Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 27 april 2012

Samenvatting


Hier komt een samenvatting van de afgelopen week:
  • Het huishouden lijkt hier soms wel op een ontploffing! Binnen no time is het hier een grote bende met 2 van die kereltjes en een hond!
  • Op mijn werk gaat het lekker en ik heb een mooie-leerzame-ook-goed-voor-je-cv-studie-dag gevolgd.
  • Toen mijn moeder (i.p.v. mijzelf) met Sam naar Ernst, Bobby en de rest ging, zaten ze precies vooraan (daar waar je in het theater nóóit wilt zitten, omdat je dan vaak de klos bent). En ja, hoor .... mijn moeder kreeg vragen!! Ben ik even blij dat ik er niet zat:-)).
  • Plas en poep blijft hier een grote rol spelen. Deze week was er bij Thabang één met veel ongelukjes. Zoals zondag .... helemaal klaar voor het feest van Lerato, mooiste blouse aan en toen was álles nat. Hup, kleren uit, onder de douche en weer schone (en iets minder mooie) kleren aan! Thabang lijkt het wel erg te vinden als het mis gaat en zeker als er 'vreemden' bij zijn. Geeft niets, hoor!
  • Thabang wil alles 'zelluf doen'! Soms heel goed, soms heel vermoeiend!

  • De vocabulaire van Thabang wordt steeds uitgebreider: oksel, snot, aanhanger, meidjes (meisjes), zandkasteel en nog veel meer.
  • Thabang speelt in z'n uppie veel rollenspellen: dan gaat hij zogenaamd met Lerato in de politieauto patat halen (?!). Ook oma en Stef (ons kleine neefje) doet hij veel na. Soms krijgen Sam en ik een gastrol in zijn spel .... heel leuk!
  • Schaam, schaam, maar het is me nu al twee keer gebeurd, dat ik Thabang zo met sloffen en al in bed heb gelegd. De volgende ochtend kruipt 'ie bij mij in bed en dan denk ik: oeps!!
  • Sam heeft in één week een tafeldiploma, een atletiek oorkonde en een verkeerscertificaat gehaald ... super Sam!

  • Ik heb deze week het eerste 10 minutengesprek bij het kinderdagverblijf over Thabang gehad! Er waren 2 A4-tjes volgeschreven over hem. Alleen maar positief! Thabang kan goed zelf spelen, heeft leuk contact met de leidsters en de andere kinderen, speelt goed samen, vindt alles leuk. En er zitten nogal wat meisjes op de groep en die willen allemaal voor Thabang koken en hij vindt het allemaal prima. Hij geniet van de gezamelijke activiteiten (liedjes, in de kring, etc). Ondanks dat hij de Nederlandse taal nog niet goed kent, begrijpt hij veel. Hij laat goed merken wat hij wel en niet wil. Hij wacht keurig op zijn beurt. Nou, ging ik even met een grote big smile naar huis!!
  • Vorige week werd Sam door zijn vader teruggebracht. We stonden met z'n drieën nog even te zwaaien. Thabang schreeuwt dan heel hard: dag papa, dag papa!
  • T.a.v. de hechting denk ik dat het op dit moment goed gaat met Thabang en Sam en mij. Thabang lijkt meer moeite te krijgen met het afscheid nemen en vraagt wel 3 of 4 keer om bevestiging: "mama Thabang ophalen?", Ja, natuurlijk!! Minder leuk om Thabang dan verdrietig te zien, maar ik denk dat het goed is. Bij het ophalen is hij heel blij en laat hij me niet meer los! Een hechtingsproces duurt jaren, maar ik zie niets waar ik me zorgen over maak.
  • We hebben 2 keer opgepast op Stef! Altijd leuk!
  • Ik heb een bankrekening geopend voor Thabang. Vooral het welkomstcadeau viel in de smaak: een trekker!
  • We kregen een kaart over de post: gefeliciteerd met de geboorte van Thabang. Huh, hij is 3,5 jaar geleden al geboren, hoor!
  • Ik heb nog steeds geen verblijfsvergunning voor Thabang (IND).
  • Ik werd deze week nog verrast door Sam en Thabang met een grote bos paardenbloemen, heerlijk!
  • Sam doet soms een poging engels praten. Zegt 'ie tegen mij: you big bills! En toen wees hij naar mijn billen, ha, ha!
  • Hier nog een paar actie foto's:




  • En nu hebben we lekker een week vakantie .... genieten!! 

1 opmerking:

  1. Beide kanjers die het zowel op school als op de atletiekbaan geweldig doen. Wat wil je nog meer? Geen wonder dat je trots op ze bent. Geniet ervan!
    veel liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen