Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 4 januari 2013

Over domme duck, vuurwerk en gepiep in de nacht

  • Nog steeds lekker vakantie hier! Ik doe erg mijn best om het rustig te houden, niet mijn sterkste kant!
  • Sam was al fan en Thabang nu ook ..... van Donald Duck (Thabang zegt Domme Duck), hij ligt in een deuk om de filmpjes.
  • We hebben een hometrainer in huis ..... tijd voor actie, lekker fietsen! Ik had hem eerst in de woonkamer staan, maar er was zo'n gezeur wie er elke keer op mocht, dus dat ding maar snel op Sam's kamer neergezet!
  • Toen ik zei dat Thabang zo'n stinkerd was .... zei hij: "ik ben een poepiemonster", leuk bedacht!
  • Als we ergens met de auto naartoe gaan vraagt Thabang direct of we er al bijna zijn, we zijn dan Hellendoorn nog niet eens uit! Dit vraagt hij vervolgens elke 2 minuten.
  • Meestal snap ik goed wat Thabang zegt, maar deze week zei hij de hele tijd "hoenenwarm"? Ik heb geen idee, hij wees op een gegeven moment Bob de Bouwer aan, maar ik snap er nog niks van!?
  • Elke avond rond half 7 is er een mooie kinderfilm op. Sam en ik hebben zo elke keer een filmavondje (Thabang gaat om 7 uur naar bed). We hebben o.a. Up, Alvin and the chipmunks en Toy story 3 gezien. Wel om half 9 snel naar bed!
  • Toen Thabang in bed lag en er wat vuurwerk werd afgestoken, zei hij bij elk knalletje: "dat is vuurwerk, ik hoef niet bang te zijn".
  • Oud en nieuw vonden beide heren geweldig. Thabang heb ik vlak voor 12 uur wakker gemaakt en Sam heeft voor 12 uur helaas niet kunnen slapen. Ze vonden het prachtig om het vuurwerk te zien (van een afstandje, dat wel). Sterretjes afsteken is natuurlijk ook leuk! En oliebollen eten, heerlijk!
 
sjoelen!
  • Heb de diepvries weer eens per ongeluk laten ontdooien, dus die gaan we deze week maar snel leegeten.
  • Ik ben een nachtje wakker gehouden door het vreselijke harde rookmelder-batterij-leeg-gepiep! En dacht je toch dat ik de kap eraf kon krijgen midden in de nacht ... NOT! Ik dacht: ik gooi gewoon de stroom van die groep eraf (ik zag een stroomkabel naar de meterkast lopen), maar helaas, dat werkte niet! Pas de volgende dag ben ik van dat ding verlost....
  • De kerstspullen zijn de deur weer uit, is ook wel weer fijn!
  • Ik ben officieel toegelaten als register counsellor tot de Algemene Beroepsvereniging voor Counseling ...... heel blij mee, ik ben hard aan het werk om mijn kindercoachpraktijk op te zetten (website maken, etc).    
  • We zijn naar de kinderboerderij geweest. Het was een spontane actie, want Sam kwam erachter dat de cadeaubon t/m 31 december geldig was (en het was de 29e) ..... dus we moesten gelijk gaan voordat het zou verlopen! Erg leuk en mooi om te zien dat Thabang steeds minder bang is voor de dieren. Er was ook nog een koe die bovenop een schaap sprong, dat vonden de heren bijzonder grappig!
  • Nog 2 dagen vakantie en dan weer naar school!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten