Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 5 december 2017

Over een 3-minutengesprek, een kopteeltje en hamburger IN de wijn.

    Wat een bekkie!

  • Vrijdag ging ik na het werk eerst lekker uit eten met grote zus. Nouja, lekker, dat was het absoluut niet. We aten de daghap bij de Appel in Hengelo en ik kreeg wel een heel taai visje. De gezelligheid maakte het goed. Daarna naar een concert, mijn zus trakteerde daarop, de lieverd!
  • We gingen naar Spinvis in de Metropool. En gaaf dat het was. echt genieten. Ik snap werkelijk niets van die teksten, behalve deze, daar ben ik het zelfs helemaal mee eens: Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug.
  • We stonden met onze neus helemaal vooraan. We mochten zelfs de speellijst meenemen naar huis.
  • We hadden een 10 minutengesprek met de mentor van Sam. Helaas was de oppas vergeten om te komen. Sam en ik kwamen daardoor 7 minuten te laat. Toen hadden we nog maar 3 minuten over. Gelukkig was een kort gesprek voldoende ..... het gaat goed met Sam op school. Hij is rustig en de resultaten zijn prima. Uiteindelijk hebben we toch nog 10 minuten binnen gezeten.
  • Sam is klaar met zijn opdracht voor het Technasium. Hij heeft samen met twee anderen een uitkijktoren ontworpen voor op de Sallandse heuvelrug, mooi Sam!
  • Nu op naar een volgende uitdaging. Daarom werd er een bezoek gebracht aan de brandweerkazerne. Sam moet oplossingen bedenken voor schoorsteenbranden. En hoe je grote schade kan voorkomen.
  • Thabang tegen mij: "Jouw neus is van dichtbij echt heel groot!"
  • Ik las een artikel over het pesten van leerlingen en leerkrachten. De titel in de krant was: de juf is een #dikke zeehond. Thabang vroeg of dat over mij ging?
  • Op school hebben we pepernoten gebakken. Lekker met al die kleuters met snotneuzen! Hopelijk worden alle bacteriën in de oven radicaal vernietigd.
  • We hadden zondag het sinterklaasfeest bij mijn ouders. Eerst wat drinken met lekkers, daarna gedichten en pakjes voor de kinderen en gourmetten.




  • De cadeaus hadden even in het houthok gestaan en waren gelijk al aangevreten door de muizen.
  • Hier een klein stukje uit een gedicht van Sam: lieve Sam, je bent al weer 13 jaar, dat betekent voor je moeder en Thabang puber gevaar. De groeispurt en de baardgroei moeten nog komen, maar het eerste pubergedrag is al aan komen stomen. Sam kreeg zijn eerste geurtje!
  • En een stukje van Thabangs gedicht: En wat deed jij afgelopen week, toen piet even de andere kant op keek? Een soort deken in brand steken. De buurvrouw kwam al snel naar buiten, en je moest bijna met de brandblusser spuiten. Thabang kreeg ook lekker ruikspul (deo en doucheschuim van Axe). Wow, de jongens worden groot.
  • Verder is Sam heel blij met zijn nieuwe koptelefoon en Thabang heeft een heuse Nikko (amfibievoertuig) gekregen.
  • Tijdens het gourmetten probeerde Thabang een rauw ei in het bakje te doen. Niet gelukt. Het belandde naast het pannetje. En hij liet ook nog een hamburger in mijn wijn vallen.
  • 'Sinterklaas' had persoonlijk een speciale boodschap voor alle Mulders ingesproken:

Iedereen was erg benieuwd wat de sint te zeggen had!
  • 's Avonds deden we het ruilspel met de volwassenen en Sam. Dat blijft hilarisch. Al vond Sam het op het allerlaatst wel heel wat minder leuk. Toen de stopwatch afliep had hij alleen een paar pinguïn-kerst-sokken, autsj. Hij keek helemaal beteuterd (vlak daarvoor zat hij namelijk nog met een berg chocolade voor zijn neus). 
  • Sam moest een sintcadeau halen voor een klasgenoot. Ik had aangeboden om mee te gaan naar de Action. Gelijk na schooltijd kwam Sam daar ook naartoe. Hij was helaas zijn lijstje vergeten en wist niet meer wat er op stond. Of ik even heen en weer wilde rijden. Ja, dááááááág, echt niet.
  • Ik had de repen chocolade van Sam en Thabang op de magnetron gelegd. Na het opwarmen van eten was er ook nog iets anders opgewarmd ..... de chocola natuurlijk, compleet gesmolten!
  • Dinsdag kwam de sint bij Thabang op school, hij kwam aan met de boot bij de Regge. Thabang had zijn vriendje Stijn getrokken en heeft een mooie dino gemaakt met gedicht.



  • Thabang schrijft hele verhalen in een schrift. Maar liefst 7 bladzijden heeft hij geschreven over Sam en Thijs en de afgeknipte teennagel haha! Maar ik lees ook vaak terug over de vakantie in Griekenland. Dat hij het zo leuk en lekker vond om een 'kopteeltje' te halen (wel alcoholvrij).
  • We moesten weer even oppassen op Lola (een nachtje). Dat is vooral genieten. Dat beest komt ook zo lekker tegen je aan liggen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten