Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 13 november 2017

Over iets wat Thabang vindt dat ik in mijn oren moet knopen, een uitglijder en op zoek naar een opa

  • Het was weer tijd voor de gaafste actie van het jaar. Een schoenendoos vullen voor het goede doel. Er wordt binnenkort iemand heel blij gemaakt met een gevulde schoenendoos (schoolspullen, zeep, tandenborstel, knuffel, etc). De dozen gaan dit jaar naar vluchtelingen in Europa, kinderen in het Midden-Oosten en west-Afrika. Meer info op www.actie4kids.org
  • Sam is bijna weer fit, het heeft dus echt bijna twee weken geduurd. 
  • Thabang is verschrikkelijk gevallen. We waren bij mijn zusje om koeken te verkopen voor de turnvereniging. We wilden net weggaan en toen stapte Thabang naast zijn fiets .... hij viel zo beneden de afgrond in (ze hebben zo'n oprit wat schuin naar beneden loopt). Daarna kreeg hij ook nog de fiets bovenop zich. Vreselijk geschrokken en een bult bij zijn linkeroog. Zijn zonnebril en zijn fietslamp zijn kapot gegaan. 
  • Moest ik laatst invallen in groep 7 en 8 was ik een hele stapel nakijkwerk vergeten, oeps. 
  • Thabang: "Ik heb een mooie vraag voor Freek Vonk: Hoe heet zijn moeder?"
  • Sam had een gesprek met zijn mentor, dit verliep prima. De mentor kan Sam al goed inschatten en had gevraagd of hij soms een beetje lui was met het leren van de talen? Ja, zeker weten! Sam wil nu alles ophalen naar een 7. 
  • Thabang had een fruitbakje mee naar school, die heeft hij per ongeluk in de prullenbak op school laten vallen (een grote bak die op het schoolplein staat), dat is nu al 5 dagen geleden, ik denk dat we die nooit weer terug zien.
  • Donderdag moest ik in pyjama naar school .... het nationaal schoolontbijt was weer aan de beurt! We gingen samen met groep 2 ontbijten, wat gezellig. Ook alle kinderen waren in de pyjama, superleuk. 
  • Vrijdag was het wat 'nattig' toen ik buiten moest lopen. Toen ik nog even achter een kleuter aan sprintte, ging ik compleet onderuit op een gladde houten vlonder. Autsj. En ik schaamde me natuurlijk dood. En ik werk op een school voor kinderen met een motorische beperking, tsja. 
  • Thabang heeft een geweldige speurtocht gemaakt door het huis! Wat is het toch een lieverd. Dit was het laatste briefje:
  • En na een kleine onenigheid kreeg ik van Thabang een brief waar in stond: "Voor mama, het spijt mij van net, soms wil ik dit helemaal niet. Dat gaat gewoon per 'ongelijk', ik wil niet dat het zo gaat, ik wil dat het goed gaat en niet ruzi. Het spijt mij echt heel erg van net sorry mama. Zullen we nu lekker leuk doen en geen ruzie maken ik wil als het over gaat XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX wil je nog mijn moeder blijven. Ik hou van jou mega veel echt waar knoop dat maar in je oren XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX van Thabang. 
  • Thabang heeft een 7,3 gehaald voor zijn allereerste proefwerk ooit. Wat ben ik trots op 'm. Dat heeft 'ie maar mooi gefikst.
  • Ik kreeg een dikke rekening van mijn telefoonprovider. Ik dacht namelijk dat je abonnement ook in Griekenland geldig was sinds dit jaar. Dat blijkt compleet niet het geval, tssssst. 
  • Woensdagmiddag moest de dochter van mijn vriendin afzwemmen, leuk om even te kijken. 
  • Ik werd geobserveerd in de klas, ieks, niks voor mij. Dat ik daar op mijn 40e nog niet tegen kan. 
  • Thabang: “Als ik later kinderen krijg dan word jij oma! Dan heb je wel een opa gevonden, toch?!” 
    Dat wordt mijn nieuwe streven 😍, haha!
  • Ik had laatst een hele mooi website gezien van iemand die veel werkt met kinderen met hechtingsproblemen (www.bodytolk.nl). Ze maakt daarbij ook gebruik van een pony om aan het basisvertrouwen te werken. Ze gaf een paar sessies weg en dus had ik een mail gestuurd met het verhaal van Thabang. Vrijdag kreeg ik een mail terug: Dag Marije, ik heb goed nieuws voor jou! Jij bent de gelukkige winnaar van mijn spontane gratis sessie met paard actie. In december mogen we dus een keer naar haar toe. Ik ben benieuwd of ze wat voor Thabang kan betekenen.  
  • Ik ben dol op feestjes! Maar mijn eigen verjaardag, daar ben ik nooit zo’n fan van. Tot nu. Ik heb dit weekend echt een knalfeestje gegeven ergens in een scoutinggebouw in het bos (moest zelf wc papier meenemen)! Een heuse ladiesnight met lekker veel roze, chocoladefondue, samen muziek maken op vuilnisbakken, hapjes, wijn en op de achtergrond van die 90’s hits. Heerlijk. Ook de after party (lees: mini slaapfeestje + ontbijt, ik had wel even een nieuwe pyjama gescoord) met een aantal vriendinnen was helemaal leuk. Foto’s daarvan vallen helaas onder censuur. Nu kan het grote nagenieten beginnen (al voel ik me vandaag wel een dweil). 




Ik kan haast niet meer ophouden met lachen!



Hier een video van het drummen:

De workshop werd gegeven door Nicole ter Morsche 
van Somnium music, echt geweldig! 

1 opmerking: