Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 23 juni 2012

Over snot, klittenbandballetjes en de kastjes-test

  • Thabang is al voor de zoveelste keer verkouden, dus veel snot. Van snuiten snapt hij compleet niets, hij snuit de verkeerde kant op .... hij snuift alles op. Voordoen en aanwijzingen geven helpt niet.
  • Het eerste wat Thabang vraagt als 'ie bij oma komt: chocola? (ik heb de verslaving niet van vreemden). En oma moest laatst voor het eerst boos worden op Thabang, dat boos worden vond oma toch maar niks. Gelukkig hoeft dat ook bijna nooit ....
  • Hoewel, hier zijn wel voor de eerste keer de woorden "stomme mama" gevallen!
  • Aan kroeshaar blijven ook klittenbandballetjes plakken:

  • Thabang vraagt veel om bevestiging en zegt de hele tijd: "Thabang hoort bij mama". En zo is het! Ik heb twee keer gebruik gemaakt van de babyfoon (bij de buren), maar vanaf nu niet meer. Thabang vraagt elke avond wel een paar keer of ik thuis blijf en wil zeker weten dat ik niet weg ga. Dus ik durf geen risico meer te nemen. Als Sam thuis is maak ik sowieso al geen gebruik van de babyfoon, hij zegt naar beneden te sluipen en lekker tv te gaan kijken, geen buurvrouw die nog wat hoort op zijn kamer!
  • Thabang krijgt concurrentie! Van Thabélo. Hij komt ook uit Beautiful gate, stuurt echte liefdespost en gaat óók met Lerato spelen! Hi, hi.
  • Dat Thabang wat extra's heeft met 'tante' Judith is overduidelijk .... Thabang stuitert alleen al alle kanten op als ik vertel dat Judith er is of komt! 
  • Thabang zegt nu telkens: morgen? Je mag nu geen televisie kijken .... morgen? Je hoeft nu niet naar bed .... morgen? We gaan nu niet naar de muziekles .... morgen? Je mag nu niet op de trampoline .... morgen? En hij begint ook met het maken van grapjes, dan zegt hij "grapje van Thabang". Dat wordt nog wat!
  • Van bescheidenheid heeft Thabang nog nooit gehoord, hij controleert zo je kastjes als we op visite zijn! Dus we hebben het zo door als je de boel alleen voor het oog netjes houdt. Mirjam is geslaagd voor de kastjes-test .... niets weggemoffeld, maar piekfijn in orde, die kastjes van binnen!
  • Ik heb een workshop schilderen gegeven aan 15 jongens van groep 3 van de Elimschool, het was hartstikke leuk. Ik moest wel als een gek in het rondrennen om alles in goede banen te leiden, maar dat mag de pret niet drukken! Ik ben wel blij dat ik 'nee' heb gezegd tegen 55 van deze workshops achter elkaar.    
  • Ik moest deze week 2 keer onverwacht even weg en gelukkig konden Nienke en buurman Joot (Joost) even bijspringen. Thabang is gelukkig een makkelijk kereltje en kan heerlijk spelen:

  • Ik heb het eerste progress report op de bus gedaan .... op naar Lesotho, kunnen ze lezen hoe het hier met hem gaat!  
  • Op de website van de managers van het tehuis in Lesotho lees ik dat steeds meer kinderen (2 miljoen inwoners en er zijn meer dan 360.000 weeskinderen) door lokale families worden opgevangen en geadopteerd, heel mooi!
  • Thabang zoent gelukkig lang niet meer iedereen op de mond, maar een beetje aandacht blijft toch wel leuk. Ik had laatst een zere rug en zei dat ik Thabang even niet kon tillen. Hij tikt zo een andere moeder aan op het schoolplein, vraagt of ze een zere rug heeft (nee) en laat zich heerlijk optillen!
  • Mooie foto van Sam & opa:



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stukkie weer :-).. Thabang wou bij mij in de tuin er een plant uittrekken... nee laat die maar staan, zei ik. "Grapje van Thabang!" Jaja.. ik wens je er succes mee haha!
    groetjes,

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, dat report is de deur uit. Ik moet oppassen als jullie op visite zouden komen ;>). Wat heb jij een prachtige schatjes en wat lijkt Sam toch veel op zijn opa zeg.
    veel liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen