Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 11 januari 2013

Over een draaimolen, kroes en de wc bril

  • Het was 6 januari precies een jaar geleden dat we op Schiphol stonden! Nu snap ik die driftbui over dat bagagekarretje (die hij niet wilde loslaten, omdat zo'n ding wielen heeft) ook een stuk beter! 
  • Vorige week zijn we nog met Nienke en kinderen naar het nieuwe overdekte speelparadijs (Ballorig) in Nijverdal geweest. Was leuk en gezellig. We waren niet de enige, het was knetterdruk. Hoewel het samenspelen van Thabang goed vooruit gaat, ging het nu toch even mis. Er stond een draaimolen en daar moest je geld ingooien, dat doe ik nooit, dus nu ook niet. Thabang vond dat heel jammer en toen iemand anders er wel geld ingooide, drukte hij zo een kind de draaimolen uit, hij wilde op dat paard. De moeder boos op mij, ze liep kwaad weg. Ik met 50 cent (van mijn eigen geld) achter haar aan en uitgelegd dat Thabang nog allerlei sociale vaardigheden moet leren. Met het geld konden ze in alle rust nog een keer in de draaimolen .....
  • Thabang heeft soms zere benen, voeten, tenen ..... hij groeit zo snel, misschien wel groeipijn?
  • Toen ik vertelde dat de wc bril wc bril heet, lag Thabang helemaal in een deuk, hij keek me aan alsof ik een grapje maakte!
  • Dinsdag is bij Thabang gymdag, dus goed kijken of 'ie zijn eigen kleren wel aanheeft. Niet dus, hij had ineens een grote, oude spijkerbroek aan i.p.v. zijn gloednieuwe! En de schoenen verkeerd om. Broek is inmiddels terug, was vast niet de laatste keer!
  • Ik heb 4 nieuwe schilderopdrachten en mijn eerste kindercoachtraject (als zelfstandige) gaat van start!
  • We zijn in het weekend naar het speelbos geweest. Altijd leuk! Aan het eind van het eekhoornpad is een brug. Sam zag in het water dat groene spul ...... "kroes". Ha, ha, hij gaat teveel met Thabang om!
  • Ik krijg veel reacties op Thabang's haar ...... hoe ik dat toch doe?! Het ziet er inderdaad ingewikkeld uit, maar het is een kwestie van 's morgens 1 minuutje met de spons en klaar!
  • Ik had woensdag een nieuwjaarsbuffet met alle kinderen en ouders van mijn klas en afdeling. Marlon paste op Sam & Thabang. Tegen slaaptijd, bracht ze ze zelfs naar mijn huis om ze daar in bed te leggen (ze heeft zelf ook 3 kinderen) .... hoe luxe is dat!
  • Thabang heeft soms geen idee wat 'ie zingt: Olifantje in het bos, laat je mama toch niet los, anders raak je de weg nog kwijt en dan krijg je later een spuit (anders krijg je later spijt)!
  • Na twee weken vakantie hadden beide heren absoluut geen zin in school, beetje jammer! Even weer inkomen. Donderdag had Thabang gelukkig alweer een vrije dag! En, ook belangrijk, hij was gevraagd door een net nieuw vriendje om te komen spelen ..... dus nu voor het eerst een afspraakje bij een ander (heb moeder wel een beetje ingelicht dat 'ie nog wat toezicht nodig heeft). Het was heel goed gegaan!
  • Thabang is dol op grapjes en bedenkt steeds weer wat nieuws .... oud papier in de wasmachine verstoppen bijvoorbeeld.
  • Thabang vergist zich nog regelmatig (logisch) ..... dan is hij heel boos op mij en schreeuwt 'ie dat mama zo gevelend is (vervelend is) en probeer dan maar eens niet te lachen!  
  • We zijn sinds vorige week in het bezit van een I-pad! Mijn zus heeft een nieuwe gekocht en tsja, nu kan de oude bij ons beginnen aan een nieuw 2e (vermoeiend) leven. Ik denk wel dat er naast de douche timer ook een I-pad wekker voor Sam moet komen. Maar goed, we kregen hem leeg en het was nogal een gedoe, maar nu kan ik er zelf apps op zetten ..... er zitten nu al meer dan 50 (educatieve) spellen op! Dankjewel, Judith, we zijn er erg blij mee!




Thabang beste vriendje was er toevallig ook = dikke pret!!
 

1 opmerking:

  1. oh echt, heb weer vreselijk moeten lachen om je verhalen! Wel even balen hoor van de draaimolen. Lijkt me best moeilijk om aan anderen uit te leggen dat jouw kind nét nog iets anders is en dat 'ie iets meer aandacht nodig heeft op sommige vlakken. Zelf zit je er al helemaal in maar voor een buitenstaander is dat anders natuurlijk. Maar goed opgelost! (en kijk 'm eens blij zitten op z'n paard...)

    BeantwoordenVerwijderen