Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 20 april 2012

Vrijdag: up-to-date-dag!


  • Er sluipt structuur in mijn webloggeschrijf ... bijna elke vrijdag een update!
  • Thabang begint steeds mooiere en langere zinnen te maken: "Mama, mag ik kakka doen?", "en dan mag ik voorin", "deze politieauto gaat weg" en "ik heb ook honger, hoor!"
  • Over twee dagen is het welkomstfeest van Lerato! Natuurlijk gaan we daar naartoe! We hebben zelfs een aftelkalender! Dit stond er te lezen op de website van Lerato: "Lerato gaat nog even tekenen voor haar liefste vriend Thabang. De mama van Thabang stuurde een sms-je en gelijk roept ze: I like Thabang very very much!" Ze kijkt erg uit naar het feestje a.s. zondag. En hoewel het erg druk wordt zal ze waarschijnlijk voor één iemand meer echt oog hebben .... Thabang!
  • En nou zag ik Thabang weer zijn handen in de wc wassen. Het besef komt nu pas, maar ik zeg zelf (terwijl ik in de keuken sta): "ga maar even je handen wassen in de wc". Wat kan de Nederlandse taal toch verwarrend zijn! Dus ik moet even oppassen met wat ik zeg én met boos worden!
  • Thabang heeft een nieuwe paraplu, hoeveel lol kan je hebben van 3 euro. Hij moet overal mee naartoe en zit er zelfs mee voor de tv.


  • We hebben kennis gemaakt met onze nieuwe oppas. Heel leuk! Samen hebben we Thabang en Sam naar bed gebracht. Hopelijk gaan ze ook heerlijk slapen als ik er eens een avondje vandoor ga.
  • Sommige mensen vinden het maar gek dat Thabang en Sam broertjes zijn. Er worden allerlei opmerkingen gemaakt. Ze lijken toch niet op elkaar! Vorige week zei een meisje op de trampoline dat Sam echt een lief broertje had. Ik legde uit dat hij lang niet altijd lief is en soms heel boos kan worden. "O, maar die boosheid hoort vast bij dat land". Of dat een meneer tegen Sam zei: "je broertje heeft veel te lang in de zon gelegen".
  • Thabang heeft deze week een ultiem hoogtepunt bereikt: hij mocht mee met de schoonmaakveegwagen! We waren de hond aan het uitlaten en er kwam zo'n veegwagen langs. Thabang blijft dan stilstaan en ik krijg hem dan met geen stap meer vooruit! Op een gegeven moment stapte de meneer uit en Thabang zei: in zitten! Nou, dat mocht wel! Twee straten zijn toen keurig schoongeveegd. En helaas kwam er een moment dat hij eruit moest! Ik kreeg gewoon 'klappen'! Als ik nu nog ergens zo'n wagen tegenkom .... snel wegwezen!

  • We zijn voor de 2e keer met Thabang naar de kinderboerderij geweest, heel leuk! Thabang durft nu zelfs een paardje te aaien! Toch blijft spelen het allerleukst!  
  • De band tussen Thabang en Sam groeit met de dag. Het duurt even voordat Thabang het vertrouwen in Sam heeft. Logisch. Dat mag ook. Het zijn ook zulke grote veranderingen voor zo'n klein kereltje!
  • De afgelopen 2 weken waren door allerlei dingen veel te vol en te druk, dat heb je soms, dat alles samenvalt. Vanaf nu weer rustiger!
  • Thabang gaat nu wat vaker alleen naar de wc, plassen kan hij zelf, maar als hij klaar is met poepen mag hij mij erbij halen voor het afvegen. Als hij klaar is roept hij "roep! roep!". Ik had namelijk gezegd: als je klaar bent mag je mij roepen. Wat is roepen?, dus hij roept elke keer "roep" en dan lig ik helemaal in een deuk, sorry Thabang! Zie filmpje:




3 opmerkingen:

  1. Hi,
    Ja wat is Nederlands toch verwarrend af en toe, van handen wassen in de wc tot roepen. Maar wat mooi om te zien dat hij het zo goed doet en niet te vergeten hoe Sam het doet, geweldig gewoon. Geniet van het feest van Lerato!
    veel liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "roep! roep!" haha ik lig helemaal in een deuk hier!
    Super dat alles zo goed gaat :-)

    groetjes,

    joost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idelet Dijkstra20 april 2012 om 20:04

    Hallo Marije,
    Bo was vanmiddag op zoek naar inspiratie voor een schilderij wat ze voor haar broer(tje) Kas (vorig jaar bij Sam in de klas) wilde maken, zo kwam ze op deze site terecht...
    Ik dacht ik kijk eens wat rond,maar zit nu al ruim een uur te lezen, filmpjes en foto' s te kijken van jullie drietjes.
    Wat een leuke site heb je!
    Succes met het schrijven van je blogs, ga vooral door met het maken van die leuke, schattige en ontroerende filmpjes/foto's/teksten
    Groetjes Idelet Dijkstra
    Ps het schilderij is gelukt....

    BeantwoordenVerwijderen