geweest, even wennen voor mama!
  • Het kinderdagverblijfcontract loopt t/m 31 juli. Thabang gaat nog 4 keer en dan is het klaar. Deze week 2 dagen. Ik was bang voor een herhaling van vorige week wat betreft het overgeven (al stond ik nu wel zelf in de startblokken om hem te gaan halen). Toen ik maandagmiddag Thabang kwam ophalen, bleek hij inderdaad wéér te hebben overgegeven. En hij was boos geweest dat opa, Marlon of ik hem niet had opgehaald. Nu die dit wist heeft hij op dinsdag niet weer overgegeven. Gelukkig. Nog 2 dagen en dan gaan we trakteren Thabang, weer een hoofdstuk voorbij!
  • Werd ik vorige week gebeld ... ik had een voedingsadvies gewonnen (en dat wilde ik helemaal niet!), maar ze hadden mij er speciaal uitgetrokken. Oké, oké, ik heb me laten overhalen. Was het gewoon iemand van Herbalife, we waren zo anderhalf uur verder. Van de adviezen is deze week niet veel terechtgekomen: een magnum (was zeker 10 jaar geleden), patat en nog een paar andere lekkere dingen met een hoog vetgehalte en een boel calorieën! 
  • Op de site van het tehuis van Thabang stond deze week: There are 3 volunteers here at Beautiful Gate. They have each adopted a house and have been helping with feeding children, cleaning up and entertaining the children. They have been helping to learn the staff to use some of their new items which we were able to order for the children with a small grant from Unicef. These staff have never used play dough or the painting supplies before and there were many other things found and offered to show them how to use which the ladies were happy to see and learn about. It is hard to imagine the staff not knowing how to color, paint, or use play dough, but when we travel around and see the conditions of the houses they live in or the limited supplies they have in the remote areas, it is quite obvious that they have not been exposed to these crafts. O, vandaar, ik had al zo'n idee dat Thabang niet eerder in aanraking was geweest met klei-,kleur- en knutselspullen!
  • Thabang zit precies op hetzelfde gewicht als 7 maanden geleden .... dat schiet toch niet op! Ik denk dat ik maar pakjes roomboter moet gaan halen bij de C1000 ofzo (ik had ook Thabang mijn Magnum kunnen geven). 
  • Zie mijn vader lachen! En weet je waarom? Als ik een foto wil maken van Thabang dan kijkt hij elke keer de andere kant op .... dit was dus niet vanuit mijn eerste camerapositie! Zoveel eigenwijsheid!!

Schatjes!


In de trein


Onee!


Even samen boodschappen doen!


Smak!

 

Zooi of geen zooi, het maakt Mungo niets uit!

 

Waterpret


 Piew piew!


Op het potje. Na een middagje zwemmen stroomde het potje gewoon over ..... jakkes!


Op de haai!


3 opmerkingen:

  1. Is de uitspraak dan bij de rechtbank in Alkmaar? Groet Mariella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mariella .... de uitspaak is dan bij de rechtbank in Almelo!
      Groetjes!!

      Verwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke vakantie! Geniet lekker verder (ook met minder weer...). O ja, Bertho heeft een eigen (onbedoelde) oplossing verzonnen voor het negerzoen"probleem": hij noemt ze megazoenen!!

    BeantwoordenVerwijderen