Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 27 november 2017

Over mangkeerstiften, er jonger uitzien met Nivea en een opgestookte middelvinger

  • We hebben samen met de ouders de klas, de gang en de hoeken ingericht in het thema sinterklaas. De kleuters kunnen nu in een heuse stoomboothoek spelen. Hoe gaaf is dat! 
  • Ik had een nieuwe schilderopdracht (een heleboel, maar één moest echt af) en dat liep compleet niet gesmeerd. Ik heb weken gewacht op het juiste formaat doek, wat compleet uitverkocht bleek in heel Nederland. Dan maar in een ander formaat maken, maar ik was inmiddels al een maand verder en de klant maar wachten, pfff. Gelukkig is het nu bijna klaar.
  • Ik word gek van al die bottle flips hier in huis: met allerlei flesjes, doosjes en potjes wordt hier van alles in 't rond gegooid en dan maar kijken of 'ie goed landt.
  • Ook zat Thabang al weken te 'zeuren' over het maken van slijm. Ik ken Thabang langer dan vandaag en dan lijkt slijm sowieso nooit een goed plan. Maar ik kon geen 'nee' meer verkopen. Dus ingrediënten gekocht (scheerschuim, lijm en lenzenvloeistof). Lekker een middagje smeren. Ik moet eerlijk toegeven dat het een heerlijk voelbaar goedje is geworden. En alleen het aanrecht, de keukenkastjes en wij zaten onder ;-)
  • Thabang: "Mam, hoe oud was jij toen opa en oma werden geboren?" 
  • Ik heb een 10 minutengesprek gehad op de school van Thabang. Ze hadden mij als laatste ingepland en ik heb er wel 25 minuten gezeten. Thabang wil alles graag goed doen. Helaas lukt dat niet helemaal. Sommige vakken gaan goed, sommige vakken zijn moeilijk. 
  • Ze hadden 'm trouwens laatst betrapt op de wc, hij deed een coole Michael Jackson move voor de spiegel en haalde alle (!) papieren doekjes uit het apparaat. Hij moest dat opbiechten bij de directrice. 
  • Hij had een 3 gehaald voor rekenen. Toen ik dat later thuis vertelde vroeg Thabang: "Is dat goed?"
  • Ik had zaterdag een feest; mijn oom en tante waren 25 jaar getrouwd. Het was een leuk en vooral een lekker feest met live-cooking: elk kwartier kregen we iets heerlijks voorgeschoteld (van spinaziesoep met paling tot aan crème brûlée). Ook moesten we weer 'op zijn Mulders' een lied voordragen. Ik begeleidde het geheel met de gitaar. Ik was wel een ietsie pietsie zenuwachtig. Het ging uiteindelijk best oké. 
  • Thabang mocht ondertussen naar een vriendin van mij. Wat heeft hij het leuk gehad, inclusief midgetgolf en gezelschapsspelletjes.  
  • Toen Sam zei dat ik alleen maar zaagsel in mijn hoofd had, snapte Thabang er niets van, hoezo heeft mama zaagsel in haar hoofd? 
  • Thabang was aan het spelen met een vriendje. Dat vriendje zei dat Thabang een keer zijn middelvinger 'opgestookt' had. Thabang verbeterde hem: en zei dat het 'steekte' was. Sam maakte er 'stak' van. 
  • We zijn nu een paar weken bezig met videobegeleiding (voor het herstellen van het basisivertrouwen van Thabang). Dit verloopt goed. Ik moest wel even een drempel over om mezelf terug te zien (en te horen met Twents accent, ieks) op de videobeelden. Onze begeleidster weet heel veel van hechting en dat vind ik het allerfijnst eigenlijk, iemand die er veel van weet. Ze gaf ook aan in welke categorie de hechtingsproblemen van Thabang precies vallen, heel verhelderend allemaal. Het gaat nu gelukkig heel goed met Thabang. 
  • Thabang: "Ik wil een broer die om mijn grapjes lacht!"
  • Thabang trekt voor het eerst lootjes op school. Thabang moet ‘mangkeerstiften’ halen. Hij mocht zelf ook een verlanglijstje maken ….. hij heeft nieuwe Nike schoenen gevraagd. Budget: 3,50 euro 🤣.
  • Tijdens het verstoppertje doen belandde Thabang ineens in de rommelkamer waar hij niet mag komen. Hij rende naar beneden met een gloednieuwe Nikko (zo'n duur bestuurbaar amfibie voertuig). Hij was helemaal verontwaardigd waarom ik die niet aan hem gaf. Hij wilde zo één toch graag, waarom gaf ik 'm dan niet direct aan hem? Hij werd er boos van. Ik legde uit dat dit het cadeau is voor pakjesavond. Hij was verbaasd dat ik een sinterklaascadeau voor hem had gekocht. Huh? Het was dus toch nog niet helemaal geland dat sinterklaas niet bestaat. Hij verontschuldigde zich en vertelde dat hij op pakjesavond wel net alsof zou doen dat het een verrassing was! 
  • Thabang denkt dat ik er zo jong uitzie omdat ik Nivea gebruik :-))
  • Mijn zus Judith had uitgezocht hoeveel de wens van Thabang kost (hij wil graag in een Bugatti rijden). Dat kost 7.000 euro per uur. Per dag moet je 17.000 euro betalen. Wat een gruwelijke prijzen, wij schatten in dat zijn wens nooit uit gaat komen. 
  • Vanmiddag wilde Thabang echt niet naar school, hij had ook al tegen de juf gezegd dat 'ie niet zou komen. Hij had namelijk een minuscuul sneetje in zijn onderlip. 
  • Zondag zijn we met z'n drieën naar de film geweest, naar Dummie de Mummie en de tombe van Achnetoet. Wat een leuke film, we hebben alleen maar zitten te genieten. Behalve mijn knie dan, Thabang wilde de hele film op mijn schoot zitten. Poe, dat kan je wel voelen na anderhalf uur.      


Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten