Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 5 november 2017

Over valsheid van Sam, smullen van een insect en een schokkende gebeurtenis

  • Vlak voordat we op vakantie gingen had Thabang op school een enge haren dag! En ik maar hopen dat dat groene spul er óóit weer uit zou gaan .....
  • En dat is gelukt!
  • Toen ik terugkwam van vakantie hadden mijn vriendinnen dit mooie bord in mijn tuin gezet!! Gaaf! 
  • Bijna geen foto's van Sam, die is al vijf dagen flink ziek! Echt heel naar. Griep en oorontsteking, wat een pijn had 'ie. Nu weer aan de beterende hand. 
  • Toen ik de school van Sam opbelde om hem ziek te melden zei Thabang: "Kun je mijn school ook even bellen en mij ziek melden?"
  • Sam dacht laatst dat hij zijn studieplanner moest inleveren en had daarbij mijn parafen nodig (om te checken of hij echt zijn huiswerk had gemaakt). Ik was even niet in de buurt, dus maakte hij die van mij maar even na .... nu al valsheid in geschriften!   
  • We zijn weer aan het sparen geslagen: Freek Vonk met zijn natuurplaatjes. Van één plaatje snapte ik niets, ik kon echt niet vinden waar dat plaatje in het boek moest. Uiteindelijk bleek het om een plaatje uit zijn vorige boek te gaan, aha! 
  • Zaterdagochtend was er een foodmarkt in Nijverdal. Niet echt wat voor Thabang, die houdt helemaal niet van dingen proberen. Maar toen ik zei dat je ook een sprinkhaan kon proeven, wilde hij direct mee! 
  • Het was hartstikke leuk: je eigen smoothie samenstellen en dan fietsen om het geheel te mixen, een virtual reality film bekijken, een 3D pannenkoek geprint zien worden, met z'n tweetjes aan de zuurstofbar (pure zuurstof geeft je een energieboost) en als laatste namen we allebei een gebakken sprinkhaan .... Thabang vond het heerlijk, ik vond het wel oké, niet heel bijzonder lekker.





  • We moesten alledrie naar de tandarts voor controle. Eerst mocht Thabang: een prima gebit. Toen mocht Sam: een prima gebit. En toen mocht ik: een prima gebit, het was zelfs een plezier om in mijn mond te kijken, zei de tandarts, huh? Ik heb altijd wel wat en dan nu dit? Mooi! 
  • Thabang: "Mam, kun jij nog weer trouwen?" Ja, dat zou kunnen. 
  • Ik kwam op school en daar werd ik een hele dag in het zonnetje gezet omdat ik 40 jaar ben geworden: ik moest de hele dag met een slinger om mijn nek lopen, de klas was versierd en in de hele school (wij hebben 160 collega's) hingen posters met mij erop (ieks):
  • Het was 's avonds rond half 10, Sam lag in bed en zei: "Oja, mam, ik moet binnenschoenen hebben voor de gym, ze moeten morgen mee naar school!" Grrrrrrrrrrr.
  • Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Eindelijk één die 't helemaal goed doet, waar ik ín huis ook bereik mee heb, die genoeg geheugen heeft, die afbeeldingen kan openen en waar de nieuwere apps ook op doen (kan ik tenminste zien welke bak er aan de weg moet bijvoorbeeld)! Zo blij mee en dat op mijn 40e! 
  • Op vakantie zat ik op de wc. Ineens schudde het hele hotel heen en weer. Ik dacht: "Thaaaaaaaaaabang, wat ben je nou weer aan het doen?" Ik vermoedde: die zit te springen voor de badkamerdeur. Al snel bleek het om een aardbeving te gaan en een paar seconden later stonden we met zijn allen buiten (ik had mijn broek nog niet eens dicht gedaan). Er was aan de overkant van het eiland Kos ..... bij Bodrum in Turkije een aardbeving, 4,7 op de Schaal van Richter. En die voelden wij dus ook! Geen schade, wel apart om dit mee te maken. Ik schaamde me diep dat ik gelijk mijn verdenkingen bij Thabang had.  
  • Thabang had bij de BSO een plaatje gezien en wilde dat wel even namaken .... een heus tropisch strandtafereel en nog gezond ook, leuk Thabang! 
  • Thabang heeft aanstaande dinsdag voor het eerst een proefwerk. Het gaat om aardrijkskunde. Toen ik hem overhoorde vroeg ik: Aan welke vorm kun je Nederland herkennen (een lange kustlijn met inhammen en eilanden). Thabang wist het antwoord wel: "Aan de leeuw!"
  • Zondagmiddag moesten we even de deur uit, naar het bos! Lekker ravotten. 

Wie had als eerste natte voeten?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten