Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 19 november 2017

Over besmettelijke fratsen, een selfie met de sint en onder de auto kruipen op mijn knieën

Gekust door de allerliefste piet!
  • Ja, de sint- en pietspullen zijn weer van zolder gehaald! Altijd leuk. Thabang gelooft niet meer, maar wilde wel gelijk zijn pietenpak aan. 
  • Het is een heuse acrobaat- en stuntpiet. 

  • Nadat we eerst samen de aankomst op tv hadden gekeken, gingen we al snel richting Nijverdal om sinterklaas ook in het echt/van dichtbij te zien. 
  • Helaas begon het flink te regenen, wat jammer. Stonden we daar met paraplu's en mutsen op. Gelukkig hadden we goed gezelschap: Marlon en kinderen. 
  • Thabang vraagt of sinterklaas ook billen heeft? 


Hand schudden: gelukt! 
  • In de stromende regen nog wel even een selfie gemaakt met de sint. 
  • Piet zei dat hij deze foto nog wel even zou checken op Facebook bij 'meisje' Mulder .

  • We waren compleet verkleumd. Direct maar aan de warme chocolademelk met slagroom & pepernoten, mmmm. Wij zijn dol op deze gezellige tijd!
  • Sam is naar de schoolarts geweest, alles prima in orde. 
  • Hoewel, hij was nog steeds niet fit. En had allemaal rare plekken in zijn gezicht en bij zijn oor. Dinsdag naar de huisarts en ja, hoor .... krentenbaard. Nu drie keer per dag zalf smeren en hopen dat het snel verdwijnt. 
  • Toen Sam nog een loopoor had was zijn haar ook helemaal nat geworden. Zag ik hem ineens staan in de keuken, wilde hij zijn haar afknippen omdat het vies was geworden (ik denk dat Thabang Sam besmet met z'n gekke fratsen).  
  • We waren een hele dag de tube met zalf van Sam kwijt. Overal gezocht (van onder het bed tot aan koelkast en bestekla), maar we konden het nergens vinden. Ik heb Thabang streng toegesproken, maar die had hem niet gehad, zei hij. Ik wilde net over naar plan B (=weekendapotheek), vond ik de tube terug in de prullenbak. Zeer waarschijnlijk heb ik 'm daar zelf in gedeponeerd, oei.
  • Het Freek Vonk album was nog niet eens vol en daar diende zich de volgende gruwelijke spaaractie al weer aan. Dit keer een verzamelboek van de gymvereniging. Er is ook een plaatje van Thabang 😍. Tussen 480 (!) andere plaatjes. Tsja, wat doe je dan? Sta ik toch ineens boodschappen te doen bij de COOP, grrrr. Het allerbelangrijkste plaatje is inmiddels in mijn bezit, o yeah!

  • We gingen laatst een uurtje kijken bij een les freerunning. We hadden pech, de freerungroep deed alleen maar conditie- en krachtoefeningen. We hebben geen één truc gezien. We waren lichtelijk teleurgesteld. Misschien gaan we nog eens kijken, maar jammer was het wel. 
  • Thabang en ik gebruiken sinds kort 'onder-je-kussen-kaartjes'. Je schrijft vlak voordat je kind naar bed gaat iets liefs op het kaartje en legt dat onder zijn of haar kussen. Je hebt dan lekker even quality time samen en het kind leert dat 'ie mag zijn wie hij is. Echt een succes hier! 
  • Thabang legt soms ook stiekem zo'n kaart onder mijn kussen: "ik, Thabang, waardeer dat jij altijd zo vrolijk doet en dat maakt mij ook heel vrolijk. XXXXX groetjes Thabang. Jij bent de allerliefste van de wereld"
  • Thabang mocht vorige week voor het eerst logeren bij een vriendje. En wat heeft hij het geweldig gehad bij Stijn. Zelf pizza's gemaakt, hij mocht spullen slopen, samen in één bed slapen en film kijken. Voor herhaling vatbaar! 
  • Thabang: "Mam, als je met pensioen bent, dan hoef ik toch niet meer naar de kinderopvang?" (Ik moet eerst nog 30 jaar werken, hij is dan zelf zowat 40 jaar). 
  • Ik kwam onderstaande foto tegen in mijn telefoon. Deze is laatst stiekem gemaakt door mijn zus Judith op vakantie in Griekenland. Het was zo'n mooi moment. Thabang had het koud en zocht me letterlijk en figuurlijk op voor warmte. Het is voor mij een bijzondere foto mét emotionele waarde geworden. 
  • Ik moest woensdagmiddag werken en Thabang mocht naar mijn zwager Eric. Daar mocht hij de sloot opruimen. En Eric gingen banden verwisselen van de auto, reuze interessant. 
  • Toen ik donderdag om 6.55 uur het huis uit liep om te gaan werken liet ik mijn handtas vallen. De hele inhoud lag eruit! Ik moest zelfs op mijn knieën onder de auto kruipen om mijn zakje met boterhammen te pakken. 
  • Mijn vader mocht met zijn drie dochters op stap! Wij trakteerden. Het was weer een mooie avond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten