Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 29 juni 2012

Over socializen, geplette aardbeien en afreageren

  • Net als Sam is Thabang bijzonder goed in socializen! Hij maakt met iedereen een praatje. Hij laat nu zelfs iedereen in de straat van de fiets afstappen om een handje te kunnen geven. Dan roept hij tientallen meters van tevoren al "handje geven", een big smile erbij en probeer dan maar eens door te fietsen!
  • Zondag was een druilerige binnenblijfdag; er kwam geen eind aan. Vreselijk. Blegh, wat was ik er chagrijnig van en ik heb Thabang en Sam daarmee aangestoken. Op een gegeven moment heb ik zelfs het kindercoach stootkussen tevoorschijn gehaald, konden we even afreageren ..... zo hard mogelijk schoppen!
  • Thabang heeft haaruitval, hij heeft al helemaal een kale plek aan de zijkant van zijn hoofd. Nu ben ik er gelukkig achter hoe het komt. Zijn haar kriebelt en dan trekt 'ie zo z'n kleine dreadjes eruit. Au! Vanaf nu hebben we afgesproken dat 'ie het niet meer doet, hopelijk werkt dat.
  • Sam en Thabang moeten altijd even de piano uitproberen bij opa en oma, leuk!



  • Ik ben soms nog steeds niet gewend aan 'onze nieuwe inwoner'. Zoveel meer was! Eén tv en twee kinderen, ook niet handig. Zondag had ik zelfs een taartje tekort toen ik bij mijn ouders ging trakteren i.v.m. mijn nieuwe baan. Maar ook dat de wekelijkse boodschappen eigenlijk niet meer op de fiets kunnen. Soms doe ik een eigenwijze poging en ja, geslinger, geplette aardbeien en een schaafwond zijn dan het resultaat!
  • Het overblijfsel uit Lesotho is dat ik nog steeds elke avond een lekker wijntje drink. En ik ben zelfs weer begonnen met het lezen van een boek (en ben al op bladzijde 151). Genieten.
  • Het blauwe (donkerbruine) oog van Thabang is nog steeds zichtbaar.
  • Thabang is in tegenstelling tot Sam dol op tekenen, knutselen, kleien en vooral knippen (wel levensgevaarlijk hoe hij dat doet)!

  • Nog 3 weken werken en dan 6 weken vakantie, we zijn al volop plannetjes aan het maken om driedubbel te gaan genieten van de komende vakantie! Oké, ik kan me nu al niet meer houden aan mijn 'leuke afspraken maken'-stop.
  • Ik kon donderdag net voorkomen dat Thabang een likje of hapje van een slak zou nemen (misschien dat ik slakken hier eens op het menu moet zetten?).
  • Thabang heeft nu 1 keer een buurjongen te spelen gehad en 1 keer een buurmeisje. Van samen spelen is helemaal geen sprake. Ze spelen naast elkaar. Het is heel moeilijk voor Thabang als iemand aan zijn speelgoed zit (op eigen terrein). Het liefst wil hij dat iemand gewoon stilstaat en nergens aankomt. Want oef, hij ziet iemand zo met z'n lievelingstrekker een botsing maken of het versgelegde treinspoor veranderen. En dan hoor ik Thabang de hele tijd zeggen: samen spelen, samen delen ..... nou, nog even niet.
  • Op het kinderdagverblijf gaat het goed. Ze hadden foto's van Thabang in het webalbum geplaatst, weer heel charmant!


2 opmerkingen:

  1. Haha ik zie het helemaal voor me hoe Thabang elke fietser tot stilstand krijgt om een handje te geven. En wat lekker zeg bijna vakantie, en dan daarna beginnen met je nieuwe baan genoeg leuke dingen in het verschiet.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Darvenson trekt ook regelmatig zijn haren uit, vooral als ik met de nudred dreads heb gemaakt. Hij zegt zelf dat hij jeuk heeft. Kan natuurlijk, want ik was het niet zo vaak. Maar hij is ook gewoon geen langer haar gewend. Liefst heeft hij het zo kort mogelijk, maar dat vinden wij mama's een beetje jammer, toch?
    Toch maak ik er geen big issue meer van. Dan maar een lekker kort koppie (lang leve de tondeuze).
    Je hebt twee heerlijke ventjes Marije! Ga vooral door met genieten!
    Groeten, Tanja

    BeantwoordenVerwijderen