Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 15 juni 2012

Over haren, een blauw oog, sneeuw en meer .....

  • Het ging veel beter deze week op het kinderdagverblijf, ook het afscheid nemen ging zonder tranen! En Thabang heeft een vriendje: Thijs. Wat een lol hebben die twee samen!
  • Ik twijfelde er zelf nogal aan of Thabang wel klaar is voor school. Dus ik vroeg een ervaren begeleider van het kinderdagverblijf of zij een inschatting kon maken (ik ben absoluut niet objectief) en ze noemde zo zo'n 10 dingen op waarom hij zeker wél naar school kon (luistert goed, leergierig, taal gaat prima, wacht op beurt, is lief voor andere kinderen, etc). Absoluut geen twijfels dus. Oké, dankje, dat had ik nou net even nodig! 
  • Thabang & muziek = goede combinatie, wat een plezier heeft 'ie!

  • Afgelopen dinsdag gingen we nog even een pannenkoek eten om Stef's verjaardag te vieren (1 jaar geworden). Er zit een speeltuin bij, waar we al meerdere keren hadden gespeeld. Valt Thabang toch hard tegen de rand van de glijbaan (ik was er niet bij). Mijn zwager kwam met hem aanlopen ... een gigantisch dikke bult op zijn jukbeen. Vreselijk. Heel erg. En naar om te zien. Ik krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk. En wat heeft dat hoofd van Thabang weer veel te verduren en wat is Thabang toch ook een bikkel. Ik was zelf zo onder de indruk dat ik er die nacht niet van kon slapen. Gelukkig is de zwelling nu weg, hij loopt nu rond met een blauw oog.
  • Haar: ik vind nu niet alleen veel van Mungo's haar op de grond ... ik zie ook steeds meer zwarte krulletjes her en der liggen. En Sam dacht deze week zelf wel even zijn pony bij te knippen (op school) en kwam terug met een vreselijk lelijk stukje korte pony (gelukkig kunnen we het enigszins verstoppen onder z'n wilde bos haren).


  • Ik heb bij Sam eindelijk een klein beetje jaloezie gezien (lijkt me wel zo gezond) ... hij vroeg wie ik zou kiezen als ik tussen hem en Thabang moest kiezen. Geen keuze mogelijk natuurlijk! Met dat antwoord was 'ie niet tevreden. En als ik dan 1 miljoen zou krijgen?  
  • Het sneeuwt in Lesotho! Gek idee!
  • Dat het bij de IND allemaal lang duurt dat wisten jullie al (hopelijk wordt niet weer de huursubsidie stilgezet vanwege een heuse illegaal in huis), maar ik schiet zelf ook helemaal niet op met de progressraportage die je naar Lesotho moet sturen (in het engels, een A4 aan vragen beantwoorden en 2x10 foto's bijvoegen) .... ik ben al weken af en toe iets aan het schrijven, maar het schiet niks niet op!
  • Ik heb een tijdelijke afspraken-stop ingelast, we doen teveel leuke dingen!
  • Thabang raakt goed op dreef met zijn kleurenkennis! Het kan niet missen, maar deze week heeft hij oranje bijgeleerd!

2 opmerkingen:

  1. wat een kanjers heb je toch, 1 illegaal en 1 die je wil laten kiezen voor een miljoen;>) succes met je voortgangrapportage.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haai,

    Ik ben ook met de voortgangsrapportage bezig en had even gemaild met K&T om wat te vragen. Kreeg bij die reactie tevens de mededeling dat 1 setje foto's genoeg is om mee te sturen! (en ik had natuurlijk net twee setjes zitten plakken dus er is er één verdwenen naar het fotoboek van Lerato)Alleen dat formulier dat je steeds opnieuw moet invullen moet twee keer meegezonden.
    maarre, wat een werk hé... en dat in het Engels, pfff!
    succes!
    enne, we doen wel leuke dingen op 7 juli hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen