Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 21 juli 2012

Over grote bellen, overgeven en rontgenfoto's







  • Wat een hectische week!
  • Na een rustige zaterdag en zondag met speelbos, grote bellen produceren, hutten bouwen in huis en veel trampolinegespring moesten we maandag weer aan het werk, naar school en kinderdagverblijf. Het waren mijn laatste 2 werkdagen en wat moest ik nog veel doen. Belden ze op van het kinderdagverblijf (niet nu!): Thabang had overgegeven. Opa kon hem ophalen (ik zat in vergadering). Dat vond Thabang helemaal te gek en hij was dan ook prima in orde! Lekker spelen bij opa en oma! Na telefonisch contact toch maar besloten om Thabang 's middags weer naar het kinderdagverblijf te brengen (hij was niet ziek). En ja, hoor, waar ik al bang voor was .... de volgende dag weer! Thabang heeft overgegeven en is niet goed in orde. Een vriendin van mij (Marlon, 1000 x dank) kon hem ophalen (ik had mijn eigen afscheid van mijn baan en teamuitje). Zodra Thabang het poortje uitliep: "zo, ik hoef niet meer naar de Knuist" (naam kinderdagverblijf) en was vervolgens topfit & springlevend! Dus lekker de hele middag bij Marlon gespeeld. Maar dit is niet de bedoeling! O, o, wat een portret!  
  • Woensdagavond nog wezen helpen de school van Sam schoon te maken, niet echt mijn favoriete bezigheid.
  • Het jukbeen van Thabang voelt dik en helemaal niet goed, dus toch maar even een bezoek brengen aan onze huisarts.
  • De volgende dag moesten we rontgenfoto's laten maken in het ziekenhuis. Gelukkig waren er geen rare dingen op de foto te zien. Hopelijk trekt die bult en blauwe plek vanzelf weg.
  • Ze belden ook nog op van school, Sam had een zeer oor.  
  • Ondertussen hadden we op donderdag Sam's kinderfeestje in de planning (met 2 klasgenoten). BUITEN! En heel slecht weer! We zouden midgetgolfen, een speurtocht doen en buiten zwemmen! Niet dus. Over naar plan B. Bah, wat een geregel.

  • Deze week weer een poging gedaan om de verblijfvergunning van Thabang rond te krijgen! Niet gelukt! Er is van alles misgegaan (dat is niets nieuws) en we gaan nu uitzoeken wat, zegt de mevrouw. U wordt vanmiddag teruggebeld. Ik ben niet teruggebeld (ben niet verbaasd). Bij het ministerie van Veiligheid en Justitie zijn ze een stuk sneller en van hen kreeg ik wel een brief .... een bekeuring, ik heb op 10 juli te hard gereden (dat was vorige week, dat is snel!).
  • En dan maar denken dat dit een zwaar weekje is .... mijn zus & zwager hebben het pas zwaar gehad! Die hebben deze week de Nijmeegse vierdaagse (4 x 50 kilometer) gelopen. Om te vieren dat ze de finish hebben bereikt, zijn we vrijdag met de trein richting Nijmegen gegaan. We hebben ze ingehaald met gladiolen, een heliumballon, tissues en zelfgebakken cakejes! Wat een prestatie! En zoals mijn vriendin zegt ..... de vierdaagse bezoeken, dat is voor Thabang les 325 van de inburgeringscursus, ha, ha.


  • Toen Thabang deze week een keer voor straf met de kinderstoel op de gang moest eten (straf was al heel erg lang geleden), riep hij naar Sam en mij: "doei!" Sam lag helemaal in een deuk. Vervolgens gooide Thabang de vork en daarna de lepel op de grond (Sam nog meer in een deuk). Dan maar met de handen eten. Thabang zag er uit! (Sam kwam nu helemaal niet meer bij). Ik durfde er niet eens een foto van te maken! Het eten was wel op .... dat dan weer wel. 
  • En vanaf vandaag mooi weer graag en geen gekke fratsen meer!! 




1 opmerking:

  1. Hi Marije,

    Wat een weet, en wat een (b)engeltjes heb jij zeg. Wat toevallig dat jij ook bij de intocht was, helaas elkaar niet ontmoet, gek he? Jammer ik had je graag foto's laten zien.

    veel groeten Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen