Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 6 juli 2012

Over logeren, doorschuiven en puzzelen

 Thabang en Lotte
  • Thabang heeft het afgelopen weekend voor de tweede keer gelogeerd. Bij een vriendin van mij. Heel spannend. Gelukkig kreeg ik de hele tijd updates en foto's via WhatsApp van mijn zus. Sam logeerde bij zijn opa en oma. Toevallig kwamen Thabang en Sam elkaar in Nijverdal tegen, grappig! Gingen ze elkaar een dikke kus geven!

  • We hadden alledrie deze week een doorschuifochtend. Thabang mocht voor het eerst naar groep 1, Sam ging groep 5 uitproberen (waar er volgens Sam hartstikke interessante vakken op het lesrooster verschijnen zoals geschiedenis en aardrijkskunde). En ik mocht voor groep 3 & 4, mijn nieuwe groep! Ik ben erg onder de indruk van de school. Wat leuk! Ik ben er helemaal hyper van (zelfs met dit benauwde weer)!
  • Sam en Thabang zijn trouwens allebei toe aan vakantie, ze zijn mopperig en we zien snel tranen verschijnen. Nog even volhouden ... nog 2 weken.
  • Thabang is weer naar de oogarts geweest. Slecht en goed nieuws! Thabang moet een bril. Maar nu nog niet. Ze gaan het nog proberen te rekken tot groep 3 (als hij het nodig heeft om op het bord te kijken, etc.). We wachten af, kunnen we vast een oplossing gaan bedenken hoe we die bril op zijn neus kunnen houden.

  • Er zat een gat van ruim 5 centimeter in de op school beschilderde olifant van Thabang, het papier kon niet tegen zoveel klodders verf!
  • Sam zet Thabang structureel in voor de lelijke klusjes! Bal ophalen uit de buurman's tuin, kleren in de was doen, iets in de prullenbak gooien, etc. En Thabang doet het ook nog!
  • Het stepverbod is opgeheven, dus Thabang zoeft weer door de buurt!
  • Sam heeft bijna alleen deze prachtige puzzel van 500 stukjes aan elkaar gepuzzeld:


  • Ik ben zelf ook met een enorme puzzel bezig. Ik moet aan het eind van de week gaan werken (nu aan het begin van de week). Ik ben dus ook maandagmiddag en dinsdagmiddag vrij en dan moeten Sam en Thabang naar school. En Thabang is donderdag- en vrijdagmiddag vrij en dan moet ik werken. En in Hellendoorn is er op vrijdag geen voorschoolse opvang ... tsja, wie wil er nou op vrijdag van 7.30 tot 8.30 uur oppassen? Dat wordt nog en pittig klusje om alles goed te regelen. Maar komt vast goed.  
  • Ik hoorde Sam onder de douche zingen: "Thabang is mijn bijna beste vriend!". Schattig!
  • We hebben het ongezondste ooit gegeten. Een Nutella pannenkoekentaart. Sam en ik hadden er een zere buik van. Thabang niet. Ik zal volgende week even een paar recepten plaatsen.

  • Sam kreeg voor zijn 1e communie kaartjes voor het bijwonen van een wedstrijd van FC Twente. Donderdagavond was het zover en mocht hij samen met Raymon de wedstrijd FC Twente tegen Santa Coloma kijken (Europa League). Sam vond het geweldig en het werd nog 6-0 voor Twente ook!
  • Thabang .... vooral veel zweet, snotterbellen en nog eens snotterbellen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten